AdSense Category filtering – hrušky s jablkami v automobilovej fabrike

V Google testujú novú možnosť filtrovať nekonvertujúce kategórie v obsahovej sieti. Myslím, že to nie je ani malý krok ani nejakým smerom.

Category filtering will give publishers the ability to block ads that fall into specific categories such as dating, religion, and politics. Regardless of how ads are targeted, they’ll be filtered if they’re within one of the selected categories. We’ll also show the percentage of recent revenue that ads in each category generate, so publishers can predict how filtering selections will impact their revenue.

Inside AdSense: Category filtering feature being developed

Stále to nerieši problém, ak je v účte niekoľko obsahovo nesúvisiacich webov. Vylúčiť autá je pre záhradkársky web fajn, ale vypnúť jablká, pretože je v účte aj automobilový web je pre záhradkárov vražedné. O problémoch inzerentov dlhého chvosta a falošného pocitu A-B testovania ani nehovoriac.

Inak, famózne v tejto súvislosti, vyznieva sebamarketing eTargetu v podobe Janovho rozhovoru. So skúsenosťami z oboch strán (Adwords aj Adsense) je to skutočne zábavné čítanie.

Áno, treba pracovať na tom, aby služba prinášala pre prevádzkovateľa maximum možného, ale trvalo udržateľný biznis vyžaduje spokojnosť na strane zákazníka a tým je v tomto prípade prevádzkovateľ obsahového webu. A spokojnosť sa cez pocit ťahania za kratší koniec chvosta rozhodne nevytvorí. Nech je už ten chvost akýkoľvek dlhý.

Zdieľať?

1 komentár pri “AdSense Category filtering – hrušky s jablkami v automobilovej fabrike

  1. Tiez si myslim aj na zaklade skusenosti, ze je eTarget omnoho menej vyhodnejsi po konecnom sucte realneho prinosu.

    Ad neustale sa ohananie a self-marketing cez SpravnePC – kedze nemame porovnatelnu kampan vedenu v rovnakom case pre rovnaky web v Adwords (obsah) – su to len slova do vetra. Ano, eTarget urobil 7000 vyplneni (40% registracii), Google by urobil kolko?

Komentáre sú uzavreté.