Akékoľvek ľudské počínanie je len a len otázka charakteru primeraného pohodlia

Môžete sa aj uregulovať k smrti. Ak nezmeníte motiváciu, charakter túžba po primeranom pohodlí sa nakoniec prejaví.  Aktuálne ladím posledné detaily na pravidlách práce v jednej lekárenskej sieti.

Dobre to mám  vymyslené. Body spätnej väzby sú na svojich miestach, činnosti naväzujú, vnútorní zákazníci sú identifikovaný, motivácie sú pomenované. Ale čo z toho! Keď to dostane málo chrakterný kolega do ruky, môžem sa aj uregulovať. On si obchádzku vždy nájde, ja na ňu na 100% prídem, ale škoda (jeho profit) sa už stal. A čím viac to budem regulovať, tím ostatných charakterných budem otravovať.

Zažil som to už 5-6 krát a tento projekt sa v ničom nevymyká. Veď ho píšem pre homo sapiens. Preto sú moje manuály vždy návodom ako to robiť v záujme merateľného lepšieho výsledku. A nie ako to nerobiť, či ako zamestnancov kontrolovať.

Nepíšm to len preto, aby som sa pochváli (taky trošku), ale aby ste videli, že keď píšem o nejakých reguláciách, ktoré chystá štátna mašinéria, mám 15 ročné skúsenosti s ich používaním, tvorbou, auditom a optimalizáciou. Takže keď príde vláda so super nápadom:

„Zákon má pomôcť obmedziť podvodné konania v daňovej oblasti, v boji proti praniu špinavých peňazí, proti korupcii a trestnej činnosti,“ povedal poradca ministra financií Radko Kuruc.

Aby mohli úrady pokutu vyrubiť, budú musieť dokázať, že došlo k vyhýbaniu sa plateniu DPH.

V hotovosti sa bude dať platiť len do 5000 eur | Slovensko | ekonomika.sme.sk.

… optimalizáciu nemusím ani vymýšľať, už som sa s ňou stretol. Obligátnou dávno a intenzívne používanou fintou je vlastníctvo viacerými subjektami.

Štandartne sa to využívalo, keď bol niektorý druh tovaru oslobodený od DPH a teda jeho predaj nevyžadoval registráciu pre platenie DPH a iný druh tovaru bol klasicky s DPH a ako predajca ste museli byť platcom DPH.  Tak jeden druh tovaru nakupovala a predávala jedna s.r.o. a druhý typ tovaru ďalšia s.r.o. V tej istej predajni, tomu istému zákazníkovi s korektnou oddelenou evidenciou.

Takže čo s limitom 5000€ na hotovostné platby?  V zásade nie je žiaden problém, aby akýkoľvek majetok bol vo vlastníctve 48 eseročiek. To vydá na 48×5000=240000€ Za to sa dá kúpiť v hotovosti aj nejaká tá mesačná sonda. Alebo aspoň jedna jej anténa. Keď môže 177 s.r.o. vlastniť jednu lekárenskú sieť…

Viete, každá regulácia je len a len regulácia, takže je len otázkou času, kedy sa nájde legálny spôsob ako ju obísť.   A tak aj táto bude v konečnom dôsledku len jalovým zdrapom papiera a nás priemerne poctivých bude otravovať, kým si nezvykneme. A potom už ani to nie.

Akékoľvek ľudské počínanie je len a len otázka charakteru túžby po primeranom pohodlí.  Ako sa ukazuje, do dokonalosti to priviedli správcovia Bratislavy.

Veľký dopravný projekt chce ministerstvo opäť posunúť. Za eurofondy možno radšej kúpi električky a vlaky.

BRATISLAVA. Dlho o tom rokovali, kreslili plány, sľubovali a dokonca už aj urobili súťaž na stavebnú firmu.

K prepojeniu železničných koridorov v Bratislave však nakoniec asi nepríde.

Politici a úradníci najskôr prestali rozprávať o tuneli pod Dunajom.

Teraz sa rozpadáva už začiatok projektu podzemného vlaku – nová trať medzi bratislavským Predmestím a spustnutou stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte, ktorá mala byť čiastočne zapustená do zeme.

Ministerstvo dopravy totiž zvažuje, že spojenie tratí robiť nebude.

Po tuneli pod Dunaj padá aj stanica | Bratislava | bratislava.sme.sk.

Páni sa evidentne poučili od pražských kolegov. V Prahe naopak až intenzívne pracovali a teraz vychádza pravda a Láska na povrch.  Nie že by teda o tej pravde všetci už dávno nevedeli. Ale až s Láskou sa s pravdou objavujú ak dôkazy.

Ano, souhlasím, že jsem popsal jen to, co všichni vědí či tuší. Já se to však pokusil popsat způsobem, který by měl hodnotu důkazů a mohlo tak na jeho základě dojít k trestnímu řízení. Jedna věc je „vědět“ a jiná „dokázat“.

Z předražených zakázek se plní stranické kasy, říká advokát Láska | zpravy.ihned.cz – Česko.

A tak v Bratislave neurobia, nepostavia, nerozvinú v doprave nič. Platy idú, koncoročné bonusy sú isté a keďže máme demokraciu, o pár rokov prídu voľby a s nimi zlaté padáky.  Istoty ničnerobenia sú štátnej správe vlastné rovnako ako túžba občanov po svojich istotách.  Boli by hlúpi, keby sa demokratickou túžbou neriadili.

Nejaký charakter? A prečo?  Primerané pohodlie, to je to čo sa počíta! To je tá ich hlavná motivácia.

A charakter by bol len otravný hlas človečenstva v nich, ktorý by mohol tvarovať tie motivácie.  Charakter, to je len zbytočný luxus, ktorý si evidentne nemôžu dovoliť. Ešte by náhodou prišli o svoje primerané pohodlie po zistení, že je ich existencia pre nás ostatných nešťastím.

Zdieľať?