Ako byť na pulze dňa

Harmonogram pre články sa v prípade seriózneho prístupu k blogovaniu javí ako nevyhnutnosť. Jeho absencia vedie k nasledovným problémom.

Prázdna textarea predo mnou a článok nie a nie napísať. Núka sa samozrejme pokračovanie minulotýždňovej trilógie. Ale to už by nebolo originálne. Tému Vianoc som rovnako prešvihol. O verejných prianiach, ako treťom pilieri zisku na osobných stránkach, sa hodilo tiež písať oveľa skôr pred Vianocami. V druhom adventnom týždni už začína byť pomaly neskoro. Rovnako teraz uvažovať nad článkami o búme nakupovania darčekov, je ako varovať pred prejedaním si budúcnosti počas vlády socialistov. Všetko je to neskoro.

Preto, ak chcete byť na pulze doby, treba mať plán. Rovno päťročnica to byť nemusí, ani na zjazde sa na ňom nemusíte uznášať. No akýsi fárplán pre články je vhodný.

Ako zostaviť edičný plán pre blog.

V prvom rade sa ospravedlňujem slovnému spojeniu edičný plán. Chápem, že nazvať to, čo budem teraz popisovať takým profesionálnym termínom je trúfalosť. Ale akokoľvek, hádam si rozumieme, o čo ide. Takže: Máme predvídateľné a nepredvídateľné udalosti. Plán by mal hlavne zahŕňať tie všeobecne predvídateľné. Najjednoduchšie je mrknúť sa do kalendára.

  • Jar
    • veľká noc
  • Leto
    • prázdniny
  • Jeseň
    • Škola volá
  • Zima
    • sneží/nesneží – podľa aktuálneho pohľadu z okna
    • Vianoce

Toto je len základný návrh, ako by to eventuálne mohlo vyzerať. Dôležité je, jednotlivé vetvy ďalej rozpracovať až po takú, minimálne 6. úroveň. Jednotlivé body musia byť od seba poriadne vzdialené. Myslím na papieri, aby sa tam dalo dopisovať. Samozrejme, dôležité je, aby sa tak na 4. až 5. úrovni objavili nejaké dátumy, kedy treba články uverejniť. Dobré je mať tak týždeň až tri náskok pred udalosťou. Jednak treba dať šancu indexovacím robotom, druhak naplniť cieľ tvorby plánu, teda byť v predstihu.

Tak, plán by sme mali a čo s ním. Základom je, umiestniť na poriadne viditeľné miesto. To umožní mať ciele vždy pred očami a vybičuje vás to k výkonu. Vo chvíľach čumenia do blba, nebudete čumieť do blba, ale váš zrak ulpie na niečom zmysluplnom a v tom momente je vám jasné čo máte robiť. Nečumieť do blba, ale písať do zásoby. Čudovali by ste sa, ako sa fajn a s ľahkosťou dá v decembri napísať článok o rizikách opaľovania sa, ktorý v polovici júna, ako by ste našli.

Ešte medzi plánované články vsuniete pár akčných, aktuálnych a denné blogovanie je na svete.

Vidím vám ten úsmev na perách. Niektorí uvažujú, či nejde zas náhodou o nejakú paródiu. Nuž, odpovedzte si na otázku: Chcete, aby na vás odkazovali, alebo chcete odkazovať inam? Mať šťastie v prípade nepredvídateľných udalostí sa podarí tak raz za 120 rokov.

Týmto ďakujem fasterovi, že ma zalinkoval na vybralismesinatitulkusmesivybrali a depimu, za odkazy.