Vyhodnotenie ankety – Reklama na súkromnom blogu

Onehdá som nadhodil anketovú otázku na mesiac december: Patria reklamy na súkromný blog? A takéto sú výsledky po cca mesiaci:

  • Zúčastnených: 50 kusov
  • Za: 25 kusov (50%)
  • Proti: 14 kusy (28%)
  • Bolo im to jedno: 11 kusov (22%)

Všetkým, ktorí prejavili vox popapuli pekne ďakujem. Novú anketu nadhodím čoskoro aj sem. Otázku zatiaľ zvažujem. No iná otázka je už vyslovená a ak ste nedočkavý hlasovať, môžete na mieste, kde nová anketná otázka pasuje ako riť na šerbeľ. Teda v Lekárni na webe, pretože otázka na január znie: Nechali ste si niekedy zmerať krvný tlak v lekárni? Ako obvykle k ankete patrí aj sprievodný článok: Meranie krvného tlaku v lekárni. Ale dosť bolo o budúcnosti, mrknime sa na to, čo hovoria výsledky ostatnej ankety.

Čo z výsledkov ankety o reklame na súkromnom blogu vyplýva?

Nuž, ja to vidím tak, že ľud je rozpoltený. Polovica hlasujúcich, že hej, polovica, že nie a polovici z tej polovice je to jedno. Myslím, že to treba nechať na majiteľa blogu, veď ten najlepšie vie, čo od svojho obsahu očakáva. Osobne vidím možnosti dve:

  1. Alebo chcem, aby sa ľudia po mojom blogu ponevierali, počítali si dnešné a staršie články, skočili mrknúť do galérie, či na iné sekcie a tak pod najnovší článok a okolo neho napchám vnútorne previazané linkovania.
  2. Alebo mi článok slúžil len ako potrava pre vyhľadávače, aby sem dotiahli reklamných klikačov a som najspokojnejší, keď po prečítaní článku ľud nasleduje príklad éteru a teda prchá kade ľahšie.

Moja skúsenosť mi hovorí, že svet nie je ani biely, ani čierny a keď sa pozriem na pomer nových a vracajúcich sa návštevníkov, tak som sa rozhodol pre nasledovné riešenie: Pre jednorázových zblúdilcov je určené najbližšie okolie článku a pre vás skalných, na ktorých mi záleží, tak pre vás to vzdialenejšie okolie.

Súvisiace:
(4M) – Adsense pre obsah v slovenčine
(4M) – Adsense pre obsah – vývoj situácie
(4M) – Adsense pre obsah – záver trilógie