Vyhodnotenie ankety o platbe za obsah

Onehdá som nadhodil anketovú otázku na mesiac január: Ste ochotný platiť za textový obsah na internete? A takéto sú výsledky po cca mesiaci:

  • Zúčastnených: 53 kusov
  • Za: 9 kusov (17%)
  • Proti: 41 kusy (77%)
  • Bolo im to jedno: 3 kusov (6%)

Všetkým, ktorí prejavili vox popapuli pekne ďakujem. Tak, to by sme mali za sebou pravidelne sa opakujúcu sa oficiálnu časť článku. A teraz hor sa na interpretáciu, čo vlastne prinieslo moje štatistické zisťovanie.

Základný poznatok by som zhrnul do vety: Dajte nám všetko zadarmo. A mnohí dlhoročnejší blogéri isto potvrdia, že veta by mala pokračovať: ... a na profesionálnej úrovni. Inak vás v komentároch s úsmevom skopeme do kocky.

Minulý týždeň vyšiel na Živé.sk veľmi dobrý a s predmetom ankety súvisiaci článok Mira Veselého: Blog: Prepadlisko či výťah?. Popisuje aj moje osobné skúsenosti. Kľudne ho môžete považovať za interpretáciu tejto ankety. Akurát by ma zaujímalo, kde sa berie to, že na sieti sa prirodzene očakáva, že človek dostane zadarmo prvotriednu kvalitu.

No z ankety a aj z diskusie k anketnému článku vyplýva trochu optimizmu pre autorov internetového obsahu. Ak by bol obsah kvalitný, ak by bol obsah dlhodobo kvalitný, tak sa nájde nezanedbateľné percento užívateľov, ktorí by boli ochotní si takýto dlhodobo kvalitný obsah predplatiť. Myslím, že toto percento bude rásť so zvyšujúcim sa vekom užívateľov internetu. Ani nie preto, že starší by si z offline sveta priniesli zvyk platiť za služby. Skôr preto, že generácia 30+ má na to, aby občas minula nejakú tú mikroplatbu. Rovnako generácia 30+ si už váži svoj čas a radi si za garanciu kvality zaplatia. Jednoducho vedia si spočítať, že ich 1 hodina pracovného času stojí 250Sk a preto je výhodnejšie zaplatiť tam kde je garancia dobrej informácie trebárs 30Sk za týždeň, ako by mali minúť hodinu pri vyhľadávaní relevantných informácii.

Z ankety a zamýšľania sa nad jej výsledkami počas cestovania medzi Prahou a Bratislavou my vychádza zaujímavý poznatok. Generácia 30+ je pre mňa cieľovou skupinou. Možno takto priamo si to niektorí neuvedomili, ale na mnohých informačných serveroch často zaznievajú vety, ktoré ukazujú, že si vybrali generáciu 30+ ako svoju cieľovú skupinu. Ľuďom s vekom 30- to hovadsky vadí a spôsobom sebe vlastným to dávajú najavo.

Aby som sa v komentároch vyhol týmto bezduchým výkrikom, len zľahka upresním, že pojmom 30+ myslím mentálny vek pacienta.