Apple a marketing, kto je perohryz a RSS – šálka celulózy

Minule som písal o tom, ako by sme sa mohli čo to poučiť o marketingu na príklade úspechu iPhone. Spomenul som, že Apple to tentokrát, na prekvapenie, marketingovo zmákla, tá firma, na jedničku. A tiež som spomenul, že to tak veru doteraz nebolo. A tu je kompletný zoznam prepadákov od Apple.

Dostal som sa k tomu z blogu perohryz, ktorý píše niekto z redakcie SME. Pravdepodobne niekto z počítačovej redakcie a veľmi, ale veľmi blízky blogom sme.sk. Alebo aj nie. Akokoľvek, napísal fajn článoček o blogovacích systémoch na Slovensku, prilepených k veľkým kamenným denníkom, týždenníkom a iným nočníkom.

Kto to tak asi je? Budem pátrať, ale isto iste si nechám pre seba. K netetikete patrí napríklad aj to, že nevyzradíte identitu ľudí, ktorí si to neprajú. Ani nepriamo. O netetikete sa v tejto uhorkovej sezóne rozpísali hneď dva servre. Jeden aj druhý. Ten druhý bude asi aj viackrát.

Keď sme pri tej etike a slušnosti. Zdá sa, že z iPhone sa stane najsledovanejší crack v dejinách ľudstva. V Čechách už majú dokonca jedného živého iPhone. Len neviem, prečo v prvom komentári pod článkom použil komentujúci slovo wow. Že by ten iPhone bežal na Vistách? Zatiaľ na iPhone vlne beží len iDnes. Opäť sa pýtam: Je toto normálne, aby sa o telefóne z ktorého si nezavoláte a dokonca sa u nás nebude do konca roka ani predávať, písala dvojstranová príloha? No je toto normálne, alebo len zaplatené? Ale marketing je to pekný, jalový.

Keď sme pri tých jalovostiach tu sú dva excelentné kusy: Rozpútaná diskusia o plných článkoch alebo anotáciách v RSS. Prečo tak ultimatívne, že jalovosti? Nikto, slovom nikto, neurobil za posledných mnoho rokov seriózny výskum, sledovanie, štúdiu, komparačnú analýzu. Len sa podľa citu argumentuje, že tak je to lepšie a inak horšie. Jediným prínosom je argument, že pri doterajších pokusoch o exaktné porovnanie sa pravidelne robila chyba, že sa porovnávali výsledky z obdobia A s výsledkami z obdobia B. Druhým kusom je reakcia od správcu tisícok RSS. To nie je sranda, tisícky RSS, to je významný trafik. K posunu problematiky žiaden prínos. I kdyby se supervýznamní bloggeři na hlavu postavili. Poslednú vetu stačilo napísať na začiatok, alebo rovno do nadpisu a всë ясно, зa чeм буквы. No dobre, tak argumenty sú tam pádne, to treba uznať.

Nejako sa mi tá šálka celulózy a postrehov z webu prelieva. Tak zas nabudúce.

Dovtedy sa poučte ako sa učiť anglicky. Ako som sa učil angličtinu a Jak na angličtinu – zábavně a efektivně  (bacha 20 tisíc znakov). Na prázdniny téma ako vyšitá.

1 komentár pri “Apple a marketing, kto je perohryz a RSS – šálka celulózy

  1. ad perohryz. patrat po identite? vsak na uvodnej stranke je priamo odkaz na jeho prvy blog, a veci, ktore napisal 🙂

Komentáre sú uzavreté.