“Asociácia blogérov” – ani asociácia ani blogéri

Nie je to ani asociácia a ani blogérov. Je to pobočka jednej reklamnej agentúry a obsahuje nie blogérov, ale marketingových pracovníkov.

Asociácia si k cieľom radí aj presadenie blogovania ako rovnocenného marketingového nástroja k dosiaľ zaužívaným či zabezpečenie zodpovedajúceho ohodnotenia blogera za kvalitne odvedenú prácu. Zdroj: Na Slovensku vzniká Asociácia Blogerov | Marketing | Mediálne.sk

To sú veci. Ako starý skúsený blogér(TM) si o tom myslím svoje. A nie je to nič lichotivé.

Nie, naozaj nemám rád kadejaké dvojslovné názvy, ktoré vzniknú pridaním pôvodne jednoznačného prívlastku k podstatnému menu, keď autor to dvojslovie začne napĺňať nesúviasiacim obsahom.

Veď to poznáte: ekonomická demokracia, ľudové milície, sociálistické podnikánie. Smer-sociálna demokracia, konečné riešenie a tak ďalej a tak podobne.

A teraz – asociácia blogérov. Nie je to ani asociácia – to by bolo zoskupenie tak nejak zdola so záujmu samotných príslušníkov nejakej dovtedy nezoskupenej skupiny. A nie sú to ani blogéri  – z definície cieľov tej firemnej pobočky majú byť členmi marketingoví copywriteri.

Len tak mimochodom. Slovenský jazykový priestor je malý trh na uplatnenie blogéra. Dokonca ani česko-slovenský jazykový priestor veľmi nefunguje. Pro-bloging vyžaduje angličtinu. Ale to naozaj hovorím o blogovaní. Nie o copywritingu či komentárovom spame, ktorí sa tvária ako blogovanie.

O teórii blogovania sa toho napííísalóó…

Zdieľajte obsah s priateľmi: