Budem hľadať právnika na uznanie reklamácie voči mBank.cz?

Schyľuje sa k nepríjemnému. Podal som reklamáciu a ostávajú 2 dni z 30-dňovej lehoty na jej vyriešenie. Jadrom problému je nezrealizovaná SEPA platba. Tam a späť čistá strata 925,48 CZK.

Čo tam po tom, že sa peniaze vrátili a musel som na uspokojenie platieb na cieľovom účte zháňať eurá napochytre inak. Že kvôli tomu začalo zvoniť na poplach v lízingovke čo mám od nich auto. To je len nepohodlie. Problém je inde. Keďže šlo o prevod z ČR do SR, tak sa z pôvodných 15 612,74 CZK stalo po vrátení krásnych 14 687,26 CZK. Čistá bezpoplatková strata 925,48 CZK. A to som v dobrej viere v bankové služby v Európskej únii prevádzal 550 EUR. Tomu hovorím fakt-výhodný-kurz.

Reklamáciu som podal s jasnou požiadavkou na vrátenie kurzovej straty. Dočkal som sa len pekného a zdvorilého ošťania:

Dovolujeme si Vám oznámit, že Vaše odchozí zahraniční platba ve výši 550,00 EUR ze dne 5.2.2014 byla na Váš účet mKonto vrácena dne 7.2.2014 z důvodu technického problému v Commerzbank Frankfurt.

Omlouváme se za vzniklé komplikace, které nebyly na straně mBank.

Děkujeme za pochopení.

S úctou a přáním úspěšného dne.
Radek Večerník

Takže tak priatelia. Ja som ich vzápätí druhýkrát upozornil, že pre ich ospravedlnenie zatiaľ nemám pochopenie a žiadam o vrátenie rozdielu odoslanej a prijatej platby.

Ak si dobre spomínam, Comnmerzbank Frankfurt je matka mBank. Dokonca sa mi marí, že mBank je taký low-cost slovutnej Commerzbank. Niečo ako Zuno pre Raiffaisen. Takže  informácia „komplikace, které nebyly na straně mBank“ je tak trochu podivná.

Ale dobre, zahrajme si na dôkaz sporom a berme, že je to tak. Teda, že mali problémy dodávatelia, ktorých služby využívajú, aby mohli slúžiť mne. Nuž, to ma fakt absolútne nezaujíma. Je to ich problém, ja s nejakou Commerzbank Frankfurt zmluvu nemám. V mojej zmluve s mBank o nejakom znášaní finančných nákladov kvôli problémom ich externých dodávateľov nie je ani písmenko. Leda, že by som prehliadol nejakú debilnú vetu. č.b.t.d.

Ak to dobre chápem, chyba rozhodne nenastala na mojej strane chybou pri zadávaní prevodného príkazu. Od banky skutočne neočakávam, že sa bude správať ako nejaký odkundes. Teda, že si nechajú zaplatiť niečo za nič.

Ešte dva dni od podania reklamácie z 12.2. a mesiac na vyriešenie uplynie. Od začiatku som formuloval reklamáciu tak, že problémom je ten finančný rozdiel, nie o nezrealizovanie platby.

Preto preventívne (ako lekárnik milujem prevenciu), ak by ste náhodou, priatelia českí, vedeli o nejakom šikovnom právnikovi, ktorý by si chcel zarobiť na palmároch od mBank.cz, dajte nejaké odporúčanie. Šikol by sa právnik, ktorý to s bankami a  právami zákazníka v ČR trochu ovláda. A hlavne v súvislosti s novinkami občianskeho zákonníka v Česku.

Ale možno sa za dva dni zmátožia a ja budem písať pochvalný článok, že to v zákazníckom centre mBank chápu a za svoje problémy nesú aj finančnú zodpovednosť. Občas aj motyka vystrelí a šijací stroj začne hlavňou otáčať. Hlavne vo Vyhniach.

Zdieľať?