Charakter náš každodenný, v posteli 4x oslúložený

Príslušníci starej ekonomiky dostanú odmenu od dodávateľa, príslušníci novej ekonomiky dostanú odmenu od svojho zamestnávateľa. Tak jednoduché to je, odlíšiť starý a nový charakter.

Asociácia hovorcov Slovenska, ako tradične vyhlasovala výsledky ankety Hovorca roka 2015 na Made in Media party v Bratislave, ktorú organizovala agentúra Made in Media. Súčasťou eventu bola PR akcia nového mobilného operátora 4ka – postel pri fotostene.  Podstatou súťaže bolo, že štvorica, ktorá získa najviac like na fotkách, získa štyri smrtfóny a ďalšie tri štvorice dobíjacie kredity. Na Facebooku sa teraz šíria fotky s logom operátora, ktoré zdobia tváre ľudí z rôznych médií a hovorcovia ministerstiev či zamestnanci štátnych úradov, ktorí držia v rukách slogany operátora. Zdroj: Zuzana Tichá: Novinári a hovorcovia vedeli, že ide o promo operátora | O médiách

Čo že sa to vlastne stalo?

Za pár kreditov, za pár telefónov vznikla virálna kampaň. Zapojili sa tí, ktorí denno-denne pracujú s mediálou manipuláciou. Sami ju vytvárajú. A teraz budú rozprávať, že nevedeli to či hento.

Je to zas a znovu o charaktere. Priznať si, že za biednu almužnu urobím zo seba panáka. Ukázať svojmu zamestnávateľovi dlhý nos na jeho etické kódexy, nepísané pravidlá a dobré mravy v spoločnosti, od ktorej dostávam svoj vlastný plat.

Je to zas o charaktere, že zo svojej profesnej súťaže/hodnotenia dovolím urobiť výberovku pre reklamnú kampaň. Ešte im za to ani nezaplatím a nechám za seba honoráre vyplatiť odberateľa. A pekne bez zmluvy a bez bločku.

Vyše 37% voličov na Slovensku miluje starú ekonomiku. Dáva svojim vlastným chlebodarcom dlhý nos za pár centov, ktoré mnohokrát nikdy nedostanú. A potom sa strááášen čudujú, keď nedostanú prémie, keď im začne konkurovať firma Štát, s.r.o. priamo pod oknami. Veď je to skvelá správa: Výrobcovia okien budú prepúšťať, na prémie ani nepomyslenie. Za vaše vlastné spackané životy rozhodne môže niekto iný.

Môžno sa budú aj hovoricovia veľmi čudovať, keď za pár centov kreditu či telefón na streche prídu o pracovnú zmluvu či minimálne prémie, čo mali v hrsti. A veru, mali by.

A mimochodom, bolo by veľmi zábavné, keby sa víťazom súťaže stal hovorca od T-comu alebo Orangu či O2. Myslím, že  losovačka by mohla taký výsledok zabezpečiť. Do mozajky bafuňárskeho podnikania podľa vzoru JZD Slušovice 80. roky 20. storočia, ktoré predvádzajú bafuňári okolo 4ky by to sadlo ako riť na šerbeľ.

Zdieľať?