Cybersquatting, unášanie subdomén a zneužívanie ochranných známok

Nadpis sľubuje samé svetlé zajtrajšky a sociálne istoty. Skoro rovnako ako zaparkovaná doména reálneho obsahu. Tak sa na to pozrime, ako je to v skutočnosti a čoho sa možno čoskoro dočkáme. V Amerike, ale aj u nás.

Do pozornosti dávam zaujímavý článok o cybersquattingu, parkovaní domén a podobným nechutnostiach v oblasti internetu. Sieť je svojou virtuálnou podstatou nekonečná a nejaký poriadok v novodobom prospektorstve by skutočne mal nastať. Konečne, jasne, ale hlavne neodvolateľte. Zdá sa, že svitá na lepšie časy. Je to zatiaľ len úsvit, ale možno raz…

„Vulcan Golf v. Google et al. is an important case because it’s the first time (as far as I know) that trademark owners have tried to hold Google liable for domain-related conduct. Plaintiffs are taking what they learned in the keyword advertising context and applying it to domaining. Further, because the case is potentially a class action, there are mega bucks on the line. Think about it: anyone who’s ever had her trademark infringed by a domainer using a parking company and Google Adsense could theoretically sign up to be a plaintiff.“ Zdroj: Class Action Trademark and Anti-Cybersquatting Lawsuit Against Google and Domain Parkers Gets the Green Light

Hovoríte, že to je Amerika, že tam sú iné zákony, iné rozmery zločinnosti? Viete, srandičky končia, keď vám v referreroch pristane odkaz zo stránky http://pepsi-cola.ktd.sk/

Hm, príklady ťahajú. Najviac príklady, ktoré ukázali, ako bezpracne vydolovať zisk z ničoho. Nedávno sa na Whois informáciách vozili nekorektní zobrazovači obsahu, dnes tu máme vykrádačov ochranných známok. Že pozdravujem právne oddelenie v www.pepsi-cola.sk a že nie je začo a preferujem tú citrónovú a z cukrom. Prevádzkovateľa netreba ani hľadať, vtipne sa pochválil priamo na titulke. Keď Štát spí, doménoví špekulanti jasajú, mohla by pomôcť hrubá sila majiteľov ochranných známok.

Tak mi napadlo jedno odporúčanie pre správcov PPC kampaní v systéme Adwords… 😉 Ale veď tí, čo vedia ako sa PPC robí v obsahovej sieti, tak tých to isto napadne.

A aby som skompletoval súvisiace záložky v mojom aktuálne otvorenom Firefoxe, tak tu je pár rád ako si nenechať uniesť subdomény na vašej doméne. How to Protect Your Business From Nefarious Subdomain Hijacking

Mimochodom: Anglické slovo nefarious, ktoré znamená podľa kontextového slovníka od Seznamu ohavný, hanebný, zlý, zločinný, mi znie tak nefrologicky, teda obličkovo, čiže vyčúrane. Nobelovu cenu si určite vyslúži právnik, či sociológ, ktorý objaví taký spôsob ochrany osobných práv, kde poškodený bude na tom lepšie ako vyčúranec.

2 komentáre pri “Cybersquatting, unášanie subdomén a zneužívanie ochranných známok

  1. Ono, pozor: treba balans. Ani vychylenie vah v prospech majitelov ochrannych znamok nie je nic uzasne. Staci si pozriet nedavny pripad Engadget vs. sialenci z Deutsche Telekom/T-Mobile.

Komentáre sú uzavreté.