Cyklistika na Slovensko skoro ani nepatrí

Na bicykli som prešiel celé Slovensko. Dokonca aj k moru, do Poľska, som sa na ňom dotrepal. Takže s plnou vážnosťou môžem povedať, že prihrievaná cyklistická polievočka pekne smrdí.

„Slovensko je najmenej bicyklujúcou krajinou v strednej a západnej Európe a je čas tento stav zmeniť, pretože využívanie bicykla pri doprave, rekreácii a turizme už dávno nie je niečo zvláštne a menšinové. Práve naopak – je to moderný a uznávaný prostriedok zlepšovania kvality života,“ dodáva Roháč za cyklistické organizácie.

SME.sk | Cyklisti sa chcú dostať do programového vyhlásenia vlády.

Priatelia, možno kdesi na dolniakoch alebo na ďalekom východe. Ale rozhodne nie v slovenských dolinách.

Ak chce niekto vidieť, prečo to niekde zmysel má a niekde nie, nech sa ide pozrieť do Dánska. Alebo aspoň do Hradca Králové. Nie, ani len rovina nestačí. Potrebujete veľkú rovinu.

Ak ste jazdili autom v Dánsku, tak viete, že potrebujete skutočne veľkú rovinu. A veľký priestor v uliciach. Cyklistika je vždy na niečí úkor. Vždy. Je to ako stavať namiesto výškových panelákov, domy na ležato. Ani v slovenských dolinách nie je toľko miesta. A už vonkoncom nie na tých pár hektároch úrodnej zeme.

Možno je znakom vyspelosti podpora menšín vo svoje inakosti. Podpora menšín vo svojej slabosti je znakom idiócie. Cyklistická doprava je pomalá, nekomfortná, šovinistická k malým, starým a postihnutým. Preto sme vymysleli oplechované autá a MHD.

Cyklistika ako šport či rekreácia je skvelá zábava. Ale veď chlieb a hry sú istoty, že? Takže šanca tu je.  No schválne či sa podarí pri darabovaní pretromfnúť cyklocestu v pražských Vysočanoch? A že na darabovanie aj v tomto prípade dôjde je istota asi taká, ako že sa policajtom guľky odrážajú.

14 komentárov pri “Cyklistika na Slovensko skoro ani nepatrí

  1. Ja uz na nich nemam slova.

    Je to partia zlozena s par vypocitavych hajzlikov a masy vymetencov.

    Poziadavka byt vo vyhlaseni vlady, to je uz groteska.

    A velmi dobre vedia, ze jediny ucinny sposob rozbehnutia cyklistickej „dopravy“ je ukazat sa dennodenne ostatnym. Neverim, ze vsetci s plnou hubou reci po webe a novinach vobec robia nejaku cyklistiku realne a fyzicky viac ako tou hubou.

    Ked bude mesto plne cyklistov, garantujem, ze mesto bude riesit ich regulaciu tj. tu infrastrukturu.

    Moja veta, ktoru pouzivam: infrastrukturu bez vyuzitia stavia Severna Korea. 10 pruhova dialnica bez aut je len tam.

    A potom cyklisticke trasy v Prahe presne v tom istom severokorejskom podani.

    Nerobim si iluzie, ze v cykloaktivistickych spolkoch je vyznamny pocet obdivovatelov diktatorskych rezimov.

  2. Ja uz na nich nemam slova.

    Je to partia zlozena s par vypocitavych hajzlikov a masy vymetencov.

    Poziadavka byt vo vyhlaseni vlady, to je uz groteska.

    A velmi dobre vedia, ze jediny ucinny sposob rozbehnutia cyklistickej „dopravy“ je ukazat sa dennodenne ostatnym. Neverim, ze vsetci s plnou hubou reci po webe a novinach vobec robia nejaku cyklistiku realne a fyzicky viac ako tou hubou.

    Ked bude mesto plne cyklistov, garantujem, ze mesto bude riesit ich regulaciu tj. tu infrastrukturu.

    Moja veta, ktoru pouzivam: infrastrukturu bez vyuzitia stavia Severna Korea. 10 pruhova dialnica bez aut je len tam.

    A potom cyklisticke trasy v Prahe presne v tom istom severokorejskom podani.

    Nerobim si iluzie, ze v cykloaktivistickych spolkoch je vyznamny pocet obdivovatelov diktatorskych rezimov.

  3. lol. chlapci aj autor aj komentator ste velmi smart. Skoda za tak pisalsky znamych ludi, ze maju take regresivne rozmyslanie. No na slovensku je to tak.

  4. lol. chlapci aj autor aj komentator ste velmi smart. Skoda za tak pisalsky znamych ludi, ze maju take regresivne rozmyslanie. No na slovensku je to tak.

  5. Tomáš, hneď na začiatku píšem, že som osobne najazdil tisícky kilometrov na bicykli. To jemne naznačuje, že cyklistiku milujem. Takže si dovolím niečo tvrdiť z vlastnej skúsenosti. Za to regresívne myslenie by som sa teda skoro aj urazil. Doprava – to je MHD a autá. Zábava, šport – to je cyklistika. Zamieňať to, je smradľavá polievočka. Alebo akcia: „Naspäť na stromy.“

    Áno, niekde v Šali, Vrábloch – tam to už dnes funguje. A je to len a len o samospráve ako si naplánuje ako majú vyzerať chodníky. Pretože je jasné, že tam po nich aj niekto bude jazdiť. A tak trochu je aj pravdepodobné, že v zastupiteľstve budú cyklisti, lebo ich volia cyklisti.

    U nás na horniakoch potrebujeme 2x denne MHD autobus po dedine, aby sa babky z horného konca dostali na cintorín poliať svojich nebožtíkov. Tu im bude cyklocesta na riť. Navyše, tu by cyklonadšenca nikto nezvolil.

  6. Tomáš, hneď na začiatku píšem, že som osobne najazdil tisícky kilometrov na bicykli. To jemne naznačuje, že cyklistiku milujem. Takže si dovolím niečo tvrdiť z vlastnej skúsenosti. Za to regresívne myslenie by som sa teda skoro aj urazil. Doprava – to je MHD a autá. Zábava, šport – to je cyklistika. Zamieňať to, je smradľavá polievočka. Alebo akcia: „Naspäť na stromy.“

    Áno, niekde v Šali, Vrábloch – tam to už dnes funguje. A je to len a len o samospráve ako si naplánuje ako majú vyzerať chodníky. Pretože je jasné, že tam po nich aj niekto bude jazdiť. A tak trochu je aj pravdepodobné, že v zastupiteľstve budú cyklisti, lebo ich volia cyklisti.

    U nás na horniakoch potrebujeme 2x denne MHD autobus po dedine, aby sa babky z horného konca dostali na cintorín poliať svojich nebožtíkov. Tu im bude cyklocesta na riť. Navyše, tu by cyklonadšenca nikto nezvolil.

  7. No, ako každodenný cyklista (do zamestnania) som mohol byť uchránený prečítania si tohoto názoru. Jednoducho nerozumiem, ako môže človek milujúci cyklistiku robiť takúto medvediu službu svojim spriazneným dušiam aj sám sebe. Rýchlo preč odtiaľ, tu je to o ničom.

  8. No, ako každodenný cyklista (do zamestnania) som mohol byť uchránený prečítania si tohoto názoru. Jednoducho nerozumiem, ako môže človek milujúci cyklistiku robiť takúto medvediu službu svojim spriazneným dušiam aj sám sebe. Rýchlo preč odtiaľ, tu je to o ničom.

  9. narozdiel od prechadzajucich komentarov, hned na zaciatok zburam tvoje chybne usudky a myty:

    * Priatelia, možno kdesi na dolniakoch alebo na ďalekom východe. Ale rozhodne nie v slovenských dolinách.

    1) skandinavia zdaleka nie je len rovina. je mnozstvo prikladov inych miest, ktore nie su rovina a cyklistika tam funguje – napr. „nenavideny“ brusel? a kedy si bol posledne na slovenskej dedine hoc aj na strednom slovensku? ze tam tie stojany su stale plne bicyklov…

    * A veľký priestor v uliciach. Cyklistika je vždy na niečí úkor. Vždy. Je to ako stavať namiesto výškových panelákov, domy na ležato. Ani v slovenských dolinách nie je toľko miesta. A už vonkoncom nie na tých pár hektároch úrodnej zeme.

    2) miesta je dost, len je nevhodne vyuzite. napr. na ilegalne parkovanie po chodnikoch tak, ze mamicka s kocikom ma problem prejst (to ani nehovorim o vozickaroch). jaj a ze mame predimenzovane pruhy, pricom bezne v zahranici (priklad nemecko) sa robia len 2,5m a 2,75m (mhd) siroke? vsak my si mozeme dovolit rozhadzovat priestorom, preto mame 3,5m a casto dokonca 4,5m!

    * Cyklistická doprava je pomalá, nekomfortná, šovinistická k malým, starým a postihnutým. Preto sme vymysleli oplechované autá a MHD.

    3) MHD nechodi vsade. Oplechovane auto je prave diskriminacne, ak uz to tak velmi chces riesit – nemozu ho pouzivat ludia do 16 rokov (nastastie) a catso ani starsi (horsi zrak, ine zdravotne problemy, spomalene reflexy). naopak bicykel moze pouzivat dieta od povedzme 3 rokov a dava mu slobodu ist tam, kam chce. bez nutnosti sa viazat na zaslepeneho dospelaka, ktory rozmysla generacne inak. a keby nebol ten dospely tak zaslepeny, mozno by nemusel tie svoje deti rozvazat do skol a zabit pritom hodinu casu trcania v zapche. …lebo by to tie deti zvladli na bicykli same. (jaj, len som zabudol, to ti nesedi do argumentacie alebo sa roztocis v kruhu – vsak nie je kde, nemaju bezpecne trasy, bla bla).

    a na dovetok:
    xxx) slovo „sovinizmus“ znamena nieco diametralne odlisne. ked uz si tak velmi chcel, mal si pouzit slovo „diskriminacia“ (co je ale v tomto pripade rovnaky nezmysel).

  10. narozdiel od prechadzajucich komentarov, hned na zaciatok zburam tvoje chybne usudky a myty:

    * Priatelia, možno kdesi na dolniakoch alebo na ďalekom východe. Ale rozhodne nie v slovenských dolinách.

    1) skandinavia zdaleka nie je len rovina. je mnozstvo prikladov inych miest, ktore nie su rovina a cyklistika tam funguje – napr. „nenavideny“ brusel? a kedy si bol posledne na slovenskej dedine hoc aj na strednom slovensku? ze tam tie stojany su stale plne bicyklov…

    * A veľký priestor v uliciach. Cyklistika je vždy na niečí úkor. Vždy. Je to ako stavať namiesto výškových panelákov, domy na ležato. Ani v slovenských dolinách nie je toľko miesta. A už vonkoncom nie na tých pár hektároch úrodnej zeme.

    2) miesta je dost, len je nevhodne vyuzite. napr. na ilegalne parkovanie po chodnikoch tak, ze mamicka s kocikom ma problem prejst (to ani nehovorim o vozickaroch). jaj a ze mame predimenzovane pruhy, pricom bezne v zahranici (priklad nemecko) sa robia len 2,5m a 2,75m (mhd) siroke? vsak my si mozeme dovolit rozhadzovat priestorom, preto mame 3,5m a casto dokonca 4,5m!

    * Cyklistická doprava je pomalá, nekomfortná, šovinistická k malým, starým a postihnutým. Preto sme vymysleli oplechované autá a MHD.

    3) MHD nechodi vsade. Oplechovane auto je prave diskriminacne, ak uz to tak velmi chces riesit – nemozu ho pouzivat ludia do 16 rokov (nastastie) a catso ani starsi (horsi zrak, ine zdravotne problemy, spomalene reflexy). naopak bicykel moze pouzivat dieta od povedzme 3 rokov a dava mu slobodu ist tam, kam chce. bez nutnosti sa viazat na zaslepeneho dospelaka, ktory rozmysla generacne inak. a keby nebol ten dospely tak zaslepeny, mozno by nemusel tie svoje deti rozvazat do skol a zabit pritom hodinu casu trcania v zapche. …lebo by to tie deti zvladli na bicykli same. (jaj, len som zabudol, to ti nesedi do argumentacie alebo sa roztocis v kruhu – vsak nie je kde, nemaju bezpecne trasy, bla bla).

    a na dovetok:
    xxx) slovo „sovinizmus“ znamena nieco diametralne odlisne. ked uz si tak velmi chcel, mal si pouzit slovo „diskriminacia“ (co je ale v tomto pripade rovnaky nezmysel).

  11. a zasa maminky s kocikmǐ…

    1. ked uz Brusel, tak aj dopovedat ako to na uliciach tam vyzera.

    ano kvanta bicyklov, no opat si dalsi, co si myslis, je je to vsespasna a vsetkymi milovana zalezitost so samymi pozitivami. skutocnost je vsak taka, ze aj toto ma problemy a hlavne akakolvek cinnost vzdy prerastie unosnu mieru a musi sa regulovat.

    takze aj v tom Bruseli a mam to osobne, ziadne videl som fotky, najdes po uliciach napr. strapce bicyklov pohodene na chodnikokch. ziadne stojany, ziadna usporiadanost. Jednoducho bordel.

    Ved sa tam uz pred casom aj zdvihla nejaka ta vlna odporu voci tomu stavu.

    Ja mam rad kazdeho, kto po internete nekecia a ak je o nieco presvedceny, tak nejde cestou dozadovania sa zakazov cinnosti inym ludom, obmedzovania nim nenavideneho sposobu zivota ci konania, ale denne dosledne plni to, coho ma plne usta. alebo lepsie nema plne usta kecov ale dava priklad.

    takze nevidim najmensi problem aby ste konecne vyliezli von a jazdili do prace bicyklami. nehladali vyhovorky, neziadali budovanie infrastruktury. ukazte, ze ste tu a hlavne aj ostatnym dajte priklad s riesenim, ktore podla vas existuje. Verte, ze ak ludia uvidia denne cyklistov jazdit do prace, tak toto im da viac ako

    kecy o mamickach s kocikmi ci o parkovani plechoviek.

    Bohuzial to takto nie je, bicyklistu jazdiaceho do prace nenajdes inak ako exotickou nahodou.

    Reci o tom, ze by jazdili, keby to alebo hento niekto urobil? Coze? Zacnite jazdit, ked bude po cestach viditelne dost cyklistov, verte mi, ze to uz ten niekto zacne riesit a prisposobovat podmienky takejto prevadzke.

    Iba v Severnej Korei sa postavy desatprudova dialnica a potom po nej nikto nejazdi. Tak isto neverim, ze ak sa odkamsi niekam postaci cyklocesta, ze ju v skutocnosti zacnu vyuzivat. Priklady, ze mam pravdu, tu su.

    Ked vsak postavia alebo upravia trasy, kde viditelne jazdia cyklisti, tak zrejme to bude nasledok skutocnej potreby.

    Uz nekecajte a netvarte sa, ze ste moralne vyssie ako ti hajzli z plechoviek. Vobec nie. Kazdy z nich len robi to, co sa mu javi aktualne ako najvhodnejsie.

    Ak nemate energiu strhnut prikladom inych a len z klavesnice robite aktivismus alebo iba pobehujete po roznych natlakovych akciach, tak nerobite nic, len prekazate.

    Alebo aj na toto mate protiargument, ze je vsetko inak a kruto sa mylim? Naozaj si myslite, ze staci aby niekto naasfaltoval a vymedzil cyklopruhy a nejakym zazrakom sa odkialsi vynoria ludia na bicykloch? Par exotov a inak nikto.

    Napadanim blahosklonnym poukazovanim ako som ja predstavitel pekla proti cyklistickym aktivistom nic nedosiahnete. Podte ma presvedcit, ze to dokazete aj bez marxistickych predstav, ze veci idu len direktivnym donucovanim, natlakovymi akciami, a nepriatelskym reagovanim na vsetko, co nepasuje do predstavy cykloaktivistov.

    Prave cykloaktivisti s tymito predstavami su najhorsou metodou ako ludi presvedcit o niecom pozitivnom.

    Takze na rovinu: nie som proti jazdeniu do prace na bicykli. Som proti metodam ake predstavujete.

  12. a zasa maminky s kocikmǐ…

    1. ked uz Brusel, tak aj dopovedat ako to na uliciach tam vyzera.

    ano kvanta bicyklov, no opat si dalsi, co si myslis, je je to vsespasna a vsetkymi milovana zalezitost so samymi pozitivami. skutocnost je vsak taka, ze aj toto ma problemy a hlavne akakolvek cinnost vzdy prerastie unosnu mieru a musi sa regulovat.

    takze aj v tom Bruseli a mam to osobne, ziadne videl som fotky, najdes po uliciach napr. strapce bicyklov pohodene na chodnikokch. ziadne stojany, ziadna usporiadanost. Jednoducho bordel.

    Ved sa tam uz pred casom aj zdvihla nejaka ta vlna odporu voci tomu stavu.

    Ja mam rad kazdeho, kto po internete nekecia a ak je o nieco presvedceny, tak nejde cestou dozadovania sa zakazov cinnosti inym ludom, obmedzovania nim nenavideneho sposobu zivota ci konania, ale denne dosledne plni to, coho ma plne usta. alebo lepsie nema plne usta kecov ale dava priklad.

    takze nevidim najmensi problem aby ste konecne vyliezli von a jazdili do prace bicyklami. nehladali vyhovorky, neziadali budovanie infrastruktury. ukazte, ze ste tu a hlavne aj ostatnym dajte priklad s riesenim, ktore podla vas existuje. Verte, ze ak ludia uvidia denne cyklistov jazdit do prace, tak toto im da viac ako

    kecy o mamickach s kocikmi ci o parkovani plechoviek.

    Bohuzial to takto nie je, bicyklistu jazdiaceho do prace nenajdes inak ako exotickou nahodou.

    Reci o tom, ze by jazdili, keby to alebo hento niekto urobil? Coze? Zacnite jazdit, ked bude po cestach viditelne dost cyklistov, verte mi, ze to uz ten niekto zacne riesit a prisposobovat podmienky takejto prevadzke.

    Iba v Severnej Korei sa postavy desatprudova dialnica a potom po nej nikto nejazdi. Tak isto neverim, ze ak sa odkamsi niekam postaci cyklocesta, ze ju v skutocnosti zacnu vyuzivat. Priklady, ze mam pravdu, tu su.

    Ked vsak postavia alebo upravia trasy, kde viditelne jazdia cyklisti, tak zrejme to bude nasledok skutocnej potreby.

    Uz nekecajte a netvarte sa, ze ste moralne vyssie ako ti hajzli z plechoviek. Vobec nie. Kazdy z nich len robi to, co sa mu javi aktualne ako najvhodnejsie.

    Ak nemate energiu strhnut prikladom inych a len z klavesnice robite aktivismus alebo iba pobehujete po roznych natlakovych akciach, tak nerobite nic, len prekazate.

    Alebo aj na toto mate protiargument, ze je vsetko inak a kruto sa mylim? Naozaj si myslite, ze staci aby niekto naasfaltoval a vymedzil cyklopruhy a nejakym zazrakom sa odkialsi vynoria ludia na bicykloch? Par exotov a inak nikto.

    Napadanim blahosklonnym poukazovanim ako som ja predstavitel pekla proti cyklistickym aktivistom nic nedosiahnete. Podte ma presvedcit, ze to dokazete aj bez marxistickych predstav, ze veci idu len direktivnym donucovanim, natlakovymi akciami, a nepriatelskym reagovanim na vsetko, co nepasuje do predstavy cykloaktivistov.

    Prave cykloaktivisti s tymito predstavami su najhorsou metodou ako ludi presvedcit o niecom pozitivnom.

    Takze na rovinu: nie som proti jazdeniu do prace na bicykli. Som proti metodam ake predstavujete.

  13. ak pises o Bruseli, tak asi mas moznost, tak si zbehni do Leuvenu, vlak stoji 5 eur. Prejdi sa cez pracovny den centrom, zacni uz od vlakovej stanice na tom malom namesti smerom do centra.

    Vsimaj si kde vsade su celodenne odstavene bicykle. Vsimaj si, ako je to teda s tymi stojanmi (veskere zadne). A ci sa ti to zda ako „bicykle neobmedzuju ostatnych“. Nie je nic biele alebo cierne. Ver mi.

    Napriek tomu si myslim, ze aj Bratislave by pomohlo, keby ludia, jazdili bicyklami. Dokonca sa smejem ttym rekreacnym cyklistom, ktori tvrdia,mze nemozu jazdit lebo v praci nemaju sprchu. To su zasa ti, co bajk maju v hlave len ako sport. Ale toto im nevycitam, pretoze v skutocnosti si cyklisti na meste presadili prekvalifikaciu petrzalskej hradze na sportovanie.

    A dosiahli to presne tym, co pisem vyssie: jednoducho tadial jazdili az mestu doslo, ze to musi upravit a umoznit to tam ludom. este pred par rokmi totiz ta trasa bola Zakaz vjazdu. A vsetkym vratane bicyklov.

  14. ak pises o Bruseli, tak asi mas moznost, tak si zbehni do Leuvenu, vlak stoji 5 eur. Prejdi sa cez pracovny den centrom, zacni uz od vlakovej stanice na tom malom namesti smerom do centra.

    Vsimaj si kde vsade su celodenne odstavene bicykle. Vsimaj si, ako je to teda s tymi stojanmi (veskere zadne). A ci sa ti to zda ako „bicykle neobmedzuju ostatnych“. Nie je nic biele alebo cierne. Ver mi.

    Napriek tomu si myslim, ze aj Bratislave by pomohlo, keby ludia, jazdili bicyklami. Dokonca sa smejem ttym rekreacnym cyklistom, ktori tvrdia,mze nemozu jazdit lebo v praci nemaju sprchu. To su zasa ti, co bajk maju v hlave len ako sport. Ale toto im nevycitam, pretoze v skutocnosti si cyklisti na meste presadili prekvalifikaciu petrzalskej hradze na sportovanie.

    A dosiahli to presne tym, co pisem vyssie: jednoducho tadial jazdili az mestu doslo, ze to musi upravit a umoznit to tam ludom. este pred par rokmi totiz ta trasa bola Zakaz vjazdu. A vsetkym vratane bicyklov.

Komentáre sú uzavreté.