Dnešný web: Článok tu a komentáre v psej materi

Odtrhnutie obsahu od komentárov je dôsledok osobného alebo firemného marketingu v sociálnych sieťach.

V treťom diele seriálu sa dočítate: „… z komentárov k predchádzajúcim dielom by som ešte  doplnil…“ Hm, a kde sú tie komentáre? Tri sú pod článkom, 8 na Facebooku, 4 retwetty a 6 priamych twitterových reakcii. K tomu 5-6 odkliknutí páči sa mi, 3 komentáre na vybralismesi, 1 na celkom inej službe…

A na ktoré komentáre to teda autor reaguje? A kde sú vlastne predchádzajúce diely seriálu, keď sa ani neunúva ich zalinkovať v článku?

Z pohľadu čitateľa je to celé zle a celé tak nejako smutné. Internet bol odjakživa jeden veľký galimatijáš. Verím, že sa čoskoro ustália nejaké logické a etické štandardy. A možno si sociálne siete postupne začnú svojich používateľov nadháňať a dočkáme sa podobného ekvivalentu ako je exkluzívne blogovanie „osobností“.

Alebo budú steny walled garden zbúrané a zo sociálnych sietí sa stanú skôr GUI pre službu socializácie. (Podobne ako je gmail len GUI pre akúkoľvek e-mailovú adresu)  Federatívnosť, ktorú prinieslo Google Wave je náznakom, že  technológie tu sú a v tomto článku naznačené problémy ukazujú, že spoločenská objednávka by tu bola.  Prechod merita súťaže od „kto má viac užívateľov“ ku „kto vie lepšie zobraziť obsah“ by bolo pre užívateľov určite prínosné.

Keď som si ako prípravu na budúci článok pred pár dňami poznamenal, že prispievať treba práve len do jednej sociálnej siete a pre život v iných sieťach som použil slovo nanajvýš zrkadlenie mysliac keď už teda chcete, tak jedine prostredníctvom automatu, bol som veľmi ale veľmi benevolentný. Áno, z pohľadu toho, čo to publikuje je automat dobrý spôsob osobného marketingu.  Ale ako sa opätovne ukazuje, ak je v nejakom procese prívlastok marketingový, tak to skutočne nie je z pohľadu príjemcu dobré riešenie.

Urobiť záver bez zdôvodnenia sa mi nechce. Takže nechám ešte do konca februára bežať zrkadlenia z môjho Buzz-u a z blogu do sociálnych sietí a potom vyhodnotím množstvo takto získaných čitateľov. Už terajšie čísla ukazujú, že to bude z pohľadu osobného marketingu ťažké rozhodovanie.

Tesne súvisiace: Posterous – blogéri sa zbláznili do socálnosti