Dokedy budeme STV žrať tú kravinu o „synergickom efekte“?

Kedy to konečne nazvú ostatné média neschopnosťou vytvoriť zmysluplnú dramaturgiu, nakúpiť za reálne peniaze dostatok konkurencieschopného Ačkového obsahu a zaplatiť Ačkových ľúdí?

V stredu 29. apríla odvysiela Slovenská televízia priamy prenos semifinále futbalovej Ligy majstrov. Vyplýva to z programových plánov. Zdroj: Ďalší šport v prime-time Jednotky. Dr. Housa a Reportérov nahradí Liga majstrov.

Trojku treba zavrieť do momentu, keď nebude mať čo iné dať STV do verejnoprávneho multiplexu vrámci prechodu na digitálne vysielanie. Kým nebude digitál na Slovensku pokrývať 90% populácie, je vysielanie STV3 vyhadzovaním peňazí do luftu. A kým nebude mať STV zabezpečnený Ačkový program (vrátane športového) na 48 hodín vysielacieho času svojich dvoch kanálov, tak je to dvojnásobne zbytočné naháňanie si ega pár šporťákov.

Logika a synergia

Logika hovorí: Liga majstrov je šport, patrí na športový kanál. Keďže športový kanál nikto nechytá, tak ho drbneme na prvý program. Áno, je to logické,  nepremrhať dobrý reklamný priestor (futbalový zápas) tým, že ho dáme na kanál, ktorý nemá nikto šancu sledovať.  Na STV3 si totiž nikto tú reklamu nekúpi nie len preto, že je to STV3, ale že signál s tou reklamou skoro nikto na svojom televízore nezobrazí.  Dáme príklad? Prečo by si mal hobby-market kupovať reklamu na kanále, ktorý  nechytí ani 5% slovenských dedinčanov?

Po aspoň podpriemernom marketingu značky je fanúšikom Ligy majstrov úplne ukradnuté, že v pravom hornom rohu svieti logo Nova-cool, Markíza-mňau, STV348, Joj-deleno alebo aký iný ďas. Fanúšik chce ten zápas vidieť.  Uprednostneniu odvysielania reklám na viditeľnom kanále nikto normálny nehovorí synergický efekt, ale logický krok. A nikto normálny nedá svoje reklamné peniaze za neviditeľnú reklamu. A každý šikovnejší zachovávaním nedostatku udržiava hlad po produkte  a tým cenu produktu na čo najvyššej úrovni.

Konflikt novinárskych záujmov

Práve pre tú veľkosť reklamného priestoru je  to ostatným médiám jedno. Ba naopak, stav im vyhovuje. Čím sa menej darí konkurentovi, tým lepšie. Novinári, ako strážcovia efektivity a funkčnosti demokracie a vecí verejných, sú tentoraz v konflikte záujmov.