Dva príznaky korporátneho fanatizmu v Google

Včera sa urodili dve informácie, ktoré sú ako vystrihnuté z korporátneho repertoáru.

Príznak prvý

Korekcia v zmenách v Adsense. V nedávnom celulózovom výluhu som písal:

Že Mesányho babka a štátna správa nechápe rozdiel medzi miestom kde sedí autor obsahu, kde sú stránky fyzicky umiestnené a kde sedia čitatelia, tak to dokážem pochopiť a je možné nasadiť vysvetľovacie páky. Ale že sa na oficiálnom Google Adsense blogu dočítam:

“This change to referrals promoting AdSense will differ depending on your location, regardless of where your users are located.” Zdroj: Inside AdSense: Upcoming referrals changes

Ak nechápete absurditu tohoto postoja, mrknite do článku AdSense Change Rules – Stupidity Stupidity Stupidity

Zdá sa, že nejaký nadriadený nejakého nadriadeného započul kdesi, že bola odozva na sieti. A tak Google prehodnotil:

The changes to referrals promoting AdSense will now depend on where your users are located, regardless of your location as a publisher. Zdroj: A follow-up to our referrals announcement

Ako správna korporácia, aj Google predviedol prehodnotenie prehodnotenie. A ako správna korporácia predviedol polovičaté prehodnotenie. Tí Austrálčania sú stále mimo. Darmo píšu a hovoria po anglicky. O podrobnostiach píšem inde.

Príznak druhý

Tentokrát z opačného pólu reklamnej agentúry zvanej Google, teda z Adwords. V korporáciách je štandardom, že oddelenie sebapropagácie hovorí, ako sa snažíme maximálne vychádzať v ústrety klientom a obchodné oddelenie dodáva, že s našou peňaženkou. V článku z prvého príkladu sa na záver píše:

While it’s our goal to help publishers earn as much as possible with the AdSense program, like any other referrals advertiser, we’re constantly evaluating our campaigns to make them effective and sustainable.

A obchodné oddelenie predvádza toto:

Click rate je 28.57%. Prumerna pozice je 1.5 (vetsinou se tam objevi pouze moje reklama, ale obcas tam je takova ta obecna reklama od eBay.com, ktera se snad objevuje na uplne vse co kdy hledate). Takze tam nemam temer zadnou konkurenci.

Za klik nabizim 20 centu. V okamziku kdy ho snizim na 15 centu, tak to reklamu prestane zobrazovat a napise Increase quality or bid to activate. Zdroj: Co me irituje na Google Adwords

A všimli ste si ako po pár hodinách od založenia kampane, pridania kľúčového slova klesne minimálna cena za klik bez ohľadu na akúkoľvek konkurenciu?

Čo myslíte, kedy uzavrie Google svoju obsahovú sieť mimo Ameriky (severnej anglickej a južnej španielsko-portugalskej), Japonska a Číny?

Úvaha o korporáciách

V jednej korporácii (teda jej lokálnej pobočke) som chvíľu (teda pár rokov) pracoval a poviem vám, je to spôsobené vnútornou mágiou. V istom momente dosiahne firma kritickú hmotnosť a reťazová reakcia korporátneho správania sa odštartuje. Chod tejto nespútanej sily je poháňaný osobnými cieľmi ako sú osobné prémie, osobné bonusy a osobné autá. Vždy som si lámal hlavu nad tým, ako tieto, na výsosť osobné benefity, dokážu produkovať tak rovnaké vonkajšie prejavy korporátnej stupidity. V jednotlivostiach a osamote sú tí ľudia jasne inteligentné bytosti, ale pohromade, ako celok… Škoda slov.

Výsledkom môjho dlhoročného bádania je momentálne poznatok, že bez ohľadu na akékoľvek ušľachtilé snahy a predsavzatia, vždy zvíťazí príroda. Pud zachovania rodu (seba sa/zamestnanca) je pravdepodobne o trochu silnejší ako snaha o zachovanie druhu (ľudského pokolenia/korporácie). Ďalším argumentom pre toto tvrdenie je, že vojny sú občas prerušené, ale liečiť sa chce každý a kontinuálne.

Aktuálne som v opačnom postavení, takže sa na tom akurát tak bavím. Napríklad formou takýchto článkov. Len upozorňujem, že článok nie je ani tak o Adsense a Adwords, ako skôr o korporátnom myslení.

Zdieľať?

3 komentáre pri “Dva príznaky korporátneho fanatizmu v Google

  1. Re: Adwords
    Cena za klik zavisi od vela veci, napr. CTR (ktore sice bolo dost vysoke), relevantnost klucovych slov v reklame ku hladanym klucovym slovam (resp. obsahu stranku v pripade adsense), relevantnost textu reklamy a pod…
    V tomto je rozdiel medzi adwords a (asi) vsetkymi ostatnymi PPC reklamnymi systemami. Takze kazdy sa moze rozhodnut ci je to prenho vyhodne, alebo radsej bude inzerovat inde, kde si bude vediet nastavit pevnu cenu za klik a kde zobrazenie reklamy bude zavisiet iba od toho kolko da za klik konkurencia.
    (Napr. pri adwords je mozne a bezne, ze reklama na prvom mieste plati za klik menej ako ta na druhom.)

Komentáre sú uzavreté.