Fb na marketing, G+ pre ľudí alebo naopak?

Začína kardinálna debata o tom, či byť na Google Plus, alebo zotrvať na Facebooku.  V septembri, keď začína každoročné nové kolo vysokoškolákov bude táto dilema pre obe firmy ešte pálčivejšou. A ich markeťáci sa budú predháňať v predklonoch voči zákazníkom.

Pre mňa je toto už dávno jasne rozhodnutá dilema. Už dlhodobo, od čias nástupu Gmailu, frčím na cloudových službách Googlu. Preto nie je dôvod pre rýchlu a bezprostrednú interakciu v rámci mojich kruhov nerozšíriť Gtalk a Gmail o Google Plus.

V čom je pre mňa G+ lepšie ako FB?

Sú to práve tie Gmail, Gtalk, Picasa, Youtube, Docs, Android… Ale keď máte radi technológie pre e-maill, chat, správu fotiek, videa, dokumentov, blogovadlo a mobilné aplikácie na úrovni 90′ rokov minulého storočia, asi vám je to jedno.

Samotný endžin G+ nemusí byť vôbec lepší ako FB. To rozhranie nemusí byť nevyhnutne sexi a aj nejaká tá ergonomická roztopašnosť sa prepáči. G+ predsa nie je žiadna život zachraňujúca aplikácia. G+ dokonca nie je ani žiadna niečo riešiaca aplikácia. Tak preto taká benevolencia! Preto, že v celkovom súhrne je Google cloud tak trochu ďaleko vyšší level ako Facebook. Keď už teda naveľa-naveľa používať niečo ako endžin pre sociálnu sieť, tak v mojom prípade skutočne neviem, prečo používať FB a nie G+.

Kým je celkový súčet kvality služieb schovaných za jedným profilom vyšší ako u konkurencie, je moje rozhodovanie veľmi jednoduché.

Hm, ale možno to skončí oným obligátnym VHS verzus Betamax či Win PC verzus Apple Macintosh. Prosto masa demokraticky prehlasuje moje triezve a pragmatické rozhodnutie.

Ani Google Plus vám nepomôže Ak budete len o lepšom, krajšom rozprávať a naďalej sa budete motať po kolená v sračkách. Lebo veď všetci sú v nich až po kolená, tak nebudem iný, že?

Alebo vražedné prianie pre siete

Čím bude tých FB a G+ (Twitterov a ďalších budúcich) viac navzájom si konkurujúcich, tým viac si ľudia budú uvedomovať, že e-mail,  IM a fórum sú na komunikáciu medzi ľuďmi postačujúce. Tým skôr opäť získajú silu na platforme nezávislé nástroje. Tým skôr sa komunikácia zas zintímni a naopak obsah nateraz dusený vo walled garden sa opätovne vyvráti do internetu.

Potom to bude v súkromných skupinách a kruhoch žiť a v kvázi verejnom priestore  jednotlivých walled garden sociálnych sietí ostane len pár zabudnutých  markeťákov a ručných tvorcov RSS obsahu.

Alebo čierna vízia pre nás

Budeme zmietaný v boji čiernych dier. V každom okamihu tu bude jedna jediná čierna diera, do ktorej napadáme všetci. A každý nový pokus o konkurenčný endžin na sociálnu sieť skončí alebo ako biely trpaslík padajúci do čiernej diery, alebo ako nová čierna diera pohlcujúca ten predošlý Pokec.

Zdieľať?

4 komentáre pri “Fb na marketing, G+ pre ľudí alebo naopak?

  1. Zaujímavé úvahy. Tiež sa občas zamyslím na tým ako to bude vyzerať na internete za pár rokov s týmto vražedným tempom…
    Ináč Big G je tiež môj favorit, ale zatiaľ to ani poriadne nespustili, takže uvidíme.

  2. Zaujímavé úvahy. Tiež sa občas zamyslím na tým ako to bude vyzerať na internete za pár rokov s týmto vražedným tempom…
    Ináč Big G je tiež môj favorit, ale zatiaľ to ani poriadne nespustili, takže uvidíme.

Komentáre sú uzavreté.