Firefox 3 už čoskoro, sémantický web a nejaké štatistiky – celulóza ako obvykle

Prinášam ďalší celulózový výluh. Niektoré časti trochu naboptnali, to viete, súvislosti.

Duplicitný obsah je cesta do autu

Na úvod “aut na šachovnici”. Počas písania tohto výluhu mi prišiel Pingback z článku Duplicitný obsah kde je v súvislosti s predchádzaniu duplicitného obsahu spomenutý aj nástroj “celulózový výluh”. Áno, toto je ta správna cesta. Vlastné dobré skúsenosti so 4M a vlastná negatívna skúsenosť, ktorú práve zažívam na stránkach o lekárenstve a farmácii Lékárna na webu s problémom agentúrnych správ potvrdzuje Tybiho článok. Hm, to je síce fajn, že človek vie roky kde je problém, ale tej roboty okolo originálneho obsahu. Chcelo by to nejakú fintu fň.

Vyhľadávače a prehliadače

Prehľad podielu vyhľadávačov za apríl: April Search Market Share: Yahoo! Up… A Little Na to, že Microsoft ovláda pole operačných systémov, má možnosť definovať, čím sa bude surfovať a čím sa bude vyhľadávať, tak na toto všetko je jeho cca 8% žalostne málo.

A bude horšie. To čím ľudia vyhľadávajú zavisí totiž v prvom kroku (po nainštalovaní prehliadača) na nastavení prehliadača. Je to boj o miesto na diaľkovom ovládači. Keď stroj naladí pod číslom jedna _Nova tak tam z pohodlnosti často ostane. Potom už len aplikovať IDOS fintu a štatistické chválenkárstvo môže začať.

Mozilla chystá uvedenie ostrej verzie Firefoxu 3. Už teraz chystajú všetko preto, aby sa im podarilo prekonať samých seba. Will Firefox 3 set a new world record? Mám Firefox 3 nainštalovaný na svojom Asus R2H. Hlavne preto, že Firefox 3 prichádza so skutočne plnoobrazovkovým režimom, kedy aj lišty v záhlaví sa skrývajú podobným spôsobom ako lišta Windows dole. Napríklad v prípade Google Reader je to jediné možné riešenie, ako vôbec túto webovú RSS čítačku používať. Rámec so správami v Google Reder totiž zaberá, pri štandardnom nastavení prehliadača, menej ako 1/5 viditeľnej obrazovky.

Google účet nie je pre Adsense Google účetom

Google už nejaký čas prudil po prihlásení do Adsense, že si treba zmeniť staré prihlasovacie údaje na Google konto. A nedávno pritvrdil . Podľa informácie v článku Make the move…to Google Accounts,

What happens if I don’t update?
If you choose not to update your account after the requirement change, you’ll no longer be able to sign in to your account. As a result, we encourage you to begin updating your accounts as soon as possible.

Osobne som mal problém s tým, že na prihlasovanie som používal e-mail od Googel účtu + iné heslo. Takže mal Google pocit, že sa mu snažím podstrčiť už používané Google konto. Tvrdohlavo oznamoval, že nedovolí použiť Google konto, musím si vytvoriť Google konto. Mimochodom, argumentom pre celú túto komédiu je, že je pre mňa výhodné mať všetky služby pod jedným kontom. Veď to aj chcem a on mi to nedovolí. Ale existuje východisková finta: Hneď na začiatku treba povoliť zdielaný prístup a potom to ide.

Nástroje sémantického webu

Sémantický web je mojím favoritom na najbližšie smerovanie internetu ako takého. Preto ma zaujala služba Semantic Tagging with Faviki. Trochu to poštudujem a dám vedieť. Alebo máte niekto už skúsenosti?

Keď som čítal nadpis článku Vytvořte si vlastní anketu v Dokumentech Google, hovoril som si, že škrabať sa ľavou rukou v pravom uchu je somarina rovnako ako používať Google Docs na ankety. Ale ono je to ani nie tak o anketách ako o formulároch. A elektronické formuláre, to ja rád. Formulár je prvý krok k rozumnej práci so zozbieranými dátami. Už mám aj vymyslené miesto a účel a prvú aplikáciu. Už len to ponastavovať. Dám vedieť, ako to beží.

RSS ako cesta k MFA

V konceptoch mi asi dva týždne sedí článok presne, ale presne o tom, čo napísal Radim v článku RSS: užitečný pomocník pro zloděje obsahu? Z ohľadom, že som čosi kdesi riešil, ešte nedozrel čas na jeho tunajšie publikovanie.

Krátka zmes na záver

Ale na veselšiu nôtu: Pamätáte si na bowser integrovaný do chladničky? Google Earth Browser Plugin mi to intenzívne pripomína. Chlapi, prečo?!?

Ďalšia štatistika: Prodej mobilních telefonů se zvýšil o 14 % (len dodám že celosvetovo) Ja som mobil naposledy kupoval v roku 2004. Veď prečo aj znovu. SW a HW nie je klobása. Nekazí sa a nemíňa používaním.

Len pre pripomenutie: Advertisers Cloaking AdWords URLs To Get Around Display URL Policy Pri správe PPC kampaní som zatiaľ ani len okrajovo nemal dôvod čokoľvek v tomto duchu riešiť. Na druhej strane, občas je pre správcu PPC jednoduchšie si landing page urobiť vo vlastnej réžii, ako presviedčať nadnárodný kolos, že niekoľko úprav by mohlo zlacniť kľúčové slová. Len som zvedavý, či antivirové firmy (modrý vedia) budú mať stále výnimku 😉

Sledovanie zásielok je vraj jeden z najlepších nápadov 20. storočia, píše sa v úvode článku Track multiple packages with maps using TrackThePack. Ja by som skôr povedal, že je to indikátor pre rozhodovanie, či admin rozhranie dodávaného CMS pre eShop je špička, alebo len priemer. Tiež je to ukážka, na čo je sémantický web dobrý. Napríklad na automatické prepojenie dátových zdrojov diamentrálne rôznej povahy.

Zdieľajte obsah s priateľmi:

1 komentár pri “Firefox 3 už čoskoro, sémantický web a nejaké štatistiky – celulóza ako obvykle

Komentáre sú uzavreté.