Firemný blog – cesta k dynamickému obsahu (dokončenie)

Pokračovanie článku Firemný blog – cesta k dynamickému obsahu

4. Nástroj na získanie prirodzených spätných odkazov a nejakej tej priamej návštevnosti

Ak dodržíte bod jedna a zameriate obsah na zákazníka a budete pravidelne tvoriť živý obsah, stanete sa nie len autoritou pre vyhľadávače, ale aj pre iných tvorcov obsahu. Autority sú častým cieľom citácii. A každá citácia je zdrojom spätného odkazu priamo v texte. Návštevníci radi klikajú na súvisiace odkazy, na odkazy, kde sa toho môžu ešte viac dozvedieť. Ak skončia u vás na firemnom blogu, môžu skončiť na vašom objednávkovom formulári.

V ostatnom čase sa ukazuje, že spätné odkazy v texte, so správnym anchortextom sú oveľa zásadnejšie aj pre vaše umiestnenie vo vyhľadávačoch. Oveľa cennejšie, ako zaplatené a výmenné spätné odkazy v pätičkách, či odkazových lištách. Z dlhodobého hľadiska je tento prínos veľmi veľký.

Ak sa vám podarí byť zalinkovaný nejakým článkom z vysokou návštevnosťou, časť ich návštevníkov príde aj k vám. Skúsenosť hovorí, že toto sú klienti, ktorých ste jakživ nevideli. A ich príchod na váš web vás stál len a len toľko, koľko stálo napísanie článku na vašom firemnom blogu kedysi dávno.

5. Nástroj spätnej väzby a zdroj inšpirácie pre rozvoj nových produktov.

V tomto bode sa spája niekoľko zdrojov. Prvé vás napadne, že sú to komentáre. Áno, priamo v komentároch napíšu ľudia nápady na zlepšenie vašich produktov alebo služieb. To je pasívny prínos komentárov

Ak k svojim komentujúcim pristúpite aktívne a priamo ich oslovíte, môžu vám vrámci osobnej e-mailovej korešpondencie priniesť netušené návrhy.

Váš človek, keď pripravuje článok, musí si urobiť aspoň minimálnu rešerš o predmete svojho článku. Či už vo vnútri firmy, alebo na sieti, alebo v offline svete. Pri tej príležitosti ho isto napadnú mnohé zlepšenia. Tiež bude zdrojom internej spätnej väzby.

6. Naplnenie očakávaní po mladom dynamickom buzzworte

Tento bod je pre vás možno úsmevným. No ak naplní váš firemný blog predchádzajúce body, vaša hláška: „Máme blog, lebo sme dynamický firma sledujúca moderné trendy“ bude čerešničkou na torte naplnenej skutočným obsahom. Budete mať živý web, ktorý prináša nových zákazníkov, vytvára povedomie o vašej firme v prostredí internetu a zhodou okolností dnes naň môžete dať pomenovanie blog. Zajtra, keď sa objaví nové trendové slovo, bude stačiť len premeniť nálepku. Lebo naplnenie a cieľ sú stále rovnaké. Živý obsah, nový zákazníci.

Na záver

Máte pocit, že vaše produkty sú mimo internetu, že vy by ste blog nezužitkovali? Skutočne, ani ako zdroj nápadov? Ak ste doteraz nemali ani jedného zákazníka, ktorý prišiel zo siete internet, tak len jeden nový je zvýšenie o 100%. Určite si viete spočítať, koľko hrubého zisku tento nový zákazník prinesie. A od tohoto čísla je len krôčik k nastaveniu ekonomiky firemného blogu tak, aby bol pre vašu firmu prínosom.

Výzva k akcii

Nechajte si vytvoriť procesy pre Váš firemný blog od firmy Infolek, s.r.o. Moje päťročné skúsenosti s blogovaním vám môžu byť k dispozícii. Pomôžem v tvorbe obsahu vášho firemného blogu, štruktúry firemného blogu. Napíšem články o vašich produktoch. Naučím vašich zamestnancov ako písať účinné články pre váš firemný blog. Komunikácia v blogosfére je pre mňa pohyb v prirodzenom prostredí.

1 komentár pri “Firemný blog – cesta k dynamickému obsahu (dokončenie)

  1. Spätné upozornenie: Firemný blog - cesta k dynamickému obsahu : M+M+M+M (4M)

Komentáre sú uzavreté.