Firemný blog – cesta k dynamickému obsahu

Všetky firmy o sebe vo svojich webových prezentáciách hovoria, že sú mladé, dynamické, progresívne… Zdrojom podobných slovných spojení vám môže akýkoľvek firemný web. Vyberme námatkovo, čiže cielene to, čo sa hodí pre tento môj text:

  • individuálny prístup
  • mladý, dynamický tým
  • mladá, dynamická spoločnosť
  • špičková riešenia
  • podľa vašich želaní a potrieb
  • vzájomná spolupráca

Hm, a toto všetko na statických stránkach. Na webe, bez pravidelných nových textov. Bez noviniek reagujúcich na vývoj na trhu. Bez nových referencii. Bez diskusie so zákazníkmi.

Riešením je firemný blog.

Áno, nastolili sme trendové spásonosné riešenie. No pomenujme si náplň toho, čo pod pojem firemný blog schováme.

  1. Pravidelne pribúdajúce články zamerané na koncového zákazníka
  2. Umožniť diskusiu zákazníkov a potenciálnych zákazníkov o vašich produktoch
  3. Nástroj na tvorbu živého obsahu. Živý obsah je obľúbenou potravou vyhľadávačov.
  4. Nástroj na získanie prirodzených spätných odkazov a nejakej tej priamej návštevnosti
  5. Nástroj spätnej väzby a zdroj inšpirácie pre rozvoj nových produktov.
  6. Naplnenie očakávaní po mladom dynamickom buzzworte

Dnes preberiem podrobnejšie prvé tri body. Zajtra sa môžete tešiť na body ostatné.

1. Pravidelne pribúdajúce články zamerané na koncového zákazníka.

Znamená to dve veci: Pravidelne a na zákazníka. Stanovením si frekvencie nových článkov vzniká ďalšie miesto tlaku na rozvoj firmy. Tým, že vo firme založíte projekt Firemný blog nastavíte isté procesy. Niekto bude zodpovedný za to, že raz do týždňa vytvorí nový text. Text o novom produkte, o novom zákazníkovi, o novom… Ten človek musí tieto informácie niekde získať. A hlavne tieto nové produkty, nový zákazníci, nová… musia vzniknúť.

Zameranie článkov na zákazníka je zásadné. Jednak vedenie firmy si začne uvedomovať, že nie ono a ich osobné pôžitky sú dôležité pre udržateľný rozvoj firmy, ale zákazníci. Zameranie na zákazníka umožní pripraviť filozofiu reklamy v prostredí internetu. Do firemného blogu sa dobre siaha pre reklamné slogany. Pre texty PPC inzerátov. A naopak, už bežiaca reklamná kampaň mimo internetu sa dá jednoduchšie preniesť na web práve formou článkov na firemnom blogu.

2. Umožniť diskusiu zákazníkov a potenciálnych zákazníkov o vašich produktoch

Spätná väzba od zákazníkov je fajn. A najcennejšia je negatívna spätná väzba. Ideálne je, keď je spätná väzba pod kontrolou. Neexistuje lepšie miesto, ako firemný blog na to, aby ste mali negatívnu spätnú väzbu pod kontrolou. Ak nastavíte dobre úroveň diskusie, vzniká skutočná väzba medzi vašimi zákazníkmi a vašou firmou. Ďalším prínosom, je, že na externých miestach (v diskusných fórach iných weboch), môžete odkázať na vaše vyjadrenie a preniesť diskusiu z miesta, ktoré nemáte pod kontrolou na miesto, kde môžete veľmi dobre moderovať diskusiu. Samozrejme s podmienkou dodržania obvyklých zvykov internetovej diskusie.

Diskusie pod textom sú zdrojom živého obsahu. Diskusné príspevky pravidelne obsahujú kľúčové slova a tak posilujú ich hustotu na danom URL. Tým sa dané URL pre vyhľadávače viac a viac javí ako text o danom kľúčovom slove.

3. Nástroj na tvorbu živého obsahu. Živý obsah je obľúbenou potravou vyhľadávačov.

Google a aj ostatné vyhľadávače majú radi pravidelne aktualizované weby. Ukazuje sa, že ak sa obsah daného URL mení, Google mu pripisuje istú mieru živosti a preferuje takýto obsah. Preferuje web, kde to žije. Pokiaľ vznikajú články na dané kľúčové slová pravidelne, je ich niekoľko vzájomne prelinkovaných, stanete sa pre túto frázu autoritatívnym webom.

Živý obsah je zdrojom návštevnosti z dlhého chvosta. Aj článok zameraný na konkrétnu frázu obsahuje mnoho a mnoho slov dlhého chvostu. Ak berieme prínos hlavnej frázy ako dosiahnutie cieľa daného článku, tak návštevnosť z dlhého chvosta je bonus navyše, ktorý vás už nestojí žiaden náklad.

Mnoho obsahu obsahuje mnoho slov. Pri skúmaní návštevnosti z dlhého chvosta za skutočne dlhé obdobie, napríklad štvrťrok, sa v hlušine dlhého chvosta zatrblietajú kľúčové slová na ktoré ste doteraz nepomysleli, že môžu byť pre vašu firmu zdrojom návštevnosti a teda zdrojom nových zákazníkov.

Pokračovanie tu.

6 komentárov pri “Firemný blog – cesta k dynamickému obsahu

  1. Vynikajúca téma, dobrý článok, ale…

    „Diskusné príspevky pravidelne obsahujú kľúčové slova a tak posilujú ich hustotu na danom URL. Tým sa dané URL pre vyhľadávače viac a viac javí ako text o danom kľúčovom slove.“

    O hustotu kľúčového slova nejde… gól komentárov je v tom, že sú zdrojom synoním a iných (trebárs i divných) tvarov kľúčových slov, ktoré by autor nevymyslel… podporujúc tak tvoju úvahu o dlhom chvoste.

    „Pokiaľ vznikajú články na dané kľúčové slová pravidelne, je ich niekoľko vzájomne prelinkovaných, stanete sa pre túto frázu autoritatívnym webom.“

    Nepravda… autoritu určujú odkazy zvonka.

  2. Neviem ci je diskusia na blogu k ziskaniu feedbacku to prave orechove.

    Otazka cislo 1 – Kolko nasich zakaznikov je tak aktivnych, ze bude diskutovat na nasom blogu. 2-3%? Ovela viac ich zavola ci napise email, odpovie na newsletter.

    Otazka cislo 2 – Kolko nasich konkurentov bude pisat falosny feedback a klast polena pod nohy? Verejne?!

    Otazka cislo 3 – Preco by som mal zverejnovat nase know-how na internete?

    Ovela lepsi feedback od viac zakaznikov ziskas telefonicky a emailom. Staci so zakaznikmi komunikovat, pytat sa, je to tak jednoduche.

    Tym pada aj prvy tvoj argument pre blog, pretoze ak aktivne firma komunikuje so svojimi zakaznikmi, je nimi doslova „prerastena“, v dennom kontakte telefonicky a emailom, je jasne zamerana na zakaznika a pozna zakaznikove poziadavky.

Komentáre sú uzavreté.