Google Knol 4 dni od uvedenia začína vytáčať internetový svet

Niekoľko mojich predpovedí z prvého článku o encyklopédii Knol sa začína naplňovať. Pár ľudí si posvietilo na umiestnenie článkov z Konol vo výsledkoch vyhľadávania (SERP) od Googlu. A čudujte sa, prekvapenie sa nekoná. Články z Knol sú hodnotené stupňom very very well.

Prehľad umiestnenie tridsiatich Knol článkov na kľúčové slová z nadpisu v SERP prináša článok The Day After: Looking At How Well Knol Pages Rank On Google. Až 33% bolo umiestnených na prvej stránke.

Všetko by bolo viac menej v pohode, veď každý máme nejaký ten biznisplán a ciele. Ale je tu zásadný háčik, na ktorý upozorňuje článok Google Knol – Google’s Latest Attack on Copyright. Jeho nadpis je veľavravný, ale predsa len zacitujem z neho trochu, aby bolo jasné, že problém copyrajtu je v tomto prípade žiaľ až na druhom mieste.

Some may call this the Query Deserves Freshness algorithm, but one might equally decide to call it the copyright work deserves to be stolen algorithm. Google knows the content is duplicate (as proven by the notification they put on their page), and yet they prefer to rank their own house content over the originally published source.

Celkovo je ten článok na seobook.com písaný vo veľmi zaujímavej nálade. Hm, chcete veriť, že sa to utrasie, a že interné procesy nad indexom duplicity vyriešia, keď žu články z Knol nebudú novinkami? Nuž, aby sme sa nečudovali, čo to v tom indexe ostalo a z čoho sa stali len doplnkové informácie, keď už index nemá čo ponúknuť.

Probloggera navyše vytáča, že:

What I think irks me the most about Knol is Google’s insistance that they’re not a media company.

They host content, they pay those who write it income when that content makes money, they keep part of the money for themselves, they distribute the content….

If it looks like a media company and acts like a media company – I got the feeling that they are one.

Už v prvom článku o Knol má probloger problém so samodefinovaním Google ako len  organizátora obsahu. Ukazuje sa, že v celkových súvislostiach by mohol mať pravdu.

Čo z toho? Nuž, vraj sa začína tak povrávať v Liptovskej stolici, že načím by bolo firme Google pripomenúť ako sa má s komunitou po internete hvízdať. Onehdá, v prípade digg.com to bolo bývalo trochu zabralo. No vtedy nešlo v prvom pláne o prachy. Dnes o ne ide až v prvom rade. Ide totiž o to, že sa povráva a pošepkáva a mrmle, že by bolo načím zmeniť vzťah k Adsensu. Ako som spomenul, ide o prachy a v tom prípade mám skúsenosť, že kapre si svoj rybník nevypustia akokoľvek by bola voda zasvinená.

Máme 83 hlasov, zvykajte si.

Zdieľať?

1 komentár pri “Google Knol 4 dni od uvedenia začína vytáčať internetový svet

  1. Spätné upozornenie: Kolaboratívny blog Lupa.cz sa stal terciálnym zdrojom informácii : M+M+M+M (4M)

Komentáre sú uzavreté.