Google One Pass – ako vystrihnutý z minulého storočia

Google prináša systém predplatného z minulého storočia. Škoda.

Systém pak funguje následovně:

* u „zamčených“, tedy placených článků se zobrazuje pouze náhled, zpravidla titulek a úvodní odstavec.

* Kliknutím se pak zájemce o plné znění dostane na stránku, kde si vybere možnost zaplatit za článek, či si vybrat různě dlouhé předplatné.

* Pak je odkázán na stránky nákupního online systému Google Checkout, kde proběhne platba (tam je nutné zaregistrovat svou platební kartu).

* Následně je uživatel odkázán zpět na zpravodajský server, kde již vidí kompletní materiál.

Google nabízí vydavatelům systém One Pass, pro jednorázové platby i předplatné. Nechá si 10 % | Médiář.cz

Peniaze - všade iné, všade znova a znova a znova až do omrzenia vytrčená ruka.

Peniaze - všade iné, všade znova a znova a znova až do omrzenia vytrčená ruka.

Systém One Pass podporuje fragmentáciu, individualizmus vydavateľov, lokacizmus – všetko sú to neduhy, ktoré kritizujú pokročilý užívatelia obsahového webu už najmenej 10-15 rokov.

Ten klavírny nápad som nemal, no to nie je dôvod nehovoriť o ňom ako o nápade výbornom.  Hromadné predplatné pre mnoho webov naraz a bez pocitu užívateľa, že každú chvíľu naráža na nejaké hranice. One Pass takto dobrým nápadom ani zďaleka nie je. Je plný hraníc. Na internete?!? V 21. storočí?!?

Navyše systém One Pass neustále pripomína užívateľovi, že za niečo platí. Až do omrzenia. Až do otrávenia užívateľa.

Nechať užívateľa stále a dookola uzatvárať dohodu o nákupe obsahu s novým a ďalším a ešte ďalším poskytovateľom obsahu je presne v duchu nechajme pracovať ľud. Akurát mám pocit, že to je presne tá forma služieb, ktorá je už pomaly na konci. Už prichádza na internet nová skupina ľudí, ktorí na tieto maniere nie sú navyknutí. Sú zvyknutí, že predajca odmaká celý predajný proces za zákazníka.

Možno koncept Google samoobslúh (Adsense, Adwords…) nateraz funguje, no možno iPhone ukazuje, že hlavný prúd je trochu inak nastavený. Ja teda určite nie, možno ani vy – moji čitatelia, ale ja istotne nie som hlavný prúd a netvorím kritickú masu.

O systéme Apple sa dá napísať to isté v bledo modrom. Navyše zavádza platformovú (a na zobrazovači závislú) segregáciu z pred obdobia prístupného webu.

Trochu o pointe článku

Zatiaľ ide len o náčrty a koncepcie. Ani Piano ani One Pass zatiaľ nikto nevidel. Ale kedy, ak nie vo fáze konceptu a prípravy treba varovať, že to vymysleli hlúpo a teda že sa zákazníkom nechcete stať?  Čert nech vezme Google. To je len technológia. Tu ide práve o ten obsah. A je len na vydavateľoch, pre akú formu sa rozhodnú a teda akým smerom sa bude obsahový web najbližších pár rokov uberať.

Zdieľať?