Google to prestalo baviť a pohral sa s cenou PageRank-u

Otázka je Čo to TO vlastne je!

Ak sa o vec zaujímate, viete, že Google zmenil PageRank u stovky stránok. Aby som nemiešal hrušky z jablkami, rozdelil som si celý problém na dve časti. Dve časti, ktoré spolu môžu súvisieť, ale priebeh funkcie závislosti medzi intenzitou marketingu a celkovým výnosom zo stránky, tak tento priebeh funkcie je neznámy. Preto je súvislosť neistá. Poznáte to: Otec neznámy a matka neistá.

Fakty na strane marketingu:

Niekoľko významných, to znamená z veľkou návštevnosťou a s kvalitným obsahom súčasne, stránok bolo postihnutých znížením hodnoty GTPR. Úvahy nad tým, prečo to Google urobil sa rôznia. Prevládajú ale dve príčiny.

  1. Postih stránok za to, že predávajú odkazy. Ukázalo sa, že sú postihnuté aj stránky, ktoré jakživ žiaden odkaz nepredali
  2. Postih stránok zapojených do sietí blogov. Ukazuje sa, že postihnuté boli aj stránky, ktoré jakživ do žiadnej siete nepatrili.

Z uvedených teórii a hlavne z kontrapríkladov k nim mi vychádza, že ide o nejaký strojový zásah. Google sa snaží namodelovať nejaký algoritmus, ktorým by ochránil svoj PageRank pred neočakávaným používaním. Súvisiace linky k tomuto bodu:

Ešte dva linky, jeden v slovenčine: Nad teóriami sa zamýšľa aj článok na profiblogu. Predbehol ma potvora, no včera večer sa mi po piatich hodinách za volantom už nechcelo vymýšľať teórie a kompletovať odkazy.

A jeden v angličtine. Digg Favorites Slapped By Google | Andy Beard – Niche Marketing – veľmi objektívny, veľmi kvalitný článok, niekoľkokrát doplnený tak, ako sa informácie a teórie objavujú v čase.

Fakty na strane návštevnosti stránok.

Pár postihnutých, ktorých som obišiel, svorne tvrdia, že na návštevnosť nová situácia nemá žiaden vplyv.

Celkové posúdenie z pohľadu výnosov stránok, z pohľadu návštevnosti, slovom z pohľadu skutočne dôležitých parametrov, tak takéto posúdenie sa dá urobiť až s odstupom času. A ani tak nezískame relevantné údaje, pretože v sledovanom obdbobí sa na stránkach zmení príliš veľa zásadných faktorov. Napríklad taká maličkosť, ako že pribudne nový obsah. Takže pravdu vyčítanú z tvrdých dát sa nedozvieme nikdy.

Z pohľadu krátkodobej návštevnosti má veľký význam zakričať, že aj ja som postihnutý. Vydať pár článkov s nadávkami na Google, prosto zviesť sa na záujme a časnej popularite témy.

Z pohľadu dlhodobej návštevnosti si všimnite, ako sú v jednotlivých článkoch postihnuté blogy prelinkované. V 90% prípadoch som videl aktívne odkazy, kde anchor text obsahoval názov blogu a okolitý text poväčšine slovo PageRank, selling links, blog network ale hlavne trusted sources of good content a tak podobne. Prelinkovanie k nezaplateniu.

Moje veštenie z krištáľovej gule

Ja sa skôr prikláňam k tomu, že ide o postihnutie blogových sietí ako istú formu linkfariem. Postihovanie je ako dôsledok uplatnenia nejakej novej časti do funkcie, ktorá vyjadruje závislosť GTPR na off a on page faktoroch.

Ďalšia vec je, že Google aktuálne testuje, čo by s jeho popularitou, s jeho Adsense (blog network majú vraj spešl zmluvy) urobil takýto zásah do GTPR. Podľa mňa to bude takto pár týždňov a potom príde kompletný update.

GTPR je už dávno len a len entertainment záležitosť. Touto akciu si Google zabezpečil, že sa z neho stala skutočná hračka pre malé deti. Čo je hlavný cieľ, pretože práve znížením hodnoty PageRanku, jeho dôveryhodnosti, jeho úlohy pri oceňovaní predaja odkazov, úlohy pri výbere v procese odkazovania, si Google zabezpečí, že skutočný PageRank bude pre Google stále užitočným nástrojom. Proste sa ho snaží zosmiešniť.

A ostatné veštenie: No nehovoril som to? Dokedy bude Google tolerovať katalógy ako weby tvorené len a len pre účely webmásterov? Myslím, že baby v Delfách by ku mne mohli pokojne chodiť na konzultácie.

4 komentáre pri “Google to prestalo baviť a pohral sa s cenou PageRank-u

Komentáre sú uzavreté.