Google trendy vám ukážu návštevnosť konkurencie

Malý skromný celulózový výluh zameraný na novinky  od  Google.

Google prišiel s API pre Webmaster tools. Zaujímavé to môže byť pre veľké firmy, ktoré majú čas okrem programovania a kódovania pre zákazníka čas programovať a kódovať aj pre sebe.

Pooh as návštevnosti webu tn.cz venuje pravidelne od jeho spustenia. Je zaujímavé sledovať aj komentáre. Onehdá, k predchádzajúcemu článku bol nasledovný:

Celé to má jeden pozitivní dopad. Dnes s jistotou víme, že ani masivní reklama na nejsledovanějším médiu, troufám si říct i reklama, kterou by nikdo jiný nemohl zaplatit, nedokáže v naší zemi nastartovat obsahově průměrný portálu.

Dosud to byl pouze „názor“ některých odborníků, dnes už je to „fakt“. Za to Nově dík! Zdorj: Komentár od Dávida.

A najlepšia bomba ostatného týždňa na záver. Sú ňou Google Trends for Websites. V helpe k nim sa píše

  • About Google Trends for Websites
    • With Google Trends for Websites, you can get insights into the traffic and geographic visitation patterns of your favorite websites. You can compare data for up to five websites and view related sites and top searches for each one.
  • 1. How does Google Trends for Websites work? When you enter the address of a website into the search box, Trends for Websites shows you a graph reflecting the number of daily unique visitors (the number of people who visit a website) to that website. You can see these numbers on the graph after you’ve signed into your Google Account. Under the graph, you’ll also see a list of regions where visitors originated from, other websites that they have also visited, and terms they have also searched for.

Takže sa stačí prihlásiť do svojho Google účtu a návštevnosť zaťažená nejakou chybou merania a ovplyvnená podielom Google v danom teritóriu je k dispozícii. Najmä o konkurencii. Samozrejme tuším, že šikovný a veľký si ju vedeli zaobsatrať aj doteraz, ale dnes sú tieto citlivé dáta k dispozícii každému. Vrátane inzerentov.

Viete, naozaj som sa nechcel dozvedieť, že podkladom pre tie dáta sú čísla z Google Analytics. Naozaj sa mi to nepozdáva.

How are you using Google Analytics data? The Google Analytics data in Trends for Websites comes from the anonymous opt-in data sharing setting in Google Analytics

Tento celulózový výluh  a pravdepodobne aj niekoľko nasledovných bol napísaný pomocou bokmarkovacej, ale hlavne podčiarkovacej služby Diigo.com Chvíľu ju budem testovať a potom dám vedieť. Zatiaľ sa mi ukazuje ako veľmi užitočná.

1 komentár pri “Google trendy vám ukážu návštevnosť konkurencie

Komentáre sú uzavreté.