Google zabije pravá ruka zatiaľčo ľavá ho bude hladkať

Smrteľný agens Googlu odhalený. Keď raz Google prevalcujú úplne všade, bude to pre to, že nie je schopný skoordinovať ľavú a pravú ruku.

Prišiel mi od Google Latitude e-mail, že jeden z mojich g-talkových priateľov chce chce sledovať  moju polohu. V tom e-maile sa píše:

Learn about or start using Latitude
Go to http://www.google.com/latitude

View the sharing request
From your phone, open Google Maps and select Latitude from the menu. On your iPhone, go to the link below.

From your computer, click the link below to open iGoogle and view the sharing request in the Latitude gadget.

http://m.google.com/latitude?dc=lati

Ani po 4 hodinách nikde, ani na Androidovom telefóne, ani na iGoogle sa mi neobjavila jeho žiadosť v žiadnej podobe, nie to ešte v podobe, ktorú by som mohol potvrdiť na jeden klik.

Toto nie je jediná nedotiahnutosť v riešeniach od Googlu.  Super služby, ale vždy im niečo málo, drobné chýba. Tak drobné a tak obrovsky rozhodujúce.

V E-mail aplikácii Google Apps je možnosť s e-mailu vyrobiť event do Kalendára. Ale volanie aplikácie končí hláškou o tom, ako som neprihlásený do konta z ktorého aplikáciu volám. Už niekoľko týždňov!

V Androide je možné do mapy natiahnuť Moje mapy. Ale na pridanie položky  (fotka, čeknutie, poznámka…) do tejto mojej mapy si musím otvoriť nový program – Editor na moje mapy.  Keď fotím do Buzz na telefóne, dokáže tam vložiť autoimaticky polohu, fotku automaticky nahrať do Picasa albumu. Ale tam sa už poloha neprevezme.

O nemožnosti nepreviazať pomocou geolokačných dát obsah v aplikáciách Buzz, Moje mapy, Picasa album, Latitude a My places asi škoda hovoriť. Pritom pri troche dataminingu by tretie aplikácie ako Gowalla a spol nemali najmenšiu šancu. To isté v bledo ružovom si vlečie za sebou už pomaly rok Google Reader, Google Profile,  Buzz a Sidewiki pri zdieľaní obsahu internetových stránok.

Hovorím, detaily, ale vytvárajúce priepasti. Tie služby sú sami o sebe skvelé, vždy špičkou vo svojej kategórii. Ale ich spolupráca je optikou dnešných dní tragická a akoby z minulého storočia. Práve kvôli tej špičkovosti je mi smutno sa pozerať na to, ako získavajú masovú obľubu konkurenti, ktorí dokázali kvalitne pozliepať odpadky a služby bez rozumnej funkcionality.

Jo tie dáta tam sú, ale nikto ich nevidí. A vraj vyhľadávač? Nuž, vyhľadať dáta a rovno ich zobraziť je evidentne menší kumšt ako pomocou tretích dát (URL, GPS, obraz…) vyhľadať súvislosti. Google je taký nejaký stále dvojrozmerný, kým ostatný svet (teda Facebook) už začína budovať tri- a viac-rozmerné virtuálno.

Pod čiarou: Po prečítaní posledného odstavca mi tak napadá to o tom mŕtvom koňovi. Znie to podivne – Google vyhľadávač je mŕtvy kôň. Brr. To by bol vývoj ťažkou regresiou. Asi prehodnotím kritériá pre označenie koňa za mŕtveho 😉

Zdieľať?