Hrnček celulózy, keď máme ten január

Pozerám z okna, vidím január. Pozerám do kalendára vidím marec. Aspoň že ten internet je to čo bývalo. Alebo nebývalo?

The Web in Charts—Google vs. Microsoft-Yahoo vs. China – niekoľko zaujímavých grafov o vývoji internetového prostredia. Zaujal ma najmä vývoj v oblasti sociálnych sietíTop sociálne siete

A zaujímavé je dať si ho do súvislosti s myšlienkou fragmenácie médii na ktorú upozornil článok Vášnivý chvost internetového surfera. Jednak to hovorí o tom, že stále je a v budúcnosti viac a viac bude miesto pre paralelné médiá (Je to protiargument voči „Víťaz berie všetko“, tak uvidíme). A tiež, že ktorýkoľvek z toho dolného šedivého priemeru mohol vyštartovať na hor tak ako Facebook. Len nájsť ten správny recept.

Apropo, fragmenácia. V uvedenej prednáške je zaujímavé jednak ako dlho marketérom trvalo, kým si všimli, že nie len kľúčové slová pre danú stránku tvoria vo vyhľadávaní dlhý chvost, ale aj miesta pre zobrazenie (umiestnenie) reklamy vytvárajú dlhý chvost. Bolo by zaujímavé zhromaždiť práve ten dlhý chvost na jedno miesto a uľahčiť tak marketérom ich honbu za efektívnym umiestnením reklamy. Jeden nápad je v štádiu prípravy. Veď na apríl treba pripraviť ďalší projekt, keďže rok 2008 je mojim rokom realizovaných projektov.

Jednou z ingrediencii v recepte na slávu (pamätáte, Juráň, Noga, Skrúcaný) sú Factors That Increase TrustRan

  • SSL certifikát
  • „Hacker Safe“ – logá. Nie je nad to zaplatiť si certifikáciu 😉
  • Vek domény – zdá sa že dozrieva ako víno. Len či sa oplatí dôverovať doménam, ktoré nikdy neboli tým, koho meno nosia.
  • Kontaktné údaje – oni píšu že Street mailing adress, nie P.O.Box. Zaujímavé, ako sa rôzny affiláci a parkovači snažia utajiť svoju slovutnú identitu.
  • Privacy Policy – asi by som si jednu mal spísať. Keď už aj Adsense po nej túži. Google Adsense „Terms and Conditions“ aneb jak udělat Privacy policy, které si musíte dát na Web

Ďalší odkaz vyžaduje trochu obšírnejšie uvedenie. Sú voľné dni, tak nie je kam sa ponáhľať.
Keď tak pozerám do svojich počítadiel, vidím zásadný výpadok v návštevnosti. Nie je sa čo čudovať, sú veľkonočné sviatky, teda 4 dni voľna a je dobrým zvykom si ich predĺžiť o nejakú tú dovolenku. Keď sa na ten výpadok v návštevnosti pozriem lepšie, tak vidím, že vypadla návštevnosť v období okolo 10-11 hodiny a okolo 12-13 hodiny. Hovorím tomu úradníčky surfujú a v prípade stránok Lekareň na webe hemoroidy sa pripomenuli. Večerný deklík, doma láskavo nazývaný deti sú už v posteli, ktorý nastáva od 20-22 to zľahka kompenzuje. Že by penetrácia domáceho pripojenia zažívala na Slovensku boom? Akokoľvek, myl by som napísať pár článkov so správnymi KW práve pre takéto voľné dni. Veľkonočné sviatky – kedy rok 2009 by mohli byť tie pravé. Alebo iné? Čo myslíte?

Našťastie sa vráti všetko do starých koľají a dekel sa doobeda zodvihne. Jedine, že by sa šéfovia konečne pripreli a začali si robiť poriadne svoj diel manažérskej práce:

Surfování po internetu je sotva příčinou nízké efektivity. Co takhle pokusit se o poněkud radikální, ale spravedlivé a jednoduché řešení: vyhlásit absolutní svobodu pro internetové surfování a zároveň zlepšit úroveň manažerské práce? Pokud je zaměstnanec vytížen smysluplnými a náročnými úkoly, nemívá příležitost plýtvat časem. Zdroj: Surfování po internetu je sotva příčinou nízké efektivity.

Prvým krokom by mohla byť napríklad efektívna výrobná porada. Dlho sľubovaný článok o výrobnej porade vyjde v utorok na tomto blogu. Ako jeden z posledných mojich firemných článkov, kým ich odsťahujem na firemný blog.

3 komentáre pri “Hrnček celulózy, keď máme ten január

  1. Nuz, ked uz spominas tie sezonne clanky… mne sa uz zacalo obdobie zvysenej navstevnosti clankov o diplomovkach na blogu. Dokonca mi uz jeden nadejny absolvent napisal mail. Mam sa na co tesit… 🙂

Komentáre sú uzavreté.