Idiotsky neoznačení slovenskí cestári na R1

Kosili trávu, zabrali celý odstavný a aj pravý pruh, označený boli len šípkou, ktorú spoza zákruty zbadáte 100 metrov predtým, ako sa vám do ľavého pruhu začnú pchať autá brzdiace a zmätkujúce  v pravom pruhu tesne pred blikajúcou šípkou.

V každej civilizovanej krajine, kde sa za diaľnice platí, ide  200-500 metrov  pred prekážku (kosiacim strojom) auto so značkou znižujúcou rýchlosť na 110-80km/hod a upozorňujúcou na zmenu počtu jazdných pruhov. V civilizovaných krajinách cestári myslia na svoje zdravie a netestujú ABS vodičom v rýchlosti 130 km/hod.

Ale nie dnes na Slovensku  a nie cestárska čata na kosiacom mercedese so značkou BA 70307 (asi traktorová) o 14:38  na R1 pri odbočke na Sereď. Je to tam ako na húsenkovej dráhe, zákruta strieda zákrutu, v strede pekné vyrastený živý plot proti oslňovaniu…

Diaľnica si skutočne vyžaduje trochu iný prístup. V značení, v zabezpečení, v myslení. Brzdná dráha pri 130-tke je predsa len o pár metrov dlhšia ako pri 90 km/hodinu.  Za tie prachy, čo ročne každý za diaľnice platíme očakávame, že bude o nás šoférov aj komfortnejšie postarané.

Rovnaký problém som už niekoľkokrát zažil na úseku medzi Novou Baňou a Žarnovicou. Ešte ani raz sa mi nestalo, aby boli v dostatočnom predstihu označení.  Akoby mali idiotský interný predpis.  Áno, v tom aute sedí človek, ktorý nič neprodukuje, plat mu ide a navyše páli naftu.  Preto je diaľničná údržba drahá. Pretože okrem samotnej práce treba urobiť iné opatrenia. Preto sa za dialnice platia diaľničné známky. Nie preto, aby sa z nich potom plátali diery na iných cestách.

1 komentár pri “Idiotsky neoznačení slovenskí cestári na R1

  1. Myslím, že keby tam bolo akékoľvek auto, ktorú by nieslo prenosnú značku, že sa niečo deje, vždy bude trčať do pravého jazdného pruhu, keďže na rýchlostnej ceste (R1 nie je diaľnica) bol podľa normy odstavný pruh asi 1,5 metra (R22,5). Takže si nepomôžu nijak. Jedine, žeby tam ráno tú značku dali na stojan a večer si ju odtiaľ vyzdvihli. Podľa nových noriem by už aj rýchlostná cesta mala mať širsí odstavný pruh (R24,5), dúfajme, že podľa nich aj budú stavať.

Komentáre sú uzavreté.