Keď napíše novinár "ak by sme", mal by vrátiť novinársky preukaz

Namiesto toho, aby si dohodli policajnú asistenciu, oslovili nejakého vyslúžilého rely-pretekára a dôsledky na čas dojazdu nepredpisovej 160 skutočne otestovali, prispeli zas len teoretizovaním školáka štvrtej ľudovej.

Co jsme testovali? Změřili jsme čas, za který se dá daná trasa ujet přesně podle předpisů. A pak jsme vypočítali, kolik času bychom získali, kdybychom riskovali a jeli rychleji (na silnici o 20 km/h a na dálnici o 30 km/h více, než je povoleno). Výsledek byl až překvapující. Riskováním a porušováním předpisů by se dalo získat na šesti vytipovaných trasách jen pár minut.

Test: rychlou jízdou ušetříte jen pár minut – iDNES.cz

Ono by sa totiž mohlo ukázať, že súčasťou trasy je aj posledná míľa so semaformi a pri vhodnej štatistickej chybe by z teoretickej štvrťhodiny na trase Praha-Brno mohlo byť reálnych 30-50 minút, čo je už pomaly 30% úspora času. Neviem a od novinárov sa vyvrátenie môjho dohadu rozhodne nedočkáme.

Mimochodom, pravidelne sa upozorňuje na stres s vysokej rýchlosti. No rovnako pravidelne sa zabúda na nudu zo 130 na slovenskej D2. Tá je pritom rovnako riziková. Človek sa zamyslí, zahľadí do diaľky…

Zdieľať?

5 komentárov pri “Keď napíše novinár "ak by sme", mal by vrátiť novinársky preukaz

  1. Ja som zistil, že teoretický rozdiel je 16 minút a nepotreboval som na to prejsť 380 km a spáliť litre benzínu. Namiesto 4 hodín mi to zabralo 2 minúty. Asi by som bol dobrý redaktor :-)

  2. Tomas, oni isli realne preto, aby zaznamenali do testu vsetky useky so znizenou rychlostou. Je ich tam dost aj docasnych. Ak k tomu dopocitas vyssiu rychlost, je to podla mna relevantnejsie, nez ist rovnaku trasu 2x s policajnym doprovodom. Lebo po druhy krat uz je na dialnici uplne ina situacia, iny pocet aut. Test by bol nerelevantny.

    K argumentu o semaforoch – su tam celkom presne popisane trasy, mozes si spocitat semafory. Nebude to tak huste. A na trase Praha-Brno isli iba po dialnici. Isli od tabule k tabuli.

    Ja si myslim, ze realna uspora musi byt este mensia nez vypocitana, pretoze vypocitana neberie do uvahy spomalenia, ked ti niekto stoji v ceste.

    A na zaver, taketo osvety pre ceskych vodicov su potreba ako sol!!

  3. Mohli este ist dve auta zaroven, ale tu mame zase faktor policajneho doprovodu. Neviem ako ty, ale ja na policajtov v spatnom zrkadle celkom reagujem :) To by riadne ovplyvnilo situaciu na ceste. Ale cele je to absurdne, policajti by to podla mna nepovolili. (mozno redaktori skusali dostat povolenie, to ta nenapadlo?)

  4. Osobne si ale myslím, že priemernú rýchlosť 160 km/h asi nebude ľahké dosiahnuť. Vždycky po niekoľkých kilometroch sa nájde pomalšie auto v ľavom pruhu a je potrebné rýchlosť znížiť. Aby teda bola dosiahnutá 160ka, tak miestami je potrebné ísť 200kou. Preto takýto teoretický prepočet z reálnych dát je nepresný a dostávame sa k môjmu prvému príspevku :-)

  5. No ved presne to som pisal – usetreny cas bude realne este mensi, nie vyssi = nevyplati sa porusovat predpisy.

Komentáre sú uzavreté.