Komunikácia vo Facebooku na rôzne strany

Nie je síce piatok, ale nasledujúci pár rád mi leží na jazyku už od pondelka a do piatku by som na to zabudol.

Ak chcete vybľakovať celému facebookovému svetu čo si myslíte  a súčasne chcete, aby sa celý facebookovský svet s vami kamošil, založte si stránku, teda  page. To sú stopercentne verejné profily a má to všetko nachystané na to, aby ste mali svoju osobnú internetovú stránku na 4 kliknutia.  Alebo firemnú, alebo pre politika, alebo pre dedinu, alebo pre neziskovku, alebo pre mliekáreň.

To bola rada pre verejné profily, teraz jednu pre súkromné.

Ak máte svoj súkromný profil, rozdelte si svojich f-priateľov do skupín. Pri publikácii svojich statusov či fotiek či čohokoľvek iného využívajte také to roletkové menu so zámočkom hneď vedľa tlačítka zdielať. Tam je to miesto, kde môžete určiť, že konkrétna zhovadilost sa zobrazí len a práve vašej partičke a nie vašim pracovným kolegom.  Je síce pravdepodobné, že si to po publikovaní bude môcť prezrieť každý váš f-priateľ a vďaka vyhľadávaniu v statusoch aj ne-f-priateľ (no to je zho-f-vadilosť, že?), ale aspoň to nedrbnete každému rovno medzi oči na jeho stenu, (či streem (čo feed) ako kto chcee).

Muselo to von. Lebo keď som si dnes prečítal vyjadrenia jedného, či dvoch, čo všetkým politikom robí osobné profily namiesto verejných pages v duchu:

Moc nevím jak fungují stránky,…Dá se nějak omezit aktivita lidí co píšou na stránku?…až začne počet příznivců politiků blížit k 5000, tak to převedeme na stránky, ok?… jsem spíše pro profily, protože jsou osobnější. Pages není nic jiného než marketing a kommunikace je spíše jednosměrná…

Samé omyly. Čo myslíte, som na stránke www.facebook.com/lekarennawebe dosť osobný? 😉

——

Koniec článku, už bude len reklama.

Ak si chcete nechať poradiť, spravovať, naštartovať Facebook Pages, spravím vám peknú faktúrku platcu DPH. Stačí sa ozvať cez kontaktný formulár Infoleku.

Koniec reklamy, veď som vás varoval.

2 komentáre pri “Komunikácia vo Facebooku na rôzne strany

  1. Wabt, to je dobrá otázka, že „načo facebook?“. Jedna z tých málo, ktoré si okolo Facebooku skutočne treba položiť.

    Napríklad je to šikovná forma ousorcovania komentárov. Odkedy je k dispozícii FanBox aj delegovanie nástroja na aktualitky v odbore… Spôsob získania spätnej väzby…

    Čo také ešte? Napríklad je to spôsob ako ďalej rozširovať pôsobenie na webe. Mediálky to volajú, že budovanie značky a povedomia, na to sú celé tieto moderné technológie, ako blogy a sociálne siete celkom šikovné. Môže to byť práve ten impulz, kedy firma konečne začne okolo seba vytvárať nejaký internetu-priateľský obsah, kedy nájde svojho insajdového autora, čo je zas dobré pre SEM a čo je dobré pre SEM je dobré pre domáci web…

    Prosto, je to dobrá súčasť marketingového mixu.

    Ešte konkrétne ukážky zmysluplnosti:

    Pozri, aj tento článok aj tento komentár som vyslal do prostredia Facebooku, tam ho ľudia môžu komentovať, lebo TAM je práve tá nálada na komentáre a vykecávanie sa a šikovného z toho môže všeličo inšpirovať.

    Pod článkom o produkte na obsahovom webe nikto nekomentuje, pod jeho zrkadlom na Facebook Page je komentárom neúrekom…

Komentáre sú uzavreté.