Konečne niekto využil benevolenciu zákazníkov SW firiem

Veď všetci dobrovoľne a spokojne akceptujeme, že vývojári SW sú nad svoje chyby povznesení.

O probléme vedeli, neurobili však nič. Rok a pol po tom, čo bola kritická chyba v internetovom prehliadači objavená, začali ju zneužívať hackeri. Microsoft reagoval jednoducho – odporučil vypnúť prvok obsahujúci chybu. Záplatovanie je vraj problematické.

Microsoft sa na riešenie kritickej chyby vykašľal | Správy | pocitace.sme.sk

Vôbec ale vôbec ma postoj Microsoftu neprekvapuje. Dokonca by som povedal, že je prekvapujúce, že sa na nezáplatovanie neodhodlal skôr. Veď sú to už pomaly desaťročia, čo nikomu nevadia klauzuly v podmienkach používanie: „Nezodpovedáme za škody spôsobená naším SW…“

Alebo nám vadia? Alebo vývojári SW platili zákazníkom za škody spôsobené ich výrobkami?

Reči o komplexnosti a zložitosti si nechajte odcesty. Leda že by ste boli vývojárom a máte chuť sa priznať, že vyrábate nekvalitný SW.

Doplnené: Zdá sa, že Interval.cz vie viac ako všetci ostatní:

Počátkem července se začalo mluvit o zranitelnosti Internet Exploreru, na kterou se v úterý (14.7. pozn.4M) dočkáme záplaty. Zdroj: Bezpečnostní díra v IE bude zalepena | Interval.cz.

3 komentáre pri “Konečne niekto využil benevolenciu zákazníkov SW firiem

  1. Piki, nehnevaj sa, ale nicim inym, ako „Rečami o komplexnosti a zložitosti“ sa k tomu neda reagovat 😉
    Leda ze by si to tym vyvojarom nandal a ukazal, ze vies vyrobit „kvalitny“ software, cize absolutne 100% bez chyby 😉

  2. Veď hej, ideálnym argumentom je vždy a za každých okolností: „Tak ukáž, keď si taký múdry..“ Len sa mi nechce hľadať to správne slovo pre toho, kto taký argument použije 😉

    Akokoľvek, komplexnosť a zložitosť akceptujem, ale myslím, že o nej už bolo povedané dosť. A je používaná na odvedenie pozornosti od toho čo považujem v súčasnej dobe za zásadné: Keďže táto výhovorka je účinná akceptovaná a vždy naporúdzi, málokto sa už snaží aspoň limitne sa priblížiť kvalite. Ba naopak, absencia tlaku na kvalitu je využívaná v cenovom boji s konkurenciou.

  3. To je tak – u chybneho motoru alebo kuchynskeho mixeru sa vylucia chyby miesto dvojitej kontroly stvoritou kontrolou. Alebo sest-nasobnou – a to uz bude ten motor na urovni rucnej vyroby u Rolce Royse. U softwaru sa nevylucia chyby betatestovanim 10000 uzivatelmi namiesto 1000 uzivatelmi. Vylucili by sa az betatestovanim 5000000000 uzivatelmi po dobu 5-10 rokov. A to je nerealne. Takze tak 🙂
    Takze je zbytocne plakat nad chybnym softwarom a vinit vyvojarov, myslim, ze drviva vacsina vyvojarov si odraba svoju pracu najlepsie ako vie (nie som naivny, viem, ze vsade su lempli), ak su nuteni skracovat terminy, nie su pricinou marketaci? Alebo nie su pricinou nenajdenych chyb betatesteri? Ak sa chyba najde, vyvojar opravi, len NIEKTO ju musi najst a reportovat 😉

Komentáre sú uzavreté.