Lebo sa to dá je odivný dôvod na existenciu

Pre 99% skupín a stránok na Facebooku je ich vytvorenie navždy 100% ich činnsoti. Na čo je dobré byť ich členom?  Prečo to ľudia odklikajú? Hm, nič to nestojí, ale nič to neprináša. Nie je tam žiaden obsah, nie je o čom diskutovať, niekto to nemoderuje.

Prečo to vôbec niekto vytváral? Lebo mohol? Nejaký podivný marketingový cieľ? Niečo ako propagácia značky v prostredí textovej PPC?

Prečo sa do tej skupiny niekto pridá? Pre pocit, že pre danú vec niečo urobil? Hm, vydanie 10 joulov na stlačenie tlačidla myši niečo urobí?

Koľko krát ľudia navštívia všetky skupiny, ktorých sú členmi?  Prečo sú fanúšikmi skupiny kam sa nechodia pozerať čo je tam nové?

Mám pocit, že sú tieto percentá odpadu a nečinnsoti ďaleko horšie ako v prípade blogov v čase ich najväčšieho rozkvetu. A to v tomto prípade myslím aj aktivitu  užívateľov nie len prázdnotu skupín a stránok.

Rozumiete tomu niekto?

6 komentárov pri “Lebo sa to dá je odivný dôvod na existenciu

  1. ale ano, vsetko si presne popisal. Vytvorit lahke, pocit sa uzavrie „cosi som urobil pre vec“ a vsetci, co sa pridavaju ho maju este lahsi.

    A media to posilnuju, ked medializuju skupiny s parsto ucastnikmi.

  2. Ja si myslim, ze krivka navstevnosti Facebook-u bude kopirovat MySpace.

    Facebook je v podstate zdielanie fotiek, oznamy, OBCAS forum vramci nejakej skupiny, komentare k danym veciam a chat.

    + kopa prazdneho balastu a kvizov.

    Facebook je nieco nove, nieco kde je kazdy…

    Aj beznemu userovi dojde, ze to travit tolko casu na Facebooku nema zmysel, len mu to dojde o cosi neskor.

    Facebook tak skoro nezanikne ale straveny cas na stranke a pocet uzivatelov sa po BOOME rapidne zredukuje.

    Link pozrite po prihlaseni s Google uctom.
    http://trends.google.com/websites?q=myspace.com,+wikipedia.org,+facebook.com

  3. Nechutné sú najmä fan skupiny typu „Support fighting cancer with ONLY ONE CLICK!“. V členoch zanechávajú pocit, že niečo pre vec spravili a pritom prd.

  4. Vsimnite si, ze pocet dennych navstevnikov od Februara 2009 stoji.

    Oficialne pocty aktivnych navstevnikov:
    100M – 26. august 2008
    150M – 7. januar 2009
    200M – 8. april 2009
    250M – 15. jul 2009

    Ked si to zratame tak od januara to rastie ~16M mesacne. od Februara 2009 do Juna 2009 to bol narast z 166M na 230M, o 64M (38% narast).

    Pocet aktivnych uzivatelov teda narastol od Februara 2009 do Juna 2009 o 38%, zaroven denna navstevnost pritom stoji.

    Stagnacia teda uz zacala a to v poctoch navstev na aktivneho uzivatela.

  5. Prihlasenie do skupiny (aj ked to nerobim) chapem ako vyjadrenie nazoru. A to je vsetko, napr. Podpora Pohode, atd. v podobnom style ako Like status. Malokto ocakava nejaku dalsiu aktivitu.

  6. Podľa mňa ľudia sú sociálni jedinci, takže každy chce patriť do nejakej skupiny v spoločnosti. Týmto len napĺňa svoju potrebu.

Komentáre sú uzavreté.