Len o procese registrácie do mýtneho systému na hraniciach

Niekoľko citácii a zvýraznených myšlienok.

„Niekoľko hodín tak mohli prejsť len osobné autá. Aj tie sa predierali len po tráve okolo toho deliaceho plota,“ povedal Kneis (český vodič). Kamióny stáli na západnej strane hranice úplne. Na pomoc prišla aj Česká polícia, veľmi sa jej však vraj nedarilo. Vodiči v kamiónoch spali a zobudiť sa nedali. „Niektorým šoférom keď aj zabúchate tak otvoria ale povedia že nerozumejú a spia ďalej,“ popisoval situáciu na spoločnej hranici s Českom Kneis.

Po diaľnici z Brna sa jazdí ako po okresnej ceste | Spravodajstvo | zahorie.sme.sk

Mám tomu rozumieť tak, že sa chlapík v uniforme zľakol veľkého auta?

…hovorí jeden z pomocníkov organizujúcich dopravu na parkovisku. Je ich asi 15, niektorí na kolieskových korčuliach, striedajú sa po 12 hodinách.

Nuž, evidentne sa nepripravili a nenabrali brigádnikov.

V bývalej budove colnice je deväť predajných miest. Vybavenie každého vraj oficiálne trvá 20 minút, vodiči však skôr hovoria o štyridsiatich.

Stojaci v rade pociťuje subjektívne, že čaká rádovo dlhšia ako je objektívny fakt. V žiadnom článku som sa nedočítal, že novinár námatkovo zmeral, koľko to skutočne trvalo. Pocity, to je to pravé v spravodajstve.

Muži z celej Európy postávajú v radách, časť z nich usilovne vypisuje množstvo tlačív. Na jednej zo stien v rohu svieti nápis Relax for drivers. Všade vidieť letáky ktoré nabádajú kúpiť si palubnú jednotku do konca roku 2009.

Vodiči v Brodskom: Mýto máte drahé, pôjdeme inam | Spravodajstvo | zahorie.sme.sk.

Bingo! Ale prečo by si ho novinári všimli a rozobrali ho viac ako len jednou vetou v cca 7 článkoch.

Vodič (autobusu z Talianska) sa najskôr dožadoval diaľničnej nálepky, vysvetlili mu však že musí čakať na svoju mýtnu krabičku.

Po diaľnici z Brna sa jazdí ako po okresnej ceste | Spravodajstvo | zahorie.sme.sk.

Bingo! To už naozaj nepotrebuje komentár, ale investigatívneho žurnalistu.

Dopravcovia hlásili problémy s platbami za mýto z rôznych čerpacích staníc. Anton Molnár, hovorca Slovnaftu, potvrdil, že v ich prípade sa upravoval centrálny systém, a to mohlo narobiť problémy.

Za kilometer sa platí ako za desať | Slovensko | ekonomika.sme.sk.

Mýtny systém nefunguje, pretože Slovnaft upravoval svoj systém v prvých dňoch roka 2010.

Dopravcovia sa sťažujú, že si nemôžu dobiť kredit na takzvaných palubných jednotkách palivovými kartami. To znamená, že ak si nepredplatia mýto v hotovosti alebo bankomatovou kartou, nemôžu jazdiť po spoplatnených cestách.

Za kilometer sa platí ako za desať | Slovensko | ekonomika.sme.sk.

A čo takto nadávať svojmu dodávateľovi palivovej karty, že za tie poplatky mal byť pripravený už v decembri 2009?

„Stojím tu od šiestej ráno v mraze, bez toalety, teplého nápoja, za parking treba platiť tri eurá na hodinu. Je to pod ľudskú dôstojnosť,“ hovorí skrehnutý Pawel Tomczyk. Kamión má odstavený na poľskej strane.

„Tri eurá je paušálny poplatok, nie hodinová sadzba. Navyše, parkovné sme práve kvôli mýtu znížili od Nového roku o jedno euro.“

Podľa podnikateľa v cene je aj použitie toalety a sprchy, stačí o to požiadať. Vodičom vraj na želanie uvaria aj čaj a kávu

Poľskí kamionisti bojujú o Duklu. Zatiaľ márne | Prešovský | korzar.sme.sk.

V jednom článku tvrdenie proti tvrdeniu. Aspoň elementárne overenie od novinára by už asi nebolo čisté spravodajstvo. Tak v záujme zachovania čistoty žánru, nech uverí čitateľ čomu chce. Škoda, že nedali o pravde aj hlasovať.

Cena, spôsob a rozsah spoplatnenia a ďalšie, sú celkom iné témy. Schopnosť analyzovať problém a rozdeliť ho na časti, ktoré sa už skutočne dajú kritizovať (novinári, dopravcovia) alebo riešiť (Skytoll), na to treba mať pravdepodobne viac ako len štupeľ do krku.