Majú sa affiliate linky odkrývať?

Práve prebieha anketa na probloger net: Do You Disclose Affiliate Links? Ak máte chuť, zahlasujte. Veľmi som zvedavý aké budú výsledky. Zatiaľ je to nerozhodne.

Osobne si myslím, že upozorňovať, že tento link je sprostredkovanie a tento nie je, je kravina. Nemá to reálne opodstatnenie. Ak je článok o Paypal, tak upozorňovať, že tento linky je affil nemá z pohľadu návštevníka žiaden význam. Cieľová stránka je rovnaká, ako keby to bol obyčajný odkaz. Pokiaľ návštevník vykoná konverziu, tak ho to, že klikol nestojí ani korunu. Platí až v prípade, že na cieľovej stránke niečo kúpi. Pokiaľ na to kliknú tisíce, nestojí to prevádzkovateľa sprostredkovateľského programu ani korunu. Pokiaľ sa z tých tisícov jeden stane zákazníkom (skonvertuje) vznikne prevádzkovateľovi zisk z ktorého nejaké percento venuje partnerovi za to, že ten zisk vznikol.

Len pre vyjasnenie pojmov:

Sprostredkovateľský odkaz z pohľadu návštevníka nie je reklamný formát. Nenesie sám o sebe žiadnu reklamnú informáciu, nepropaguje produkt, nenabáda ku konverzii. Reklamou môže, ale aj nemusí, byť text, ktorého je sprostredkovateľský odkaz súčasťou. Tak tento text je niektorým z formátov reklamy, musí byť ako reklama označený.

Sprostredkovateľský odkaz je odkaz nesúci jednoznačný identifikátor na základe ktorého môže prevádzkovateľ sprostredkovateľského programu identifikovať partnera a prisúdiť mu odmenu za dokončenú konverziu privedeného návštevníka na zákazníka.

Odmena za sprostredkovanie je odmena, ktorá má byť poskytnutá za skutočnú konverziu privedeného návštevníka na zákazníka. Ak prevádzkovateľ sprostredkovateľského programu platí svojim partnerom len za privedenie trafiku, tak si pomýlil sprostredkovanie s PPC reklamou zo všetkými dôsledkami na efektivitu a svoju peňaženku.

1 komentár pri “Majú sa affiliate linky odkrývať?

  1. Tiež si myslím, že označovanie, odkrývanie affiliate linkov je hlúposť. Z pohľadu návštevníka má opodstatnenie len vtedy, ak sa jedná o osobu trpiacu diagnózou „Tak na tento affiliate link ja ti klikať nebudem, náhodou niečo kúpim a ty budeš mať z toho profit – túdle!“. Je to ináč presne to isté ako tvrdiť že toho a toho blogera nelinkujeme. 😉

    Mimochodom – „skonvertovať“ nemá nič s náboženstvom, že nie?

Komentáre sú uzavreté.