Markeťákom sa darí kaziť internet na 23%

Intextová reklama dorazil aj do česky písaného internetu. Internet BillBord informoval, že po mesiaci prevádzky majú CTR 23%. UFFF.

Ale čo sa budem ďalej nadrapovať s vymýšľaním článku.  O reklamných formátoch a mojom vzťahu k nim som písal

Markeťáci sa mi snažia znechutiť internet

Určite ste zažili, že sa na vás pri prehliadaní internetu vyvalí nejaké okno s reklamou. Alebo na inak pokojne stránke plnej textu vám do periférneho videnia neustále udiera oranžovo čierny reklaný baner. Juj ako to nemám rád! Just na to neklikám. Ale bude horšie…

Prichádza druhá vlna. Objektívni ružolíci tvorcovia prázdnych sloganov, čiže markeťáci, zistili, že baner je už sprofanovaný, každý vie, že je to reklama, reklamu nemá nikto rád a teda na banery sa nekliká. Ich účinnosť je malá, aj keď, aj negatívna reklama je reklamou. Tak prichádzajú s novou kulehou – textovou reklamou.

Pekne to majú vymyslené. Na stránku plnú textu, členenú do logických odstavcov, pridajú ešte jeden blok textu, textovú reklamu. Kvalitnejšie systémy dokonca zabezpečia, že je textová reklama súčastne aj cielene vyberaná podľa originálneho textu. Ak je reklamný blog jasne oddelený ako napríklad u Googlu, no dajme tomu. Nebliká, neudiera, nemieša sa. Ale sú aj takí vykukovia, ktorí na začiatok podsunú reklamný text a k článku aby sa človek doskroloval. Napríklad k marigoldovi chodím práve preto nerád. Ale o bezdrôtových sieťach píše zaujímavo. V textovej reklame bude ešte horšie. Píše o tom Yuhůův a tomu sa v tomto dá dôverovať.

Textovú reklamu, tú tu už máme. Čo nás ale určite čaká je odkazová reklama. Neviem ako to lepšie nazvať a nič rozumnejšie ma nenapadlo. O čo ide? Napríklad tuto hľa: čítate si čosi o novom PDA od Simensu. Stránka sa vám naťahuje a keď prídu všetky obrázky a iná multimediálna háveď, začnú sa vám pred očami meniť slová na odkazy. To sa ako grandháveď priplazila IntelliTXT

What is IntelliTXT?
IT is a third-party technology created and distributed through Vibrant Media Incorporated, developed to locate keywords & phrases found within text and link them to relevant commercial information. IntelliTXT is identified with a double-underline and all corresponding text ads are clearly marked with “Advertisement” or “Sponsored Link”.

Na základe lokálnych kľúčových slov a fráz nájde vhodné zaplatené reklamné texty a prerobí kľúčové slová na zaplatené odkazy. Mimochodom, máte tie zelené odkazy podčiarknuté dvakrát? Ja veru nie. Už teraz to začínam nenávidieť. Čo potom, keď to príde naplno k nám? Normálne mi znechutia internet.

A čo reklama v RSS kanáloch? Tie sú zatiaľ od reklamnej hávedi ušetrené, no tak isto nie na dlho. Už aj tam sa začína občas objavovať čo-to reklamné. RSS mám rád. Veľmi! Je to asi jediná možnosť sledovať súčastne takých 20 až 30 informačných zdrojov. (REKLAMA: aj tento môj blog má RSS kanál )Niektorí vďaka RSS dokonca aj stovky. Ako inak si vysvetliť, že niekto má vo svojej RSS čítačke 400 nových správ denne. Skúste si len predstaviť, že s toho polovica budú reklamné texty.

Keď dočítate objektívnu nezávislú recenziu na nový tip mobilu, z ktorej sa v poslednej vete vykľuje, že ide o skromnú reklamnú informáciu, že si ho môžete kúpiť práve v tomto internetovom obchode, že stojí neodolateľných 5000 Sk, že ešte aj ušetríte 2000 Sk, budete už nadarmo hádzať bezdrôtovú myš do monitora. Práve vás markeťáci pripravili o 4 minúty života a monitor.

To bol len malý výber toho, čo nás už teraz alebo v blízkom čase bude otravovať. O etike markeťákov si nerobím ilúzie. Vykukovia sa vždy nájdu.

——-

Text pôvodne vyšiel na mojom sme blogu, z ktorého sa postupom času stal skanzen. Možno by som ho mal oživiť. Hm, možno.