Marketingový útok v priamom prenose

Akoby náhodou sa vyrojilo hafo veľa textov okolo internetového bankovníctva. Z diaľky je zaujímavé sledovať, ktoré firmy sa dobrovoľne či za úplatu zapojil. Zaujímavé je sledovať, ako kampaň postupne graduje. Ako sa postupne odkrývajú problémy súčastnosti, aby v ten správny okamih prišlo to jediné správane riešenie.

Trochu sa zamýšľam z nadhľadu nad tým, kde je hranica? Do akej miery je kampaň informačnou a do akej miery je to obyčajná manipulácia? Kam až sa posunula hranica medzi PíáR článkom a správou? Je normálne, keď “nezávislé” noviny, časopisy blogy sa vezú na kampani, ktorú niekto z pozadia riadi?

Napadá ma hafo-veľa otázok. Je zaujímavé to pozorovať a hľadať osobné vymedzenie voči tomuto fenoménu. Kampaň mBnak je zaujímavou príležitosťou si vychutnať marketingový útok na plné pecky a priamo zasadený do deja. Nedávna akcia iPhone bola predsa len mimo náš priestor a čas. Akciu mBank si naopak môžeme vychutnať priamo zasadený do deja, z pohľadu užívateľa siete, užívateľa bankových služieb a konzumenta informácii.

Toto je len taký úvod k pár článkom o reklame medzi nami na ktoré sa chytám. Aby to dnes nebolo len čisté filozofovanie prihodím aj jeden konkrétny postreh.

V zásade nesledujem kto s kým kedy za čo a za koľko, takže mi súvislosť medzi Commerzbank, ako matkou a mBank ako dcérou unikla. Takže na jednej strane smiešne vyznieva nadpis môjho včerajšieho článku mBank získala konkurenciu a to ešte ani nezačala. Na druhej strane,  rovnako smiešne vyznieva úvaha Commerzbank, že by eventuálne nejaké tie internetové banky chceli otvoriť, keď v jednej z dcér už banda nadržaných markeťákov a iných manažérov dávno dokončila odpočítavanie a akcia beží. Som zvedavý, či v ďalších článkoch budú vyzdvihovať úlohu Commerzbank ako nositeľa serióznosti, veľkosti, alebo sa skôr zamerajú na priame výhody modelu mBank ako rýdzej internetovej banky. Zdá sa, že sme.sk je jedným z významných bojísk tohoto marketingového útoku. Veď kto iný?

Zdieľať?

2 komentáre pri “Marketingový útok v priamom prenose

  1. Martin,

    som velmi rad, ze si nase PR aktivity vsimas, aspon to dokazuje, ze nasa praca ma zmysel a ludia o nas vedia.

    Osobne v PR branzi posobim uz od roku 1998 a presiel som tzv. “starou a tradicnou” skolou PR. Som zastancom toho, ze media maju pisat o temach, ktore oslovuju ich citatelov.

    V dnesnej dobe sa vsak casto podmienuje zverejnenie clanku inzerciou. Do takehoto clanku potom moze objednavatel napisat cokolvek. Takyto clanok sa moderne nazyva “PR clanok”. S tymto sa vsak stotoznit neviem, kedze z mojho pohladu je to obycajna inzercia, pri ktorej mnohi citatelia nadobudaju dojem, ze citaju redakcny clanok. mBank sa bude zameriavat hlavne na “tradicne” PR, cize bude ponukat mediam temy, ktore su zaujimave jednak pre ne a samozrejme najma pre citatelov.

    Ak budes mat akekolvek otazky, mozes ma kontaktovat na mojej mailovej adrese, ktora je uvedena aj na nasej web stranke.

    Pekny den.

    Marek
    mBank

Komentáre sú uzavreté.