Máte akcie Apple?

Nielsen uvádí, že 56 % nových kupců smartphonu volí Android, iPhone pouze 28 %. Pokud se vezmou veškeré prodeje (tedy se zahrnutím lidí, kteří už nějaký smartphone měli), pak je poměr Android vs. iPhone 43:28. Android tak tedy výrazněji boduje mezi novými uživateli. To, že mezi nimi má v součtu iOS a Android větší podíl, je pak dáno hlavně tím, že telefony Blackberry si kupují skoro jen ti, kdo již tento model měli dříve. Každopádně poměr u lidí, kteří si kupují svá první zařízení a nejsou tedy ovlivněni historií svých uživatelských zvyklostí, vypovídá hodně o směřování trhu.

Android dlouhodobě poráží iPhone – ITBIZ – Vaše jednička mezi nulami.

Možno by nebolo od veci uvážiť rokmi overený fakt. Jeden proti mnohým ťažko dokáže bojovať v dlhodobejšom horizonte. Apple, Blackberry sú samojediný vojaci. Škoda by bolo, keby zakapali len preto, že si myslia, že len oni vedia, ako majú užívatelia správne používať telefón.

8 komentárov pri “Máte akcie Apple?

  1. Smerovanie trhu je ovplyvnené aj cenami zariadení. Android phone sa da získať za mensiu sumu ako iPhone, čo v prípade koncových zákazníkov môže hrať veľkú rolu. Takže číslo o obľúbenosti sa môže skokovo zmeniť zmenou cenovej politiky.

  2. Smerovanie trhu je ovplyvnené aj cenami zariadení. Android phone sa da získať za mensiu sumu ako iPhone, čo v prípade koncových zákazníkov môže hrať veľkú rolu. Takže číslo o obľúbenosti sa môže skokovo zmeniť zmenou cenovej politiky.

  3. Nechajme túto hypotézu pre snílkov. Alebo si myslíš, že Apple zmení cenovú politiku? To skôr doletíme na Mars.

  4. Nechajme túto hypotézu pre snílkov. Alebo si myslíš, že Apple zmení cenovú politiku? To skôr doletíme na Mars.

  5. Apple s najdrahším telefónom má 28% podiel z novo predaných smartfónov? To sú veľmi priaznivé čísla pre Apple, ktoré nie je nútené znižovať cenu.

    U nás je taký (asi z komunizmu) zažitý predpoklad že vyhráva kto predá viac. Skutočnosti vyhráva niekto iný. Stačí sa pozrieť na ekonomickú situáciu MS a jeho smerovanie. Jeho drvivo väčšinový podiel na trhu mu nezachráni kožu. Naopak, Apple s malým podielom sa nedávno stal najhodnotnejšou firmou.

    Nezabúdajme, že po iOS zariadeniach je väčší dopyt ako ponuka. Množstvo predaných iPhonov závisí od počtu, ktoré dokážu ázijské fabriky vyrobiť. Iba pred pár týždňami sa podarilo Applu rozšíriť výrobu tak, že sa odstránili čakacie lehoty na ich tovar.

    Výhráva ten kto zarába a neplatí, že víťaz je len jeden…

  6. Apple s najdrahším telefónom má 28% podiel z novo predaných smartfónov? To sú veľmi priaznivé čísla pre Apple, ktoré nie je nútené znižovať cenu.

    U nás je taký (asi z komunizmu) zažitý predpoklad že vyhráva kto predá viac. Skutočnosti vyhráva niekto iný. Stačí sa pozrieť na ekonomickú situáciu MS a jeho smerovanie. Jeho drvivo väčšinový podiel na trhu mu nezachráni kožu. Naopak, Apple s malým podielom sa nedávno stal najhodnotnejšou firmou.

    Nezabúdajme, že po iOS zariadeniach je väčší dopyt ako ponuka. Množstvo predaných iPhonov závisí od počtu, ktoré dokážu ázijské fabriky vyrobiť. Iba pred pár týždňami sa podarilo Applu rozšíriť výrobu tak, že sa odstránili čakacie lehoty na ich tovar.

    Výhráva ten kto zarába a neplatí, že víťaz je len jeden…

  7. Apple v súčasnosti nemá dôvod meniť cenovú politiku. Prečo by to robil? 🙂 Ja som len chcelpoukázať, že percentá predajnosti sa môžu meniť, lebo „obľúbenosť“ je tvorená viacerými faktormi.

  8. Apple v súčasnosti nemá dôvod meniť cenovú politiku. Prečo by to robil? 🙂 Ja som len chcelpoukázať, že percentá predajnosti sa môžu meniť, lebo „obľúbenosť“ je tvorená viacerými faktormi.

Komentáre sú uzavreté.