O konferencii o PPC systémoch na ktorej som nebol

Chcel som sa zúčastniť akcie PPC – efektivní internetová reklama a dobre som urobil, že som nevyhodil tri smotanové tisícky ako príspevok na kávičku prednášajúcim a organizátorom. Chápte ma správne, nemám nič proti účastníckym poplatkom, len to konštatujem z pohľadu zmien na mojom bankovom účte.

Prečo je to dobre, že som tam nebol? Nuž napríklad preto, že Lupa priniesla podrobnú správu o dianí na konferencii. Tvrdia síce, že exkluzívnu, ale pár dní pred nimi vyšiel iný článok na Krylblogu. Títo blogéri! Kašlú na nejakú exkluzivitu a píšu si čo sa im zapáči. Ďalšie postrehy sú tu a tu a tu a tu. (Odkazy budú priebežne dopĺňané.) A tutok je priamo od Yůhůa o tom ako to myslí s tou platbou za klik, ktorá je vlastne platbou za zobrazenie.

Vrcholným výsmechom organizátorov platiacim účastníkom je, že si môžete skoro všetky prezentácie stiahnuť prevziať zdarma z Dobrého webu.

Na prednášky sa chodí do zákulisia

No aby so nebol až taký sarkastický. A hlavne, popierať význam takýchto akcii na základe horeuvedených argumentov je somarina. Veľkú hodnotu majú takéto akcie vďaka informáciám zo zákulisia:

Jako u většiny podobných akcí také kromě samotných oficiálních přednášek a diskusí padaly velmi zajímavé informace při neformálních diskusích „v kuloárech“, většinou však bohužel „off-record“.

Ako hovorí známe pravidlo: Alebo máte dosť času aby ste si to vyskúšali, alebo máte dosť peňazí na to, aby ste si zaplatili skúsenosti iných. Zhodnotil som, že toto nebolo to miesto , kde by som za svoje peniaze s istotou dostal adekvátne skúsenosti iných. Semináre sú predsa len lepšie. Takže možno na inom fóre priatelia.

Ozaj, tak mi napadlo pri redakčnej práci nad týmto článkom, neviete o nejakej podobnej aktivite na Slovensku? Máme mi vôbec nejakú agentúru porovnateľnú z H1, či Dobrým webom?