Mobilný obsah budú platiť inzerenti

Na Marigolde vyšiel ďalší videorozhovor z aktuálne prebiehajúcej akcie MWC 2008 v Barcelone. Tentokrát sa zaoberajú mobilným internetom. Na začiatku páni sediac vo vetre na schodoch hovoria:

Tomáš: Mobilné telefóny sú masmédium, takže si môže dovoliť byť financované z prímov z reklamy.
Patrik: Takže mobilný operátori si myslia, že ubúdajúce výnosy z mobilných služieb môžu nahradiť tým, že sa na mobilných telefónoch bude inzerovať tak, ako sa napríklad inzeruje v novinách, kde vlastne vydavatelia príjmy z predplatného začali nahradzovať kedysi dávno reklamou?
Tomáš: Ako u iných médii bude výpadok príjmov za spoplatnené služby nahradený príjmami z reklamy.
(prepis z českého hovoreného slova)

Potom rozoberajú ako bude tá reklama vyzerať, glosujú jej personifikáciu a cielenie. To nebudem dnes riešiť, lebo cielenie je viac o etike a miešanie etiky a peňazí je overená cesta do diskusných pekiel. Preto dnes vypichnem len ten naznačený presun zdroja peňazí na prevádzkovanie mobilných služieb.

Nebudem sa opakovať, prečítajte si, čo som o platbe za obsah formou platby za inzerciu tretím subjektom napísal pred rokom v článku Uživí sa internet?

Ste späť? Fajn. Zdá sa vám divné, že za rožky vo vašej taške zaplatí ten, čo stojí v rade za vami? Tak to asi nie ste markeťák. Jeden sa mi vyjadril do komentárov v nedávnom článku, v ktorom som platbu za obsah rozoberal z pohľadu majiteľa blogu. V tomto komentári k článku Hrabú na vašom webe markeťáci zadarmo? naznačuje niečo o tom, že recenzie na požiadanie by mal blogér písať zadarmo (z princípu rencenzie) a keď budú dobré, príde návštevnosť a práca na nich sa zaplatí z inzercie Etargetu či Adsense nebohý inzerent, ktorý si zabudol vypnúť zobrazovanie v obsahovej sieti.

Zdá sa, akoby platba inzerciou bola naša budúcnosť v platbe za obsah. Všetci si to myslia, všetci to tak prevádzkujú a ktorí ešte nie, tak na to prechádzajú. Nepáči sa mi to, ale to je tak asi všetko čo sa s tým dá urobiť. Alebo si myslíte opak?

1 komentár pri “Mobilný obsah budú platiť inzerenti

  1. Nemyslim si, ze recenzie by mali byt nutne pisane zadarmo – ako som pisal u man na blogu:
    * ak sa mi produkt paci, napisem o nom na zaklade svojho rozhodnutia zadarmo a tym ho podporim
    * ak mi niekto zaplati (nehovorim o sebe, myslim to vseobecne), napisem recenziu. ci uvediem, ze je platena, je bud na mne alebo na zadavatelovi.

    transparentna platena recenzia je napr. porovnanie danej sluzby s konkurenciou – tam ani nemusim uvadzat, ze som bol plateny, kedze ocakavam, ze to nebudu len pochvaly, ale aj kritika. ale, kazdy blogger je iny a mnohym postacuje drzat daco v ruke na testovanie a objektivneho zhodnotenia sa nedockame (informacie o platenej recenzii taktiez nie, cest vynimkam).

    druha vec je, ak niektori dostanu do ruky nieco na testovanie, vidia to prvykrat v zivote a potom to aj tak vyzera – tie pardnove skusenosti si mozu strcit za klobuk, len dlhodoby uzivatel vie, co ho na danom produkte/sluzbe skutocne obmedzuje a co naopak tesi.

Komentáre sú uzavreté.