Nebuďte za debilkov, používajte aspoň skrytú kópiu

Oslovil ma okresný úrad práce, ako sa na amatérskych spamerov patrí. Všetka česť, dobré tradície štátnej správy treba zachovávať. Tak si spravíme rýchlu analýzu. A aj sa poučíme čosi o doménovom koši e-mailových adries.

Oboslali nás (mikro, malé, stredné, veľké podniky) tak, že v kolónke “Komu” je 108 e-mailových adries, poväčšine generických (info@example.com, firma@example.com).  Zaujímavé je, že až 47 zo 108 e-mailových adries patrí freemailom alebo poskytovateľom pripojenia. (Gmail len 5x). To rozhodne nehovorí o vysokej profesionalite marketingu uvedených firiem.

Keď už tento týždeň mám na blogu v znamení Trpte debilkovia moji, keďže ma nepočúvate, budem aj dnes pokračovať. Nebuďte za debilkov a objavte čaro skrytej kópie.

Samozrejme, skrytá kópia je len bazálne riešenie, ak rozosielate pár hromadných e-mailov raz za čas. Existujú nástroje (aj zadarmo), ktoré pri manažmente hromadných správ pomôžu podstatne komplexnejšie. Ale aspoň tú skrytú kópiu by ste mali ovládať. Je to základná e-mailová vedomosť.

Škoda, že som v dávnejších časoch nepoužíval pri poskytovaní e-mailovej adresy fintu doménového koša. Mohol som teraz vedieť, odkiaľ nabrali moju adresu. V prípade obligátnej info@example.com nezistím nič.

Ups, doménový kôš? Čo to je? Sledujte ma, vysvetlím.

Podmienkou je mať v nastaveniach e-mailov pre doménu zapnutý takzvaný doménový koš. To znamená, že nech je pred zavináčom čokoľvek, vždy do spadne do nejakej konkrétnej e-mailovej schránky. Správca takejto schránky musí byť poučená osoba, aby vedela odlíšiť spam od štandardných správ.

Takže nastavenia máme a ako to teda funguje? Nuž tak, že keď poskytnete niekomu málo dôveryhodnému e-mailovú adresu, tak mu nenadiktujete (nevložíte do formulára na webe) svoju osobnú, ale e-mail v tvare vaše_meno-jeho_meno@example.com. Potom, keď vám začne odniekiaľ chodiť tony spamu, je jednoduché zistiť, kto je ten debilko.

A o čom, že to vlastne ten e-mail od úradu práce bol? Hovoria niečo, že či by som sa eventuálne nezúčastnil pracovného stretnutia. Že nám (mikro, malý, stredný, veľký podnik) predstavia možnosti získania podpory pri vytvorení pracovného miesta pre 29. ročných a mladších.

Pod čiarou: To “example.com” je štandardom pri používaní domény v príkladoch. Osvojte si to, budete pôsobiť zas o ďalší krôčik profesionálnejšie.

Zdieľať?

2 komentáre pri “Nebuďte za debilkov, používajte aspoň skrytú kópiu

Komentáre sú uzavreté.