O2 fér je konečne paušál pre mňa

Keď som v auguste počul  štylizovaný rozhovor ako reklamu o tom, že ľudia chcú telefonovať v normálnych časoch a za jednoduchých podmienok, očakával som,  ktorý z operátorov do toho konečne bachne. Priznám sa O2 mi nenapadlo.

Trikrát racionálne áno pre O2 fér

Mobilné telefonovanie pre mňa odjakživa znamenalo veľmi jednoduché riešenia. Ak som mal mobil, tak to bol vždy firemný mobil, takže tarifikácia bola jednoduchá: udržať mesačný účet v priemere firmy a celková cena bola nula (menu si doplňte akú chcete).  Ale keď je už človek ten kapitalista, musí zahrnúť telefonovanie do nákladov. A na to potrebujem faktúru. K tomu: Dobré ceny za minútu. Rovnaké ceny bez ohľadu na čas a priestor.  Nulová cena paušálu. Žiadna viazanosť. A preto je O2 fér pre mňa ako vyšité po prvýkrát.

Keďže 99% mojich riešení v Infolek s.r.o. je  nejakým spôsobom spojených s počítačom, je pre mňa VoIP jasná voľba pre odchádzajúce volania. Platiť niektorý z mobilných firemných paušálov sa mi neoplatí, keďže zavolať zákazníkovi má význam len keď som pri počítači. Na ulici skutočne nič nevybavím. To už skôr v kaviarni. O cene zahraničných hovorov ani nehovoriac.  A naopak, keď sa ukáže potreba mobilného dovolania sa (aktuálne mi  O2 fér prináša nižšie ceny do mobilných sietí ako VoIP Hlas cez internet), nie je problém si flexibilne dokúpiť zľavnené minúty jednou SMS a zaúčtujú sa mi do budúcej faktúry. Keď sa zmenia ceny vo VoIP programe Hlas cez interent môžem zo dňa na deň zmeniť výber kadial telefonovať. Práve pre svoju flexibilitu je O2 fér pre mňa ako vyšité po druhýkrát.

Napriek tisíckam výhod VoIP je dôležité byť firemne mobilne dostupný. To znamená udržiavať dlhodobo jedno mobilné číslo. V takomto móde je aj predplatených 100 minút vyhodenými peniazmi.  Vyhodiť minimálne 100 Sk vrámci  aspoň troch mesiacov je pre mňa konečne fér cena za udržiavanie záznamu o mojom čísle ( a ďalších firemných, toho času spiacich,  číslach)  v ich databáze.  Ale hlavne, tých udržiavacích 100 Sk prevolám a nie ako v prípade kariet, že by prepadli.  Keby skutočne k tomu došlo, aspoň by bola zámienka na zavolanie niektorému zákazníkovi v zahraničí. Aj  udržím číslo, aj si zavolám a aj sa poteší a možno aj nejaký nový kontrakt vznikne.  Keďže paušál O2 fér je len a len o skutočne prevolaných minútach je to jasná voľba po tretíkrát.

A bonusový štvrtý dôvod: Nasadenie programu O2 fér je pripravené na to, že si prinesiem svoje číslo do ich siete bonusom 500Sk.

A tri iracionálne dôvody

Viete, pochopiť  princípy kvantovej fyziky pre mňa nebol problém. Farmakológia zrážania krvi je pre mňa poetická, ale vybrať si vhodné mobilné telefónne riešenie je pre mňa problém. Z jednoduchého dôvodu: Systém doplnkov a doplnkov doplnkov vo mne vytvára pocit, že sa ma operátori snažia odrbať a to maximálne.

Plus, mobil za korunu skutočne nepotrebujem. Odjakživa používam ako mobil MDA pretože tie proprietárne riešenia sú pre mňa drahé svojou neschopnosťou byť univerzálnym prístrojom.

Konečne mi reklama jasne povedala všetky informácie ktoré sú dôležité a nezamlčala  nič formou malých  písmeniek na spodku obrazovky. Konečne ponuka, kde sa nemusím škrabať ľavou rokou v pravom uchu skákajúc na ľavej nohe. Rád nákupom zmysluplnej služby podporím existenciu predajcu. Nakupujem v našom malom dedinskom obchodíku, pretože je fajn, že je tam aj v sobotu ráno keď potrebujem len dva jogurty a nemusím štartovať auto. Kupujem Jihlavanku, kávu, ktorá má skutočne peknú reklamu. Preto si zriaďujem paušál, ktorý je konečne jednoduchý na pochopenie a zmysluplný cenou za telefonovanie. (Aj keď, za dobrú cenu za hlasové služby považujem výchovných 0,05€ za minútu, max 0,30€ za hovor.)

A ešte jedne pohľad z druhej strany. Paušál O2 fér je poučný aj pre firmy: Viete si predstaviť koľko sa dá ušetriť na vnútrofiremných procesoch, keď ponúkate jednoduchú službu? Vete ako dokáže takáto jednoduchá ponuka zlepšiť vnímanie firmy vďaka zjednodušeniu servisných služieb? Všimli ste si, aký problém majú konkurenti ukázať na svojich neprehľadných ponukách, že oni predsa majú lacnejšie služby?

Akokoľvek, existuje lacnejší a flexibilnejší paušál?

Nie som žiadnym spôsobom zainteresovaný u žiadneho mobilného operátora. Článok je osobným a subjektívnym názorom. Pokiaľ by mal niektorí operátor záujem o uverejnenie reklamného textu, takýto by bol riadne označený a uverejnený za úplatu.  Podmienky reklamy na webe 4M.

7 komentárov pri “O2 fér je konečne paušál pre mňa

  1. Mne sa tiez paci, ale kedze tam nie je viazanost, tak ani nevieme, ako dlho tato akcia bude trvat. Pol roka? Rok?

  2. Aká akcia? Ak to chápem správne, neexistuje niečo ako akcia u O2. Prosto je to ich ponuka. Vezmem a je to. Zmenia ceny? Tak odídem. A je to. Odjakživa fungujú služby pre konečného spotrebiteľa na princípe „zmluva na dobu neurčitú“. To len v ostatnom čase sme naskočili na nejakú podivnú marketingovú hru „Akcia na dva roky a potom znovu“. V článku Zľava musí počítať s budúcim vývojom píšem o tom, prečo sú akcie v konečnom dôsledku veľmi nevýhodné.

    Ja nechcem riešiť nejaké akcie, práve preto mi je táto ponuka aj podvedome veľmi sympatická.

  3. pre mna, kedze neprevolam ani tych 100sk raz za 3 mesiace, O2 az tak „fer“ nie je. ak si dam kredit, musim dobit minimalne 200sk raz za 3 mesiace – co je pre mna zbytocne, pri cene 4sk/min. prevolam mesacne dvacku. ak si nedobijem, kredit prepadne, co je dost nefer 😉 ak si dam pausal, po 3 mesiacoch mi ho prehodia na kredit a zas ten isty problem. a co je najviac nefer? ze o tom, ze musite volat aspon raz za 3 mesiace nad 100sk, nikde nepisu, iba ak sa riadne pohrabete na ich strankach. ked chcu robit imidz na tom, ze zverejnili vsetky informacie, tak nezverejnenie takejto dolezitej inforacie ani len tymi malymi pismenkami pod reklamou je totalne mimo! pacil by sa mi princip O2 fer, ak by fungoval naozaj presne tak ako to tvrdia v reklame. bohuzial nefunguje.

  4. ahoj tina. Ja som natom podobne. Vies mi poslat link kde to je napisane? Pretoze ja som to tam nenasiel.

  5. 27.3.2009 som si podal žiadosť o prenos čisla a program O2 fér. Keď sa mi po mesiaci zdalo už dosť dlho čakať, začal som pátrať čo je s mojou žiadosťou. V O2 mi povedali, že bola „z technických príčin zamietnutá“. V Orange (odkiaľ odchádzam už vyše mesiaca) mi povedali, že z O2 sa 27.3. informovali, či je prenos možný, ale už neposlali žiadosť o prenos čísla. Preto sa nič nedialo. Ani z O2 ma nekontaktovali, že to neprešlo. Naopak, keď som to reklamoval na predajni, predavača v O2 vraj informovali, že Orange to blokuje. Až postupne som sa dozvedal, že problém je v O2. Predavač sa pokúša novú žiadosť poslať už tri dni, volal vraj aj do Prahy kvôli tomu a stále to nejde. Podľa informácie na predajni nie som jediný, kto má takéto problémy.
    Takže asi takto vyzerá v praxi O2 fér. A to O2 vyše roka robí kampaň za urýchlenie prenosu tel. čísla, lebo 30 dní je vraj veľa. Nuž, urobte si obraz sami.

Komentáre sú uzavreté.