Obsahový web čaká druhotná platobná neschopnosť

Malé rýdze blognutie. Vo svojej RSS čítačke som zachytil výbornú rešerš poukazujúcu na začiatok problémov vo vzťahoch obsahového webu a reklamy.

Like the death of ad networks, many publishing based business models are in decline. Zdroj: Changes in Online Publishing & Advertising

Tak do polovice článku je to rešerš a má cenu to čítať. Potom sa snaží nejako z toho grand plijé  vybŕdnuť a ponúka nejaké „rady“. Riešenie vidí v budovaní komunity. Ale stále sa drží súčasných klišé: Propagujte svoj reklamný systém, povzbudzujte k virálu a podobne, podporujte zdielanie vášho obsahu ľuďmi, tvorte originálny obsah… Až sa úplne stratíte v komunite, ktorá len naťahuje ruku.

Ja  ale podotýka, že zmysel má  budovať jedine takú komunitu, ktorá bude ochotná za používanie, za obsah platiť. To je jediné východisko pre trvalo udržateľný rozvoj. A potom ešte sledovať čo robia veľký hráči a čo sa deje v nulovom bode sínusoidy na ktorej sa nachádzame. Ono to raz k nám dorazí.

Debilnosti súčasného modelu, kedy za tvorbu obsahu paltí úplne niekto tretí formou inzercie u niekoho štvrtého a celé to spravuje niekto šiesty, som sa niekoľkokrát venoval.  Napríklad v článku Uživí sa internet?