Peniaze z mýta – to čo nikoho vôbec netrápi

Objavia konečne ľudia to najdôležitejšie zistenie?

„Roční dálniční známka stála 900 eur, po zavedneí mýtného to vychází na 27 tisíc eur. A kdo to asi zaplatí?,“ ptá se další z bespokojených řidičů.

Slovenské mýtné: Úřady ustoupily a připraví změny, kamiony pořádají „spanilé jízdy“ | Ekonomika.iHNed.cz –

„Naše dve autá vyrazili vo štvrtok z Michaloviec do Česka, išli rovnakú trasu jeden za druhým a pri dobíjaní jednotky na čerpacej stanici Hybe zistili, že jednému stiahlo 5 a druhému 25 eur.“ opísal prepravca z Michaloviec

„Či sa to niekomu páči, alebo nie, ide o dodatočné zdaňovanie podnikateľov, ktoré napokon pocíti občan aj na vyšších cenách spotrebných tovarov,“ povedal Ďurček. Komora si myslí, že ceny tovarov a služieb by pre mýto v priemere nemali stúpnuť o viac než päť percent.

Fico si konečne všimol chyby v mýte | Slovensko | ekonomika.sme.sk.

Neviem či je to pravda. Žiadna investigatívna žurnalistika sa tým totiž nezaoberá. A spravodajstvo to prebehlo pár jednotlivými vetami, navyše nezriedka obsahuje protichodné tvrdenia priamo pod sebou bez akéhokoľvek overenia.

Hospodárenie štátu je len jedno

Každému súdnemu musí dôjsť, že cena mýta spolu s cenou nafty, lízingom na auto, cestnou daňou, to všetko sa premieta do ceny chleba, mlieka, setopboxov, ktoré nakupujeme. Slovenská obchodná komora to odhaduje na minimálne 5%.  A keď sa pozrieme na ten medziročný rozdiel v nákladoch a z toho bordelu nevyhnutnú potrebu kalkulovať s rezervou, tak sa ukazuje, že to bude aj o oveľa viac. Bude trvať tak 2-3 mesiace, kedy aj posledný podnikateľskí somári pochopia, že to musia predsa premietnuť do svojich cien za prepravu. Alebo klamú, keď hovoria, že idú s maržami na doraz a dobrovoľne sa uskromnia na úkor štátneho rozpočtu?

Kam skutočne idú peniaze z mýtneho? Do štátneho rozpočtu, aby ich niekto prerozdelil a vrátil na sociálnych dávkach na ktoré by sme inak nemali? Na výstavbu ciest (tie budú od budúceho roku asi pozlátené)? Na volebnú kampaň? Na zaplatenie faktúr za logá spriazneným sponzorom?

Ak by sme mali slušný štátny rozpočet, nepotrebujeme vymýšľať ďalšie a ďalšie zdroje do neho. Špirála socialistickej Európy sa začína veľmi podobať tej špirále východného bloku 80. rokov minulého storočia.  Koľko ešte potrvá, kým sa systém zrúti?

Len podotýkam, že dopravcovia nič netvoria, len presúvajú veci z miesta na miesto. Vyťahovianie peňazí z ekonomiky prostredníctvom nich je len uvaľovanie ďalších daní na výrobcov a poskytovateľov služieb.

A jedna globálna poznámočka: Pôžičku sa ohromne oplatí vziať, keď frčí vysoká inflácia.

Trojdňoví profesionáli

Kde nechali profesné združenia, opoziční politici a novinári svoj ťah na bránu?!? To čo ste predviedli počas posledných 6-12 mesiacov okolo mýta, takých novinárov, takúto opozíciu a takéto profesné organizácie nepotrebujeme.  Laxných, vyšumených, trojdňových.

Alebo je to inak? Tak to poriadne predajte v najbližších 5 mesiacoch. Tá šanca tu bude zas až o 4 roky.