Piano nesplnilo želania predajcov, tak zákazníci nedostanú nič

Hm, nesplnil očakávania vydavateľov. To je to, čo vydavatelia do titulku tejto správy nedajú.

Systém pro placení za obsah webů Piano na Slovensku končí, nesplnil očekávání médií Službu Piano, která na Slovensku zahájila provoz v roce 2011, slovenská média postupně opouštěla. Tento krok vydavatelé odůvodnili kromě jiného tím, že projekt představoval pouze malou část jejich příjmů a že Piano tlumilo návštěvnost internetových stránek.

Ešte markantnejšie to zaznelo v inej, podrobnejšej správe:

„Najväčšou nevýhodou spoločného platobného riešenia je, že ho vydavatelia nemôžu mať pod plnou kontrolou,“ vysvetľuje Peter Mačinga z vydavateľstva Petit Press, ktoré vydáva denník SME. Práve to je najsilnejším titulom využívajúcim Piano až do týchto dní. Mačinga poukazuje na nemožnosť vydavateľa priamo manipulovať s platobným systémom, komunikovať s predplatiteľmi či tvoriť marketingové aktivity a cenotvorbu. Zdroj: Národný paywall Piano po piatich rokoch končí | Médiá | Stratégie

Pre mňa je systém Piano pre jednu platbu za “celý internet” výborná vec. Zodpovedá totiž spôsobu ako čitatel-platca číta internet.

Najčastejšia kritika na platenie za obsah, s ktorou som sa vo svojej digitálnej sociálnej bubline stretol je, že predsa nebudem platiť celé mesačné predplatné za prečítanie jedného článku za deň. Aj ja som si takto napríklad ešte stále nekúpil predplatné pre .týždeň. O Sme.sk ani neuvažujem.

Ten trh s platbou za obsah zatiaľ nefunguje. Inak by o jeho podobe nerozhodovali predávajúci, ale kupujúci. Jeden z dôvodov, ktorý vidím je, že stále ešte prevláda hlúpe krížové financovania. Kedy digitálny obsah je financovaný príjmom z papierových novín. A oboje ide úspešne do straty a likvidácie.

Veľmi, ale veľmi sa mi páči, že tvrdé dáta potvrdzujú, že Denník N sa vydal dobrou cestou. Založiť digitálny denník s papierovou prílohou pre môjho otca.

O systéme platenia za obsah som písal počas posledných rokov viackrát.

Napríklad, keď skvelo porovnávali vydavatelia hrušky s jablkami:

Všetci vystúpivší sa sťažujú, že im Piano tlmilo návštevnosť. Okrem Pravdy všetci nasadili svoj vlastný systém. Tak prečo porovnávať návštevnosť mimo walled garden a za Piánom, keď je obsah po novom prístupný v mnohonásobne drahšej vlastnej walled garden? No prečo nie?

Lebo by museli ukázať, ako sa im zmenili reklamné príjmy z plne free obsahu a po ohradení časti obsahu do Piana. Lebo by museli ukázať, ako je ich drahá a izolovaná walled garden atraktívna  a úspešná.

Zdroj: Základom hodnotenia úspešnosti Piana je matematika | M+M+M+M (4M)

Napríklad, keď som písal o horespomenutom inom spôsobe čítania internetov.

Vydavatelia produkujúci obsah na internete si musia uvedomiť, že ich server je súčasťou jedného nedeleného internetového prostredia. Akonáhle si svoj obsah zamknú do svojej walled garden, tak sa z neho vydeľujú. A ten obsah za tou stenou potom musí byť sakra dobrý, aby obstál v konkurencii s celým ostatným internetom. Ten vydelený obsah musí byť potom sakra veľký, aby obstál s nekonečnosťou (o pardon, vy neviete jazyky, tak teda obmedzenosťou nekonečna) internetového priestoru. Zdroj: V digizone.cz sa pri predplatnom s mŕtvym koňom zrazili a osedlali ho | M+M+M+M (4M)

Tak uvidíme, hádam sa dožijeme.

 

 

Zdieľajte obsah s priateľmi: