Anketa o platbe za obsah

Ankety ma začali baviť. Je to taký interaktívny prvok a mám rád, keď sa tu po stránkach ponevierate a kade-tade klikáte. Tiež rád hrám hru na teplomer. Onehdá o tom písal Ivo Lukačovič na svojom blogu. A anketa spája obe stránky. Vám umožní si u mňa ponevierať a ja môžem fascinovane sledovať teplomer. A na tento mesiac som si ich do tej ankety vymyslel dokonca o jeden viac ako obvykle, teda štyri.

Anketná otázky na január znie: Ste ochotný platiť za textový obsah na internete? Tak ste, alebo nie? Vyjadrite sa kliknutím. Anketa je kdesi vpravo v prvom stĺpci.

Jablká v námraze
Jablká v námraze

O predmete ankety uvažujem už hodný čas. Skalný si isto všimli, že som sa niekoľkokrát zamýšľal nad tým, ako je to fajn, keď ľud maká za vás. A systém financovania na internete mi sa mi zdá taký nejaký divný. Jedna skupina konzumuje, jedna skupina poskytuje a celkom iná to celé platí. Nie že by mi tento model bol až taký cudzí, veď zdravotné poistenie funguje na podobnom princípe. Ale o tom inokedy. No napriek tomu, že v tomto platobnom trojuholníku som ako doma, zdá sa mi to divné. Nuž, tak preto sa vás pýtam práve na to, či ste vôbec ochotný platiť za textový obsah. Lebo neviem, či ste si všimli, ale v dnešnej dobe väčšinu obsahu konzumujeme zdarma. A to takú väčšinu, že sa mi zdá, že toto slovo by bolo treba nahradiť slovom všetok.

Stále sa čaká na nejaký spásny systém. Aby bol jednoduchý, aby bol nepriestrelný, aby súčasne vôbec neobmedzoval konzumenta a súčasne zabezpečil 100% ochranu autorových investícii. Stále sa čaká, že budú splnené všetky spomenuté podmienky a kým sa tak nestane, nič nikto nenasadí, nič nikto nevyskúša.

Ešte mi tak napadla jedna otázka, ale odpovede radšej nájdem v komentároch. Majme systém, ktorý dovolí prevziať súbor s textom, alebo otvoriť nejaký odkaz až po zadaní hesla, ktoré si treba kúpiť. Za symbolickú cenu, čo ja viem, 10 Sk. Heslo bude na jedno použitie. Koľko bude trvať kým niekto text nezverejní na verejnom mieste? A čo by musela byť pridaná hodnota, aby si to ľudia aj potom kupovali a nepreberali z bezplatnej kópie?

Mám totiž jednu takú analógiu: Keď vyjdem pred dom a rozhliadnem sa na jeseň po záhradách na okolí, tak vidím biedne zabezpečenie. Každý z tých plotov sme ako chalani poľahky preskakovali s plnou bundou hrušiek a jabĺk. V takej školskej záhrade jakživ jablká nedozreli. Napriek tomu sa jablká a hrušky predávajú v zelovoci a nemenovaný diskont si na jeseň z takýmto obchodom mastí úspešne vrecká.

Súvisiace:
(4M) – Nechajte pracovať ĽUD
(4M) – Úvaha nad ochranou duševného vlastníctva

1 komentár pri “Anketa o platbe za obsah

  1. Spätné upozornenie: V digizone.cz sa pri predplatnom s mŕtvym koňom zrazili a osedlali ho | M+M+M+M (4M)

Komentáre sú uzavreté.