Podnikanie je o priateľských vzťahoch a informáciách

Dnes pekne hnusná šálka celulózy. Nemám rád ovocné čaje. Hlavne preto, že to nie je čaj, ale odvar. často nie detský, ale z detí. Asi som už o tom písal. Ak nie, tak možno nabudúce. Veď viete ako to je, sľuby sa sľubujú a grafičky sa sťahujú do rovníkovej Afriky.

Dáme si na hromadu najprv jeden vraj reálny a syrový příběh o neslavném konci úspěšné grafičky. Pridajme k nemu ďalší výborne zmáknutý rouzhovor Karola Sudora s Fedorom Flašíkom. V diskusii sa síce spomína, že mu netreba veriť ani nos medzi očami, ale mám pocit, že čitatelia toho rozhovoru majú problém s porozumením písanému textu. Priatelia rozhodujú o zákazkách. Vždy a všade. Aj v starom aj v novom svete. Rozdiel je len v tom, kto platí nákupčího.

Len čo som dočítal pravdivý príbeh u Plaváčka, v susednom tabe môjho Firefoxu ma čakalo toto:

Business World – Informace o finančních výsledcích bývají dvojsečné:„75 % respondentů uvedlo, že finanční renomé společnosti je klíčovým faktorem ovlivňujícím jejich rozhodnutí investovat, nebo naopak prodat. Za nejdůležitější faktory ovlivňující budování silné finanční pověsti označilo 60 % dotázaných investorů a analytiků kvalitní informace o finančních výsledcích a 54 % dobrou komunikaci a transparentnost.“

To hovoria tí, ktorým sa informácie od konkurencie hodia pre svoje finančné rozhodovanie.

Potom sú tu tí, ktorí píšu o tom, čo robia pre podnikateľov. Napríklad tak, že žalujú iného podnikateľa, že sa pohybuje v rovnakých právnych podmienkach ako všetci jeho konkurenti. To sa robí tak, že sa vezmú zlaté stránky a vyberie sa jeden obetný baránok ako EXemplárny prípad. A to viete, že od nového roku bude platiť (podľa informácii zástupcu cestovných kancelárii) už schválená európska direktíva, ktorá rieši cenu leteniek a palivové príplatky?

A potom sú tu niektorí, ktorým sa určite hodí tento návod.