Pozrime sa na VW-gate z inej strany

Máme pravidlo o nejakých emisiách. VW postavil auto, ktoré toto pravidlo spĺňa. Ukázalo sa, že takéto auto má také jazdné parametre, že by si ho nikto v roku 2014 nekúpil. A tak VW vložilo do svojho auta súčiastku (kus SW), ktorá na pokyn zmení jazdné vlastnosti tak, že sa auto stáva atraktívnym pre zákazníka. Akurát, že súčasne auto prestane plniť pravidlá o emisiách.

Príde sa na to, pretože všetci samozrejme jazdia práve a len v režime, ktorý je atraktívnym pre zákazníka. A tento režim, je mimo výseč jazdných parametrov potrebných pre dodržanie emisných pravidiel.

Zaujímavé je ešte to, že zákazníci vlastne netušili, že si kupujú auto, ktoré bolo postavené na dodržiavanie emisných limitov a nie na splnenie ich požiadaviek na akceleráciu, spotrebu či životnosť. Netušili to, pretože ten pokyn na prepnutie z režimu „EKO“ do režimu „UŽITOČNÉ AUTO“ sa udial bez ich zásahu. A čo nemusí urobiť zákazník, to sa nepropaguje.

A tak vláda, ktorá musí predsa dbať na dodržiavanie zákonov, prikáže firme VW, aby tento kus SW zo svojich áut odstránila. Ten kus SW, tú súčiastku, ktorá umožňuje zákazníkovi prepnúť režim EKO na režim „UŽITOČNÉ AUTO“. A tak sa všetci občania, ktorí si túto vládu sami zvolili, dobrovoľne dostavia do servisov, kde im odstránia súčiastku, ktorá im umožní jazdiť v režime pre nich zaujímavom.

Hm?

Divné čo?

Ak máte v aute takzvané „režimové“ tlačítko, také to, čo prepne režim z „eco“ na „normál“  a „šport“, tak myslím chápete o čom hovorím. Odkedy som mal v roku 2006 Opel Zafira s touto výbavou, je pre mňa toto tlačítko podmienkou pre výber nového vozidla. Pomocou tohto tlačidla aktívne dáte autu pokyn, aby sa z rodinného zmenilo na športiak.

Ak máte auto s vyklepaným DPF filtrom (benziňák bez katelizátora) vymontovaný EGR ventil, vypnutý STAR/STOP systém, tak presne viete o čom hovorím. Po takýchto pokynoch to auto zrazu funguje úplne inak. Neprejdete s ním cez STK, ale jazdí podľa vašich prianí.

Kto niekedy za mladi z frajeriny odmontoval z motorky tlmič…

Mám pokračovať?

Pozrite sa na celú tú VW-gate z opačnej strany, ako nám je predkladané. Všade navôkol čítam len o tom, že ten kus SW, ktorý umožňoval detegovať, že auto je merané, že TEN kus SW je ten zlý. Ale je to naozaj tak?

Áno, demokratická spoločnosť si vytvorila debilnú normu. Chyby sa stávajú, je úplne normálne, že niekto príde s debilným nápadom a ten mu väčšina odhlasuje. Po chvíli toho celá spoločnosť ľutuje. Proste sa stalo, že sme si niečo priali a aj sme to dostali. A keď to máme, tak sme zistili, že sme si priali hovadinu. Slobodný človek v slobodnej krajine si môže priať aj hovadiny.

Normálne je ten debilný nápad zrušiť a pouvažovať nad iným riešením. Ciele (čistejší vzduch) sú dobré, len sme si zvolili hlúpe riešenie, či riešenie, ktoré predbehlo technický vývoj. No a čo? Poučíme sa, vrátime sa o pár krokov (rokov) späť a vykročíme iným smerom.

Nalejme si čistej močoviny: Proste sa musíme vrátiť do obdobia, kedy vznikol Citroën 2 CV. Zdanie bolo: Auto, čo odvezie cez pole košík vajec. Alebo Volkswagen Typ 1. Zadanie bolo: Dostupné ľudové auto. Proste prosté zadanie na vec pre ľudí.

Mýliť sa je ľudské, povedal jež a zliezol z kefy.

2 komentáre pri “Pozrime sa na VW-gate z inej strany

  1. Spätné upozornenie: Nikto nevyužil šancu na reklamu: “Naše auto nemusí podvádzať.” | M+M+M+M (4M)

  2. Spätné upozornenie: Nikto nevyužil šancu na reklamu: “Naše auto nemusí podvádzať.” | M+M+M+M (4M)

Komentáre sú uzavreté.