PPC Adwords – čím rýchlejšie tým lacnejšie

Google doplnil ďalší parameter do súboru parametrov, podľa ktorých stanovuje Quality Score. Novým parametrom bude/už je load time. Samozrejme a logicky ide o rýchlosť načítania cieľovej stránky na ktorú vedie inzerát, nie stránky kde sa inzerát zobrazuje.

„Beginning in March 2008, you’ll be able to see a grade for your landing page’s load time in your AdWords account. ‚Load time‘ refers to the amount of time it takes for a user to arrive at your functional landing page after clicking your ad.
Four to six weeks after your load time grade becomes visible, it will begin to impact your landing page quality and, therefore, your Quality Score. We recommend working to improve your load time during this interim if it’s received a low score.“ How does load time affect my landing page quality?

Takže priatelia, je čas pre profesionálny hosting, profesionálnych programátorov a profesionálny prístup k tvorbe webových stránok. Myslím, že je to ďalší krok, ktorý posilňuje pravidlo: Víťaz berie všetko. Samozrejme, že môžete nahradiť optimalizáciu kódu, hostingu a ďalších parametrov zázemia útokom hrubou silou, teda vyššou ponúkanou cenou na klik. Je samozrejme dôležité zvoliť ten správny čas, kedy prechod na super profi riešenia má skutočne zmysel, aby prínos tohoto prechodu nezamával vašim celkovým ROI viac ako pár centíkov navyše v hrubej sile.

Tak som si spomenul, ako pred 4-5 rokmi prebiehala na blogoch diskusia o tom, kto má validnejší a optimálnejší kód. Jedno diskusné vlákno sa napríklad venovalo pomeru kódu (html značiek, CSS…) k zobrazenému textu. Že by sa vlna znovu vrátila?

A ešte jedna poznámočka: Debilné seo techniky v hromadení kľúčových slov tiež stoja nejaký ten kilobajtík na strane kódu. Predpokladám, že sa vyroja time optimalizátori a rôzne užitočné nástroje pre meranie času načítavania stránok. Vivat certifikát rýchlosti pre WordPress. No ktorý vykuk bude prvý?

Kým taký nástroj využijete, položte si otázku: „Akú váhu, aký podiel na všetkých parametroch ovplyvňujúcich Quality Score má práve rýchlosť načítania landing page?“ A ešte mi napadlo, ako sa začne diskutovať, kde je lepšie hostovať, aby to bolo pre Adwords robota čo najbližšie. Veď každá milisekunda sa počíta! Už len chýba, aby ponúkol hosting samotný Google s garanciou Adwords robota cez ulicu.

A čo na to Jan Tleskač, teda Etarget? Má to ešte cenu, keď v konkurenčnom systéme môžu vedomosti vyvážiť peniaze? Hm, tam sa ešte nedostali k možnosti postaviť alternatívny text inzerátu, takže pre také jemnosti ako je load time je času dosť.

4 komentáre pri “PPC Adwords – čím rýchlejšie tým lacnejšie

  1. Ano, eTarget by mal jednoznacne ist smerom kopirovania funkcnych veci z Adwords. Minimalna slusnost smerom k platiacim zakaznikom kaze poskytovat moznost testovania viacerych variantov inzeratov.

    Co sa tyka uprav kampani, urcite v Pizza SEO zaradime rychlost servera/hostingu k odporucaniam pre nasich klientov.

    Na okraj: Celkom by ma zaujimalo, ako bude rychlost merana. Ako sme sa bavili pri minulom clanku o hostingoch v USA – v USA je rychlost prveho bajtu uplne ina ako pri pristupe zo Slovenska. To iste plati pre hostingy v SR a pristupoch z USA. Som etda zvedavy aj na detailnejsi technicky popis urcovania rychlosti servera. Myslim, ze podobnou otazkou sa uz tiez zaoberal Danny Sulivan.

  2. Len tak splech technoida, ktory nema nic spolocne s beznym pouzivatelom (…a bohvie): Ja otvaram vyhladavacom najdene stranky pomovou stredneho tlacitka (kolecka), tak sa otvoria v novej zalozke. Naraz teda otvorim aj 5-10 vysledkov a potom pozeram postupne (kym zacnem pozerat su uz ale vsetky davno nacitane). Teda na rychlosti u mna osobne nezalezi 🙂

  3. Spätné upozornenie: Hm - celulóza, veď vy viete : M+M+M+M (4M)

Komentáre sú uzavreté.