Prečo práve za kanvicu celulózy?

Tisíce verných čitateľov sa ma v e-mailoch a cez IM vypytujú, prečo svoje výbery nazývam celulózový výluh. No dobre, tak nie tisíce, tak pár. No dobre, dobre, tak nikto. Ale mohol by!

Je teplo, treba veľa piť. Čaje sú vraj trendy. Hm, tak to som trendy už 30 rokov a môj otec isto viac. Od mojej nepamäti sa u nás doma varievalo za kanvicu čierneho čaju každé ráno. Každé ráno, tisíce rokov. No, tak nie tisíce, ale tých 30 určite. A tradíciu som prevzal. Používam zásadne sypané čaje a v ostatnom čase hlavne a výhradne Earl Gey. Raz som si z lekárne vzal čistú bergamotovú silicu, reku prevoniam si viacej čierny čaj. Ale vyliala sa mi v skrinke na doklady v aute. Auto krásne voňalo niekoľko rokov.

Občas, keď sa zabudne kúpiť (sledujete to neurčité zosobnenie tejto fatálnej chyby) príde na rad záložný variant vo forme porciovaného čierneho čaju. A keď sa tie sáčky zabudnú vybrať a čaj sa lúhuje a lúhuje, lúhuje sa samozrejme aj ten papier vrecúška. A tak vznikne celulózový výluh. Keď si naotváram vo Firefoxe hafo záložiek, lebo aj to aj tamto a aj hento je zaujímavé a podnetné, tak to dopadne tak, že záložky sú pootvárané a pootvárané, kým nevznikne práve tento celulózový výluh zo siete.

Vyhodíte peniaze na marketing a zákazníci nekonvertujú a nekonvertujú. Skúste sa zamyslieť, či stránka, na ktorú za drahé peniaze privediete potencionálneho klienta, je ku konverzii náchylná. Zaujímavý rozbor a opravy riešili na copyblogger.com hneď v niekoľkých článkoch: The SEOmoz Landing Page Contest: Entries Judged by Live Multivariate Testing a How Successful is Your Landing Page? The 3 Key Metrics You Need to Know ale hlavne Copywriting Maven’s Landing Page Makeover Clinic #1: SEOmoz.org.

Naopak, úvodná stránka má celkom iný účel. Zaujímavé príklady zaujímavých dizajnov si môžete pozrieť v článku Exploring Design: Outstanding Start Pages. Tomu hovorím dizajn. Na takéto niečo nestačí byť programátor, dizajnér, grafik v jednej osobe. Na toto treba profi tým. Hlavne profi programátora, ktorý ten obrázok dokáže rozrezať a nakódovať. A práve v tomto momente príde vhod spomenúť si na jednu kontroverznú prednášku o tom, že programátor je robotník. (Keď sa netuší, tak sa to hľadá takto). Na web to vtedy priniesol Hlava.net v článku Podivný pohled pana Petra na programátory.

Google priniesol vyhľadávanie pre malé firmy v podobe Google Custom Search Business Edition V zalinkovanom článku nájdete finančné porovnanie s inými riešeniami. Hlavné, čo si treba pri pohľade na relatívne nízku cenu 100$ za rok uvedomiť je:

Because Google uses its index to deliver results for the custom search engine, it can’t guarantee it will index a web site or a certain page. Most other products try to completely index the site and let you control how often they re-index the pages.

A tiež to, čo som rozoberal v svojom článku Dlhá perióda indexácie zničí interné vyhľadávanie na webe

Verím len prieskumom, ktoré si sám sfalšujem. Povedal vraj Churchill, alebo niečo v tom zmysle, alebo niekto podobný. Do dokonalosti sa to dá doviesť v momente, keď z prieskumu vyvodíte analógiu pre iný priestor, iný čas a inú skúmanú vzorku. Ale to je všetko stále slabý odvar. Absolútnu dokonalosť (v zmysle absolútny rým) dosiahnete, keď rozbor začnete vetou:

U nás zatiaľ podobné prieskumy nemáme, na slovenskom internete však existuje niekoľko náznakov, že… (Zdorj: Mediálne.sk – Ideálne – To-do list pre každého marketéra..)

Ja osobne vsádzam na súčasnú generáciu, ktorá je z internetom už zžitá. Vy ste moji prichádzajúci a v blízkej budúcnosti budúci zákazníci, ktorých sa ešte dočkám. Súčasný násťročný a iný aktívny užívatelia sociálnych sietí sú z môjho pohľadu veľmi budúci a zbytočne zdravý. Ale vy, moji čitatelia, vysoký tlak, cukrovka, hormonálne poruchy, hemoroidy, vypadávanie vlasov, vŕzgajúce kĺby, zranenia… Vidíte sa tam?

Ale späť od svetlých zajtrajškov k próze dnešných dní. S nákupom tej SEO firmy bude mať Google ešte patálie. Úradníkom sa začína čosi kdesi nepozdávať:

Google to dominate online advertising and dramatically increase the opportunity for market collusion and price manipulation in the market for consumer click data, ad-performance tools, ad-brokering and ad-exchanges. (Zdroj: Will The FTC Block Google’s Acquisition Of DoubleClick?)

Nuž, to je tak, keď si šéfovia korporácii povedali, že im ich bonusy stačia a hnať sa za podielom na trhu z pohľadu ich čoskorého odchodu do dôchodku nemá zmysel. Tak, tak, korporátne myslenie za to môže!

Ešte ma zaujalo to čo aj perohryza: O štátnej podpore. Ja viem, je to o dva kliky viac, ako by bolo treba. No ako by ste mi nadávali, keby som použil spôsob odkazovania, ktorý objavil faster: http://faster.sk/blog/pouzitelnost-katalogov (link si skopírujte do riadka URL a stlačte Enter)?