Predám web, nepredám web – februárová téma č.1

Februárový úvodník som písal viac ako menej na základe troch článkov. Jeden a druhá dvojica článkov (Ešte o nich bude reč a odkazy sa na začiatok článku nedávajú).

Prodávám www.dgx.cz – to je ten prvý. Dgx zdá sa predáva, hovoril som si. Potom som trochu diskutoval cez Gtalk s ronym a ten hovoril, že dgx je recesista. Ale ako sa dnes ukázalo, recesia prešla do krutej reality za 66 666 českých na stole. Prečo krutej? Nuž, príklady ťahajú a predpokladám, že nás čaká rok absurdných obchodov. Len mimochodom, aby som nezabudol, mám taký pocit, že Pacholliny sa stáva hlavným nakupovačom. Niečo sa mi marí, že prednedávnom tiež niečo kúpil. A neboli to rožky v sámoške. Ale to len tak mimochodom.

Fakt je něco ve vzduchu a Konec příčetnosti – to sú tie dva druhé články. V tom druhom sú popísané niektoré veľmi absurdné obchody.

Celkom sa teším na to, že bude možné sledovať zmeny na webe dgx.cz v priamom prenose. Podobne ako weby rovnou.cz, teda pardón už veľkolepejšie www.evropou.cz (len pozor, evropou.cz sa cestuje výhradne bez www) sú zaujímavým zdrojom pre skúmanie metódou spätného inžinieringu, sa aj dgx.cz stane podobne zaujímavým materiálom. Ale nepredáva sa len za riekou Moravou a Beskydami. Aj u nás doma sa vyskytol zaujímavý nákup. Vydavateľ Pravdy kúpil vraj komunitný, vraj tínedžérsky vraj web birdz.sk To vraj je tam preto, že to tak tvrdia predajca a kupujúci a čo je skutočná pravda, vedia asi tiež len oni. V tomto prípade vraj a pravdepodobne, zas to tvrdí len predajca, nešlo pri stanovení ceny o 5 fazuliek. Takže by sme to mohli nazvať kúpou mesiaca. Len dúfam, že na konci roku 2008 nebudeme v hodnotiacich článkoch túto transakciu pomenúvať udalosťou roka na slovenskom internete. Ego predajcu by toho bolo schopné.

Konkurencia túto kúpu ohodnotila vyjadrením: Pravda kupila birdz.sk. Lol! Lol. pravda.sk!

Michal, pohybujúci sa v prostredí tejto generácie študentov gymnázií a vysokých škôl, si dal trochu viac práce a rozpísal svoj pohľad v článku Perex + Birdz.sk – odvrátená stranca mince. Zaujímavý je jeho pohľad na návštevnosť:

Samotná návštevnosť Birdz.sk nie je nijako prevratná. Podobnú návštevnosť má i Inet.sk, ktorý nemá takmer žiadny komunitaný prvok a je pomerne úzko špecializovaný.

Nuž, je návštevnosť a návštevnosť. Je otázka, či birdz.sk má tú správnu, správnych konverzii schopnú, skupinu návštevníkov. Akokoľvek, aj z birdz.sk sa týmto stáva laboratórne zvieratko. Môžeme ho nerušene pozorovať, ako sa bude ďalej vyvíjať a hlavne ako ho Perex (Pravda) zahrnie do svojho portfólia webov. Skúsenosť mi hovorí, že na konci roka 2008 budeme tento obchod zaraďovať do kategórie „najväčší omyl roka“.

Obchod má vždy dve strany. Jedna strana predáva, druhá nakupuje. Z dvoch rôznych uhlov treba na takýto obchod pozerať. A práve tento pohľad ma privádza na myšlienku, že skutočne ide o sériu absurdných obchodov. Nech sa snažím na tých obchodoch nájsť model win-win, nedarí sa mi. Každý obchodný presun webu, ktorý som horevyššie spomenul, alebo bol spomenutý v zalinkovaných článkoch bol absurdný z niektorého pohľadu. Niektorý zo strany nákupu, niektorý zo strany predaja.

Otázok ako maku a žiadne odpovede. Hm, a čo ste čakali, že napíšem objektívne zhodnotenie? Na blogu? Ste sa s koňom zrazili! Akékoľvek ambícia na objektívne posúdenie nie je na mieste, pretože nepoznám ciele predaja a ciele nákupu. Akékoľvek objektívne hodnotenie nákupu a predaja je možné len a len so znalosťou cieľov. Len so znalosťou cieľu, ktorý chcel predajca či kupujúci prostredníctvom obchodu dosiahnuť, je možné sa predajcovi, či kupujúcemu objektívne vysmievať. Tie nepoznám, preto sa na tieto obchody pozerám zo svojho pohľadu a vo svetle známych skutočností. A tie mi ukazujú, že absurdnosť zavítala na sieť.

Tak ako, predám tento blog, či nepredám tento blog? Príklady ťahajú. A čo vy, predali by ste ten svoj? Anketa v pravom stĺpci beží už len 5 dní.

10 komentárov pri “Predám web, nepredám web – februárová téma č.1

  1. skoda ze abaffy uz odstranil svoju predikciu uspesnosti webov na 2008 z slovakboy.blogspot.com, teraz by som si s radostou precital ci sa vtedy zmienil o predaji, alebo nie 🙂

  2. Otázka je koľko koruniek by si za tento blog chcel. Podľa mňa by sa kupec našiel 🙂 Ale keď už sú ľudia schopní predávať doménu mp3zdarma.sk pre obchodné účely, tak je možné všetko.

  3. Mas pravdu, ze objektivne hodnotit nemozeme, ked nepozname ciele, ale mozem aspon vyjadrit svoj subjektivny nazor – 66 tisic sa mi zda strasne malo. Ked si predstavim hodiny a hodiny straveneho casu pisanim blogu, ked si predstavim ako sa da navstevnost pretavit do desiatok tisic inymi sposobmi (Patrik Zandl je ukazka, Zive.sk, Inet.sk), ved Dgx.cz ma velku navstevnost… nezda sa mi, ze by to stalo za to.
    Ani kupujucemu to zrejme nebude stat za to, lebo osobnost blogu Dgx.cz je prec, este sa aj vyjadril, ze pisat bude inde :))) teda aj navstevnost pojde prec…

  4. myslím že nebude vůbec problém dostat ty peníze zpět a pak vydělávat. Dívám se dolů na blog, je tam osm zřejmě placených odkazů, což je bez větších problémů výdělek cca 50 tisíc korun za rok. A takových stránek, na kterých by šlo bez problémů prodat odkazy, je na tom webu opravdu dost. Takže jen pasivní příjem za prodej odkazů ten nákup webu zaplatí.

    já bych to bral určitě za win-win situaci. DGX dostane hromadu peněz, blogovat bude stejně dál a navíc se zbaví nechtěného přívažku v podobě stránek a diskusí, kterým se nechtěl věnovat, ale které mají svoji hodnotu. Kupující získal kvalitní doménu s kvalitním obsahem a to že ztratí návštěvnost která chodila za Latrinou jej zřejmě netrápí, protože tato návštěvnost tak jako tak sama sobě nic nevydělává.

  5. Před mnoha lety jsem založil doménu dgx.cz jako součást podnikatelského plánu, ke kterému nikdy nedošlo. dgx asi znamenalo něco jako digital eXpress, možná to byl jen shluk písmenek, které si lze zapamatovat a jsou srozumitelné při vyslovení, fakt už dnes nevím. Ale rozhodně to nikdy neměl být nick. dgx je po všech stránkách špatný nick.

    Bohužel k tomu propojení došlo a já tomu nezabránil (ba právě naopak). Donutil jsem se k ráznému řešení: zbavit se této identity.

    Dál už příběh znáte.

    Prodej domény je pořádná motivace pro tak líneho tvora jako jsem já, aby si změnil emaily a naučil se při komentování používat své jméno místo tří písmen (jo, i nyní jsem se málem podepsal dgx). Také je to finančně výhodnější, než další dva roky platit hosting, kde bude pouze redirect 😉

Komentáre sú uzavreté.