Prepad priekupníckych webov ma nebude mrzieť

Cez prázdniny sa u mňa nahromadili dva dôvody vyhľadávať ubytovanie v ČR a SR. Poviem vám, strach a hrôza Tretej ríše sa blížili mojim pocitom pri predieraní sa k cieľovým webom jednotlivých hotelov či penziónov. Preto ma vôbec nemrzí to, že Google vraj zabojoval proti priekupníckym webom.

Zkušenosti z anglicky mluvících zemí ukazují, že nový algoritmus Googlu, který má bojovat se spamem ve vyhledávání, zasahuje také srovnávače cen, slevové servery, agregátory nabídek cestovních kanceláří, zpravodajství a další typy webů.

Slevové servery a srovnávače cen, třeste se: Google Panda Update přichází – Lupa.cz.

Od priekupníckeho webu očakávam, že ho použijem pre jeho kvalitu. A kvalitu spoznám zásadne podľa sily značky, ktorú si buduje. Viete, budovanie značky, to sú tony každodennej drobnej mravčej práce. A kto do toho investuje, evidentne na tú investíciu má. A prečo? Lebo si na ňu zarobil vďaka tomu, že iný zákazníci ho opakovane používajú, lebo im prináša pridanú hodnotu.

Viete som stredná trieda, takže staromilsky spájam zaplatenie s pocitom, že odmeňujem za dobre vykonanú prácu.

Slovenské a české priekupnícke weby majú dve zásadné chyby:

  1. nekompletná ponuka
  2. minimum vlastnej práce na pozadí

A to sú dva pre mňa fatálne dôvody, prečo ich nepoužívať. Pri hľadaní ubytovania v ČR a SR tie dva body spôsobili, že v ponuke priekupníkov chýbal ten hotel, ktorý by mi najlepšie vyhovoval. A keď sa aj nejaký hotel takým zdá byť, tak zistím, že na priekupníckom webe sú dáta tri roky staré. A samozrejme absentuje priamy odkaz na web skutočného poskytovateľa služby/tovaru. Ešte by som si mohol overiť, že priekupník svoju prácu skončil pred 3 rokmi copypastnutím, že.

Ak si mám vybrať medzi tým či má byť SERP zadrbaný 20 priekupníkmi, alebo mi SERP vďaka čistke neponúkne ani toho jediného kvalitného priekupníka na trhu, hlasujem za druhú možnosť. Ono sa to nezdá, ale už samotný google.com je prvým sprostredkovateľom na ceste k službe/tovaru. Koľkých podržtaškou by ste ešte chceli mať na tej ceste?

Áno, očakávam ako samozrejmosť, že v druhom desaťročí 21. storočia už má každý hotel a aj ten posledný penziónik vlastný web.  Keď aj len  3 statické stránky. Že ho má vložený do Google Places.  A nie len hotel, ale každá kamenná firma.  Je 21. storočie, ľudia!

Zdieľať?

2 komentáre pri “Prepad priekupníckych webov ma nebude mrzieť

  1. Suhlas, suhlas, suhlas… nech idu tieto weby zo SERP-u kade lahsie, len to SERP svini.
    Ale na druhej strane, vidno na tomto priklade aj zasadne nepochopenie funkcie webu zo strany majitelov webov, tazko podcenuju poziciu vo vyhladavacoch, resp. nemaju o tejto najzakladnejsej potrebe ani sajnu. A prilis casto ani tvorca ich webu. Vidim to aj v okoli na konkretnych prikladoch. Pritom casto staci aspon zakladne poctivy web pre lahke preskocenie tych sprostredkujucich smelinarov v SERPe.

  2. Suhlas, suhlas, suhlas… nech idu tieto weby zo SERP-u kade lahsie, len to SERP svini.
    Ale na druhej strane, vidno na tomto priklade aj zasadne nepochopenie funkcie webu zo strany majitelov webov, tazko podcenuju poziciu vo vyhladavacoch, resp. nemaju o tejto najzakladnejsej potrebe ani sajnu. A prilis casto ani tvorca ich webu. Vidim to aj v okoli na konkretnych prikladoch. Pritom casto staci aspon zakladne poctivy web pre lahke preskocenie tych sprostredkujucich smelinarov v SERPe.

Komentáre sú uzavreté.