PRP: Problém nastane o tri dni, myslieť musíte už dnes

Dnes je vraj niečo ako Black Friday. Teda prvý piatok po dni Vďakyvzdania v USA. Je to najzúfalejší nákupný deň, keď všetci ako ovce na porážku nakupujú. O 3-4 dni bude rovnaký nával na poštách, keďže práve dnes sú super zľavy na mnohých eShopoch.

Kedysi dávno som napísal text o tom, že podvečer umierajú globálne internetové služby. A isto by sa šlo mnoho ďalších udalostí, ktoré sú druhou amplitúdou sínusoidy. To druhou je na tom dôležité.

Bežne človek ráta s tým, že v piatok bude na cestách nátresk, lebo v piatok končí pracovný týždeň. Príčina – následok v rýchlom slede prípade, ideálne, v priamej súvzťažnosti.

Moja auditorská prax a prax tvorcu procesných modelov pre procesné riadenie ma naučili, že vždy treba myslieť na tú druhú vlnu sínusoidy. Že dnešná akcia vyvolá nejakú čoskorú reakciu podobnej intenzity. Že tá reakcia bude intenzívna a všetci sa budú čudovať, odkiaľ prišla. A len a len ten, kto tieto druhé vlny sínusoidy očakáva získa konkurenčnú výhodu.

Keď budete nakupovať dnes v tých supervýhodných zľavách, skúste si nechať odložiť odoslanie o pár dní. Vyhnete sa čakaniu v dave na pošte prípadne nedochvíľnosti kukriéra, ktorý nebude stíhať.

Pod čiarou: Black Friday sa tomu vraj hovorí podľa zhnusenia policistov, ktorý museli niekedy v 60. rokoch riešiť dopravnú kalamitu pri nákupných strediskách.

Zdieľajte obsah s priateľmi: