Radosti a strasti konverzného pomeru

Konverzný pomer znamená počet zrealizovaných udalostí k počtu celkových udalostí, ktoré by eventuálne mohli viesť k zrealizovaným udalostiam. Toľko moja neumelá definícia. Iste sa po sieti povaľujú šikovnejšie. Pre jednoduchých farmaceutov a a iný ľud pridám príklad.

Tak napríklad: Návštevnosť stránky je 1000 ľudí denne, ale len jeden človek denne si danú stránku pridá do svojej RSS čítačky. To znamená, že konverzný pomer pre pridanie RSS do RSS čítačky je 1:1000 čiže 0,1% čiže 1 promile (vie niekto ako napísať znak promile?). Iný príklad: váš eShop navštívi denne 100 ľudí a traja urobia objednávku. Váš konverzný pomer je 3/100 čiže 3%, čo je celkom fajn a podľa odborníkov je to vraj už začiatok úspechu.

Z pozorovaní sa zistilo, že ak sa budete priemerne snažiť, tak váš konverzný pomer na internetovom projekte bude tak okolo, čo já viem, povedzme 1-3%. Ak má niekto iný názor na veľkosť tejto konštanty, nech sa zverí do diskusie. Ozaj, konštanty. Áno konverzný pomer sa na základe pozorovaní ukazuje ako konštanta. Ukazuje sa, že je len veľmi málo závislá od nášho snaženia. (SEO a SEM experti ma určite úspešne prekľajú tvrdými rečami, ale keby nás radšej presvedčili tvrdými dátami, ideálne tvrdou krivkou závislosti konverzného pomeru od veľkosti vloženej investície. A ak tušia čo je to dvojitý slepý pokus, tak pomocou dvojitej slepej štúdie.)

Tak a teraz ide do tuhého. Ak vymyslím obzvlášť veľkú koninu, pakáreň, výmysel, nezmysle, kedy sa z nej stane betálny nápad? Povedali sme si, že konverzný pomer je v podstate konštanta. Tak teda od čoho to závisí? No správne, od veľkosti základne. Na tomto princípe je postavený aj projekt jedného maliara, ktorý predáva obrazy s číslami od 1 do 1000. Konina ako hrom, ale stačí aby sa našlo 1-3% ľudí, ktorí na to skočia a je z neho milionár. Použite internet, angličtinu a máte k dispozícii ohromne veľkú základňu. A Ohromne veľa krát 1-3% je veru ohromne veľa.

A tento poznáte?

Ako zbohatnúť: Dajte si inzerát, že pošlete návod ako zbohatnúť. V tom inzeráte bude: Ak chcete zbohatnúť, dajte si inzerát s návodom, ako zlikvidovať ploštice tohoto znenia: Vezmite plošticu, položte ju na tehlu A a tehlou B ju pripučte.

To boli radosti. A čo tie strasti? Nuž napríklad medzi bežnými užívateľmi počítačov je tak cca 1-3% blbov. Pokiaľ bola informatizácia spoločnosti v plienkach, bolo tých blbov jednotky kusov. Ale ako sa zväčšuje základňa, začínajú pre niektoré služby dosahovať kritické množstvo.

A tento isto poznáte:

Niekoľko hňupov dokáže znefunkčniť akúkoľvek službu, ktorú dovtedy používali tisícky spokojných užívateľov. (trackback, e-mail, IM…)

Inšpirované:
Informatizácia – čo bude iste a čo možno (spravodaj)
One thousand paintings ( 1000 numbers = 1000 paintings ) via: Profiblog

1 komentár pri “Radosti a strasti konverzného pomeru

Komentáre sú uzavreté.